Fitness Seller

Logje (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
[afbeelding niet meer beschikbaar]
Do what?
Backsquat is keurig! Onder deze hoek zie je niet alles, maar die bar wijkt geen cm van de ideale lijn.

Fsq inderdaad niet hingen, latere reps gaat het iets beter.
Thnx en lol niet eens op die lijn gelet maar idd doe ik schijnbaar toch iets goed. :D
Heb aan de backsquat ook serieus wat werk gehad de afgelopen periode. Ik 'scharnierde' gewoon niet optimaal vanuit mijn heupen waardoor ik met mijn wervel kolom ging compenseren. Wanneer ik oude filmpjes terug kijk is dat ineens duidelijk voor me. Bij de deadlift was dit nog veel erger.

Vandaar dat ik nu ook veel KB swings doe, ideaal om de hiphinge onder de knie te krijgen. Gewicht (squat) is nu nog vrij licht maar hier had ik een paar weken geleden veel moeite mee met 3 reps. Doel is deze vorm vast te houden wanneer de gewichten omhoog gaan.
backsquat helemaal fout,

want te weinig gewicht:cool:
Wat nou jij kleine jaloerse relnicht! :army::punch::fu::p

:engel:
Ps: achter die 15kg plate zaten nog 2x25kg plates! :cool:
 
Laatst bewerkt:
Spinal decompression 2:30min
Alan Thrall mobility drill
Front squats
20x5
30x5
35x5
40x5
45x5
50x5


Bench press
30x8
40x8
40x8

Sled pull - 40mm touw
55x20m
55x20m
55x20m

Rotator cuffs - green band

Kettlebell BU press
8x5
12x3
16x3
16x3
16x3

Face pulls
Vergeten :o

Kettlebell swings
12x10
16x10
16x10
16x10

#Grip
Inch dumbbell lift - pro db
43x3
43x3
43 - hold 8sec (R) 9sec (L)

Golfer lift
8x10
8x10

Vacuums
Spinal decompression 2:30min

Ben zo blij en dankbaar dat ik de afgelopen twee weken zonder pijn heb mogen trainen. Ook ben ik in de ochtend niet meer stijf in mijn onderrug wat echte top is.
Ik geloof dat dit naast alle fysio behandelingen mede dankzij de mobiliteit routine van Thrall komt. Ik besteed vrijwel iedere training 20-30 minuten aan deze warmup alleen.
Sinds 1 week besteed ik ook geen tijd meer aan deep tissue werk.

Vandaag ook weer aandacht besteed aan de front squat. Ging echt stukken beter voor mijn gevoel. Had vorige week redelijk wat moeite met 35kg en nu ging 50kg goed.
 
Laatst bewerkt:
Front squat ziet er al een stuk beter uit zo. :thumbup:
 
Thnx, nog verbeter punten?
Zelf had ik die dag nog niet de focus op activeren billen/hammies. Moet zeggen dat de FS meteen een stuk eenvoudiger aanvoelt. Benieuwd of ik later met zwaardere gewichten ook deze vorm vast kan houden.
 
Je moet jezelf gewoon vastzetten in je rug wat ik al eerder zei, gewichtheffers focussen daar altijd op. Als je daar zoveel spanning op hebt staan gaat de rest bijna vanzelf. Ik zou me juist verder niet focussen op het activeren van van alles, leidt alleen maar af.
 
Je moet jezelf gewoon vastzetten in je rug wat ik al eerder zei, gewichtheffers focussen daar altijd op. Als je daar zoveel spanning op hebt staan gaat de rest bijna vanzelf. Ik zou me juist verder niet focussen op het activeren van van alles, leidt alleen maar af.
Voor jou misschien omdat je maar aan een ding tegelijk kan denken


Ik heb die activatiecue in the hole wel nodig en Chick laat ook onderin de spanning los. Zakken gaat wel al veel netter trouwens
 
Spinal decompression 2m30
Alan Thrall mobility drill
#Squat
20 x 8
40 x 8
50 x 8
60 x 8
65 x 8
65 x 8

#Overhead press
20 x 8
35 x 8
35 x 8
35 x 8

#Pull up
75 x 8
75 x 8
75 x 8 orange band support 20kg

#Upright row
25 x 8
25 x 8
25 x 8

#Kettlebell BUP
8 x 5
12 x 5
12 x 5

#Kettlebell swings
12 x 10
16 x 10
20 x 10

#Golfers lift
8 x 10
8 x 10

Spinal decompression 2m30
 
Update fysio:
Afgelopen twee weken ging het lekker. Soms nog een beetje spanning in onderrug die meteen losliet wanneer ik mijn billen een korte deep tissue massage gaf.

Fysio behandeling van vandaag was een van de gruwelijkste martel sessies die ik heb moeten ondergaan.
Op verzoek nog een keer mijn hele nek nalopen. Rechts zat niks meer, links wel. Daarna achterkant nek waar links nog veel spanning zat.

Hierna nog drie naalden in mijn onderrug waar nog 1 vervelend plekje zat.
In mijn billen zaten flink wat strengen. Rechts was de vorige keer behandeld en dat was goed te merken. Links nu voor het eerst en dat was ellende. Eerst flink wat naalden in beide billen en daarna fascia release massage (mylogenics). Dit was niet normaal meer zo pijnlijk.

Tot slot mijn linker soleus geprikt omdat mijn linker enkel aanzienlijk minder mobiel is dan rechts. Twee naalden erin die een zweepslag in mijn kuit gaf dat ik bijna lag te huilen op het bankje. Als toetje ook hier nog een fascia release massage waar geen einde aan leek te komen. Hij hoefde nog maar een paar seconden door te gaan of ik had hem mijn pincode gegeven met als doel deze marteling te beëindigen.

Mobiliteit van mijn linker enkel verbeterde direct wat super is. Nog niet zo mobiel als rechts maar een flinke stap vooruit. Dit zal zeker helpen bij de front en oh squats.
 
klinkt heerlijk die martelsessie :wink: :wink:
 
Als je zoveel behandelingen nodig hebt om een beetje te kunnen trainen is iets anders, bijvoorbeeld zwemmen, dan niet geschikter voor je? Weet niet of je daar net zoveel plezier uit kunt halen dat is persoonlijk. Natuurlijk is het fijn dat het nu beter gaat en dan krijg je ook meer vertrouwen maar over de hele linie bekeken lijk je meer bij de fysio te zijn dan onder de barbell.
 
klinkt heerlijk die martelsessie :wink: :wink:
Had wel verwacht dat jij daarvan bent.
Als je zoveel behandelingen nodig hebt om een beetje te kunnen trainen is iets anders, bijvoorbeeld zwemmen, dan niet geschikter voor je? Weet niet of je daar net zoveel plezier uit kunt halen dat is persoonlijk. Natuurlijk is het fijn dat het nu beter gaat en dan krijg je ook meer vertrouwen maar over de hele linie bekeken lijk je meer bij de fysio te zijn dan onder de barbell.
Bedankt voor het meedenken maar daar gaat het allemaal niet om. Ik heb behandelingen nodig om pijnloos te kunnen leven, niet om te kunnen trainen. Dat heb ik trouwens meerdere malen hier onlangs uitgelegd. Lees de laatste pagina's maar terug mocht je er meer over willen weten.

Trainen is momenteel enkel een middel om dit doel te bereiken. Mocht ik mijn fysiek (verstoring spierbalans) weer gezond krijgen dan wil ik best weer serieus gaan trainen maar daar ben ik nu nog lang niet klaar voor.

Wanneer je op structurele basis last hebt van triggerpoints is het inderdaad niet verstandig om vol te trainen. Klachten los je daar niet mee op en worden 9 van de 10 keer erger.
 
Laatst bewerkt:
Voor jou misschien omdat je maar aan een ding tegelijk kan denken
Ik heb die activatiecue in the hole wel nodig en Chick laat ook onderin de spanning los. Zakken gaat wel al veel netter trouwens
Je bent gewoon jaloers op mijn front squat!
klinkt heerlijk die martelsessie :wink: :wink:
:burns:
 
Spinal decompression 2:30min
Alan Thrall mobility drill
Front squats
30x5
40x5
50x5
55x5
55x5
55x5

Bench press
30x8
40x8
40x8

Pull ups - band support 20kg
75x8
75x8
75x6

Rotator cuffs - green band
8x
8x
8x

Kettlebell BU press
8x5
12x5
16x5 PR
16x3

Face pulls - orange band
8x
8x
8x

Kettlebell swings
12x10
12x10
16x10
12x10

Golfer lift
8x10
8x10

Vacuums
Spinal decompression 2:30min
 
Spinal decompression 2m30
Alan Thrall mobility drill
#Squat
20 x 8
40 x 8
50 x 8
60 x 8 x 4

#Overhead press
20 x 8
30 x 8 x 4

#Db row
20 x 8
24 x 8 x3

#Facepull
10 x 8
15 x 8
20 x 8 x 2

#Kettlebell swings
12 x 10
16 x 10 x 4

KB press ging niet, mijn onderarmen waren zwaar vermoeid. Face pull gedaan met katrol van Jacked, fijn ding.
Toch lekker trainen met dit weer in de gym, buiten.

Spinal decompression 2m30
 
KB press ging niet, mijn onderarmen waren zwaar vermoeid.

Dat doe je ook wel vast vaak imo, dit zie ik meer als een 'af en toe' oefening en zeker niet als main.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven