Fitness Seller

Skinny fat? bulken of cutten

Bezoekers in dit topic

mrfeelsgood

Novice
Lid geworden
9 jan 2017
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
73kg
Yow mensen,

Ik ben een 23 jarige man, weeg op dit moment 73.3 kg en ben zo'n 1.80 m lang. Ik train al sinds 2010 op en af, met ook wel resultaten hier en daar op momenten wanneer ik mij echt inzette. Maar na een paar jaar had ik mij uitgeschreven bij de sportschool, want de motivatie was er niet meer. Dat was eind 2014.

Ik heb altijd al een ectomorph lichaam gehad. Ik weet nu dat ik altijd te weinig at, want ik had nooit spiermassa. Alleen toen ik trainde kon je het wel een beetje zien en mensen maakten ook wel opmerkingen dat e wel konden zien dat ik er mee bezig was. Dat waren waarschijnlijk beginner-gains.

Maar nu had ik begin juni besloten om eens te gaan bulken. Ik had me er goed in verdiept en kwam met een voedingschema waarbij is ongeveer 400-500 kcal boven mijn onderhoud ging eten. Dat was veel te veel in verhouding met de intensiteit van mijn trainingen, dat bleek door het vet dat ik erbij kreeg. Ik groeide wel. Ik woog voorafgaand aan mijn bulk 67 kg. Na ongeveer anderhalf maand (eind juli) kon je de progressie goed zien. Ik woog toen zo'n 73 kg. Maar toen ging ik twee maal op vakantie wat in totaal ongeveer 3 weken duurde, en in die tijd heb ik niet getraind en ook niet voldoende kunnen eten. Dat leidde ertoe dat ik weer bij begin af aan was. Alle spiermassa was weer weg. Maar toen zat ik te denken dat het misschien wel grotendeels vet was dat ik gegaind had. Maargoed.

Daarna besloot ik weer opnieuw te bulken. Ik trainde maar ik gainde meer vet bij mijn buik deze keer. Na 2 maand weer geprobeerd te hebben, bleef ik achter met wat buikvet. Alle spiermassa is weg en het enige wat overgebleven is, is een bolle uitstekende buik met vet.

Ik wil dit jaar eens een keer op de goede manier beginnen. Ik maakte de fout om te veel te bulken, want blijkbaar gain ik snel vet? Dus ik wil opnieuw clean bulken, maar ik ben bang dat ik nog te veel vet heb zitten aan mijn buik. Mijn buik steekt op dit moment best naar voren, en ik heb ook wat vet zitten bij mijn borsten.

Ik vraag mij dus af of ik eerst dit moet wegcutten (ikzelf denk dat dit het beste is) of dat ik gewoon kan gaan bulken maar dit keer met minder calorieën per dag. Of moet ik op onderhoud blijven eten en kracht combineren met cardio. Ik weeg nu nog steeds 73.3 kg. Mijn doel is om een groter en lean lichaam te krijgen. Waar ik echter tegenop zie is om nou weer eerst te moeten gaan cutten om die buik weg te krijgen.. maar als dit echt nodig is om daarna goed te kunnen bulken dan moet dat maar.

En naar aanleiding van bovenstaande vraag, misschien ook een aanbeveling voor een goed trainingsschema ?

Ik hoor graag jullie meningen!

Mvg,

Naamloos.png


Naamloos1.jpg


Naamloos2.jpg


Naamloos3.jpg
 

Bijlagen

  • 20170109_133200.jpg
    20170109_133200.jpg
    645 KB · Weergaven: 209
Laatst bewerkt:
Hier nog een paar foto's

20170109_125328_001.jpg


Naamloos.png
 

Bijlagen

  • 20170109_125305.jpg
    20170109_125305.jpg
    748,4 KB · Weergaven: 206
  • 20170109_125407.jpg
    20170109_125407.jpg
    707,5 KB · Weergaven: 211
  • 20170109_133200.jpg
    20170109_133200.jpg
    645 KB · Weergaven: 192
Dat is niet 'skinny vet'. Bulken dus.

Je kan zelf schema's zoeken, staan genoeg hier op het forum.

Succes.
 
Oke bedankt voor je reactie. Krijg ik dan niet teveel vet bij mijn buik aan het einde van mijn bulk? omdat ik nu al een buik heb..
 
Je hebt veel te veel een sixpack in je hoofd. Niet gemeen bedoeld maar je hebt amper massa, ga lekker massa bouwen. En als je genoeg massa hebt kan je wel gaan cutten en dan komt die sixpack vanzelf.
 
Zal in jouw geval ook voor een bulk gaan en meer spiermassa bouwen.
En zoals IronWarrior zegt vind ik het ook wel meevallen met je skinnyfat. Lekker gaan bulken en gainen:flexbiceps:
 
Oké duidelijk hehe. Hoeveel suggereren jullie dat ik boven mijn dagelijke caloriebehoefte ga zitten? want de vorige keer gainde ik dus meer vet dan muscle toen ik probeerde te bulken. Toen at ik 400-500 kcal per dag meer. Maar mijn trainingsschema is ook flink aangepast en ik ga er nu nog harder tegenaan met een 4 day split, waarbij ik iig meer oefeningen doe en harder train dat bij mijn vorige poging.
 
Oké duidelijk hehe. Hoeveel suggereren jullie dat ik boven mijn dagelijke caloriebehoefte ga zitten? want de vorige keer gainde ik dus meer vet dan muscle toen ik probeerde te bulken. Toen at ik 400-500 kcal per dag meer. Maar mijn trainingsschema is ook flink aangepast en ik ga er nu nog harder tegenaan met een 4 day split, waarbij ik iig meer oefeningen doe en harder train dat bij mijn vorige poging.
500kcal boven je onderhoud lijkt me voldoende. Proberen zo clean mogelijk te bulken als je niet te vet wil worden:D
 
Zoals hierboven al gezegd, eerst groeien:)
 
Ik vind het reuze meevallen, je moet wat aan je houding doen man. Ga eens rechtop staan, je trekt je rug heel erg hol.
 
je hebt meer spiermassa nodig, dus lijkt mij hele verstandig rustig te gaan bulken
 
Back
Naar boven