XXL Nutrition

Is het zo voldoende?

Bezoekers in dit topic

Fightit

Novice
Lid geworden
13 feb 2017
Berichten
5
Waardering
2
Lengte
1m87
Massa
69kg
Ik sport nu al een tijdje, ben sinds 2 maanden supplementen aan het gebruiken, ik merk zeker verschil in mijn resultaten maar nu heb ik de vraag of ik het goed gebruik.

Dit is mijn trainings schema,

Maandag Rug bicep
5 gram BCAA uurtje voor het trainen via een glas water.
5 gram BCAA gemixt met 50 gram impact whey protein 15 min na de training

Dinsdag Borst tricep
5 gram BCAA uurtje voor het trainen via een glas water.
5 gram BCAA gemixt met 50 gram impact whey protein 15 min na de training

Woensdag Avondje tennis
Geen supplementen

Donderdag Schouders buik
5 gram BCAA uurtje voor het trainen via een glas water.
5 gram BCAA gemixt met 50 gram impact whey protein 15 min na de training

Vrijdag of zaterdag Benen armen
5 gram BCAA uurtje voor het trainen via een glas water.
5 gram BCAA gemixt met 50 gram impact whey protein 15 min na de training

zondag rust

Hebben jullie nog tips voor me dan hoor ik het graag!
 
En wat merk je dan? Ik merk niks van BCAA's
 
Waarom neem je nog eens 5 gram BCAA samen met een shake waarbij je al 9 gram BCAA binnen krijgt?
 
ohja tuurlijk, stom van me
 
En wat merk je dan? Ik merk niks van BCAA's
BCAA moet ik nog uitproberen heb ik pas sinds 1 week, van de whey protein merkte ik sneller groei van spieren en minder snel spierpijn na een intense workout.
 
ben je aan het cutten??
zo niet, dan heb je die bcca niet nodig en doe je gewoon een extra schepje proteïne
 
Die BCAAs kun je laten staan.
 
Voeding is vele malen belangrijker.

Voor de rest als beginner geen split doen! 3x pw fb is prima en voldoende.
 
Ik ga het nog een keer vragen, want je bent vergeten te antwoorden denk ik..

Waarom neem je nog eens 5 gram BCAA bij je eiwit shake, terwijl je daar al 9 gram BCAA binnen krijgt?
Je krijgt dus alleen al 18 gram BCAA binnen uit je 2 shakes. Dan ga ik er vanuit dat je voeding redelijk is, dus hier haal je ook nog een paar gram BCAA uit, dus dan kom je al op minimaal 20 gram BCAA per dag. Dus ik ben benieuwd naar je redenering om die extra 10 gram BCAA te nemen. Je zal hier vast over nagedacht hebben om tot deze beslissing te komen..?
 
BCAA moet ik nog uitproberen heb ik pas sinds 1 week, van de whey protein merkte ik sneller groei van spieren en minder snel spierpijn na een intense workout.

Sneller groei merken door whey protein te drinken ,I think not.

Tenzij je dankzij de shakes qua kcal boven je onderhoud uitkomt. Maar dan zou je deze groei ook merken door gewoon wat meer te eten. En dan komt de groei niet door de whey maar gewoon door meer kcals.
 
We hebben wederom een winnaar , iemand die denkt dat hij met supps superman wordt , bcaa doet niets als je niet cut , bcaa vult hetgeen aan wat je in de cut minder van aanmaakt / binnenkrijgt

Sterker worden van whey ? Proest ... daar gaat me koffie ..
Whey / eiwitten zijn een dagelijkse aanvulling op de hoeveelheid eiwitten die je nodig hebt ( als je het niet red om eiwitten uit je natuurlijke voeding te halen ) , dat je minder spierpijn hebt en sneller hersteld kan wel maar je wordt echt niet groter / sterker door de inname van Whey
 
Post je voedingsschema eens.
 
We hebben wederom een winnaar , iemand die denkt dat hij met supps superman wordt , bcaa doet niets als je niet cut , bcaa vult hetgeen aan wat je in de cut minder van aanmaakt / binnenkrijgt

Sterker worden van whey ? Proest ... daar gaat me koffie ..
Whey / eiwitten zijn een dagelijkse aanvulling op de hoeveelheid eiwitten die je nodig hebt ( als je het niet red om eiwitten uit je natuurlijke voeding te halen ) , dat je minder spierpijn hebt en sneller hersteld kan wel maar je wordt echt niet groter / sterker door de inname van Whey

Ik bedoelde herstel, niet groei. Door dat herstel ben ik wel able om vaker in de gym te zijn en daardoor kan ik weer sterker worden dus eigenlijk resulteerd het daar wel in. Of zie ik het nu helemaal verkeerd?
 
Ik ga het nog een keer vragen, want je bent vergeten te antwoorden denk ik..

Waarom neem je nog eens 5 gram BCAA bij je eiwit shake, terwijl je daar al 9 gram BCAA binnen krijgt?
Je krijgt dus alleen al 18 gram BCAA binnen uit je 2 shakes. Dan ga ik er vanuit dat je voeding redelijk is, dus hier haal je ook nog een paar gram BCAA uit, dus dan kom je al op minimaal 20 gram BCAA per dag. Dus ik ben benieuwd naar je redenering om die extra 10 gram BCAA te nemen. Je zal hier vast over nagedacht hebben om tot deze beslissing te komen..?

Aan de vele reacties merk ik al dat BCAA nog overbodig is voor mij. Daar probeerde ik achter te komen dus bedankt, ik hou het gewoon nog even bij mijn whey protein.
 
  • Like
Waarderingen: ROVA
Sneller groei merken door whey protein te drinken ,I think not.

Tenzij je dankzij de shakes qua kcal boven je onderhoud uitkomt. Maar dan zou je deze groei ook merken door gewoon wat meer te eten. En dan komt de groei niet door de whey maar gewoon door meer kcals.
Als hij zijn eiwitinname heeft verhoogd door toevoeging van een eiwitshake dan kan dat prima zorgen voor meer groei, waarom zou je het anders nemen? Dat staat nog los van kcal.
 
We hebben wederom een winnaar , iemand die denkt dat hij met supps superman wordt , bcaa doet niets als je niet cut , bcaa vult hetgeen aan wat je in de cut minder van aanmaakt / binnenkrijgt

Sterker worden van whey ? Proest ... daar gaat me koffie ..
Whey / eiwitten zijn een dagelijkse aanvulling op de hoeveelheid eiwitten die je nodig hebt ( als je het niet red om eiwitten uit je natuurlijke voeding te halen ) , dat je minder spierpijn hebt en sneller hersteld kan wel maar je wordt echt niet groter / sterker door de inname van Whey
Als je je eiwitinname verhoogt d.m.v. een shake dan zorgt dat er wel voor dat je groter en sterker wordt. Hoe kom je erbij dat dat niet zo is ???
 
Aan de vele reacties merk ik al dat BCAA nog overbodig is voor mij. Daar probeerde ik achter te komen dus bedankt, ik hou het gewoon nog even bij mijn whey protein.
Mooi, succes met je doelen.
 
Als hij zijn eiwitinname heeft verhoogd door toevoeging van een eiwitshake dan kan dat prima zorgen voor meer groei, waarom zou je het anders nemen? Dat staat nog los van kcal.

Door meer kip te eten krijg je ook meer eiwitten binnen. maakt dus niet uit of het van shakes komt of niet.
 
Door meer kip te eten krijg je ook meer eiwitten binnen. maakt dus niet uit of het van shakes komt of niet.
Moving the goalposts, dat is niet wat je schreef.
 
Back
Naar boven