AndroidHealthClinic

Maximale eiwit opname

Bezoekers in dit topic

RickDekker

Novice
Lid geworden
9 sep 2013
Berichten
8
Waardering
0
Lengte
1m92
Massa
101kg
Vetpercentage
14%
Wat zien jullie als de maximale eiwit opname per uur?

Per dag?

Zonder aas en met aas?

Ik hou nu 3 - 3,5 g per kg lichaamsgewicht maar omdat te haken eet ik soms 80 - 90 in 1 maaltijd wat vinden we daar van?
 
Ik vind dat het inmiddels toch wel duidelijk voor iedereen is dat 1,8gram per kg (vaak afgerond naar 2) genoeg is... tenzij je aan de aas zit. Verder maakt de verdeling over de dag ook nauwelijks uit.
 
Ja dat, klinkt een beetje veel. Maar timing doet er weinig toe imo.
 
Wat zien jullie als de maximale eiwit opname per uur?

Per dag?

Zonder aas en met aas?

Ik hou nu 3 - 3,5 g per kg lichaamsgewicht maar omdat te haken eet ik soms 80 - 90 in 1 maaltijd wat vinden we daar van?
Wat maximaal kan worden opgenomen door je maagdarmstelsel ligt nog wel wat hoger dan dat. Er is recentelijk nog een studie geweest waarbij de proefpersonen 4.4 g/kg lgw per dag aten: The effects of consuming a high protein diet (4.4 g/kg/d) on body composition in resistance-trained individuals

Maar volgens mij is dit niet wat je daadwerkelijk wilt vragen, wat je wellicht wilt weten is de hoeveelheid eiwit die benodigd is om optimale spiergroei (of -behoud) te bewerkstelligen. Dat ligt waarschijnlijk rond de 2 g/kg lgw in een energiesurplus, en kan oplopen tot 3.1 g/kg vvm tijdens een caloriebeperktdieet in een persoon met een laag vetpercentage: A systematic review of dietary protein during caloric restriction in resistance trained lean athletes: a case for higher intakes. - PubMed - NCBI.

Het lijkt verder optimaal om de hoeveelheid eiwit gelijkmatig te verspreiden over vier tot zes maaltijden op een dag.
 
Las laatst nog een studie waarin frequentie niet uitmaakte.
Zie graag studie natuurlijk, maar frequentie staat niet gelijk aan eiwitspreiding he
 
Back
Naar boven