MuscleMeat

Logje

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Het is in mijn schema een rehab oefening en doe deze niet zwaar, uitgezonderd de laatste training dan. Beste schouder/rotator cuff press die ik momenteel kan doen wat ik heb gelezen.
 
Ellebogen hoog maar niet extra naar elkaar toe brengen zoals hierboven gezegd wordt, dan komen je schouders naar voren waardoor je spanning verliest in je bovenrug.
Dat was ik. Kan me vinden in je redenering. Heeft mij vnl. in het begin geholpen ze hoog te houden. Zonder dat, en misschien werkte het alleen als geheugensteun, zakte ze toch wat en ging daardoor voorover hangen.

Ps: zou ook de warmup gewichten aanvallen alsof je leven ervan afhangt. Adem pakken, core op spanning.
 
Dat was ik. Kan me vinden in je redenering. Heeft mij vnl. in het begin geholpen ze hoog te houden. Zonder dat, en misschien werkte het alleen als geheugensteun, zakte ze toch wat en ging daardoor voorover hangen.

Ps: zou ook de warmup gewichten aanvallen alsof je leven ervan afhangt. Adem pakken, core op spanning.
Prima als geheugensteun, maar spanning in je bovenrug > ellebogen zo hoog mogelijk.
 
Spinal decompression 2m30
Alan Thrall mobility drill
#Bench press
20 x 8
30 x 8
40 x 8
50 x 8 x 3

#Chest flyes
5 x 8
10 x 8 x 3

#Slingshot press
60 x 8 x 2
70 x 8

#OH rope extension
10 x 8
15 x 8
20 x 8 x 3

#Triceps extension
8 x 10 x 3

Spinal decompression 2m30

Ga tot einde dit jaar anders trainen. Merkte dat de trainingen van afgelopen week niet bijdragen aan mijn herstel. Ik ga weer eens splitten, bb-style. Ging lekker.
 
Spinal decompression 2m30
Alan Thrall mobility drill
#Squat
20 x 8
40 x 8
50 x 8
60 x 8 x 2

#KB swings
12 x 10
16 x 10
20 x 10

#Lunge
10 x
10 x 10 x 2

#Ham curls
orange band x 8 x 3

#Standing calf raise
50 x 10
70 x 10 x 3

#Golfers lift
8 x 10 x 2

#Grip
#Inch 'pro' dummbell lift
43.5 x 5 x 3

#Vacuums
10 x 2

Spinal decompression 2m30

Wat een beest is die pro dumbbell toch. Voelt goed om in je handen te hebben en progressie te boeken.
Paar weken terug met moeite setjes 3 reps kunnen maken.
 
Laatst bewerkt:
Als het om het liften van de Inch vanaf de grond tot boven je hoofd gaat is dit imo de volgorde van badassness.
Snatch > Clean > Deadlift > Press
Zijn genoeg mannen die een Inch kunnen pressen die deze niet eens van de grond kunnen tillen.
Uiteindelijk is alles van je met een Inch doet gewoon cool as hell! :cool:
 
Laatst bewerkt:
Spinal decompression 2m30
Alan Thrall mobility drill

#Pull up - band support
Blue band x 8
Orange band x 8 x 3

#DB row
30 x 8 x 4

#Facepull
20 x 10 x 4

#Barbell curl
20 x 8
30 x 8 x 3

#Hammer curl
15 x 8 x 3

#KB curl
12 x 8 x 3

#Planks - knees
30 sec x 4

Spinal decompression 2m30

Lekker weer, lekkere training, lekker lekker.
 
5 x 3 x 20 KBUP :)
 
Dat moet mij ook wel lukken 20 setjes met 5kg 3 reps maken. :p

Bwahahaha :roflol: rechts had ik makkelijk zwaarder kunnen gaan of meer reps maken, links voelde het al zwaar :P
 
is dat BUP echt zo lastig? hier ligt een 20kg kettlebell dus wil het wel eens gaan proberen als mijn hand er überhaupt in past, bench of overhead press trouwens?
 
Bwahahaha :roflol: rechts had ik makkelijk zwaarder kunnen gaan of meer reps maken, links voelde het al zwaar :P
Goed bezig piraat, doe het je momenteel niet na.
is dat BUP echt zo lastig? hier ligt een 20kg kettlebell dus wil het wel eens gaan proberen als mijn hand er überhaupt in past, bench of overhead press trouwens?
Je hand zal er zeker inpassen. Ik kan met twee handen swings doen.
 
Goed bezig piraat, doe het je momenteel niet na.
Je hand zal er zeker inpassen. Ik kan met twee handen swings doen.

laatste keer dat ik kettlebell swings deed kreeg ik er maar 3 vingers per hand in:roflol: en dat was een 32kg kettlebell.
maar denk dat het wel gaat lukken, overhead of bench eigenlijk?
 
40kg kettlebell = problem solved
 
Spinal decompression 2m30
Alan Thrall mobility drill

#OH press
20 x 8
30 x 8
35 x 8 x 3

#Upright row
30 x 8 x 3

#Side raise
10 x 8 x 3

#Front raise
10 x 8 x 3

#KB bottom up press
8 x 8
12 x 8 x 2
16 x 5

#Pronated wirst curls
8 x 10 x 3

#Vacuums
10 x
10 x

Spinal decompression 2m30

Nooit verwacht dat ik het ging zeggen maar deze manier van trainen voelt goed.
 
Update fysio
Dry-needling begonnen in mijn nek en trapezius. Mobiliteit van mijn onderrug (lumbaal) is flink vooruit gegaan, had geen behandeling nodig vandaag. Veel aandacht aan de gluteus en later nog aan het thoracale deel van de wervel kolom besteed.
Spieren rondom mijn nek verbeteren zich duidelijk. Onderrug gaat ook goed vooruit en heb nauwelijks meer last van de rotator-cuff spieren en latisimus dorsi tijdens de training. Komende weken richten we ons specifiek op de gluteus en de spieren naast het thoracale deel van de ruggenwervels.
 
Laatst bewerkt:
Spinal decompression 2m30
Alan Thrall mobility drill

#Bench press
20 x 8
40 x 8
50 x 8
55 x 8 x 3

#Chest flyes
10 x 8 x 3

#Incline bench press
20 x 8
35 x 8 x 3

#Slingshot press
60 x 8
70 x 8 x 3

#OH rope extension
20 x 8 x 3

#Triceps extension
8 x 10 x 2

#Planks - knees
30 sec x 4

Spinal decompression 2m30
 
Ik zou die slingshot (voorlopig) in de kast laten liggen maar wie ben ik, jij gaat toch niet eens zijn en een pleidooi schrijven waarom jij 'em wel (al) nodig vind :D
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven