AndroidHealthClinic

I saw the light

Bezoekers in dit topic

Gewoon beginnen met squatten, desnoods met een lege stang. Ik heb zelf ook veel moeite met de squat.
 
Vandaag in de sportschool aan het begin weer geprobeerd te squaten maar ik heb nog een lange weg te gaan, in de Smith is het geen probleem maar los sta ik niet stabiel genoeg. Dus ik blijf nog lekker droog door oefenen en rekken en strekken tot het goed zit. Ik heb gelezen dat men vindt dat er eigenlijk geen vervanging is voor de squat maar zag dat er ook een hacksquat machine aanwezig is, is dat wat voor de tussentijd? Als ik de Smith in de tussentijd blijf gebruiken dan zal ik het denk ik nooit goed aanleren.

Op de hack squat ga je het ook niet leren.
 
Vandaag in de sportschool aan het begin weer geprobeerd te squaten maar ik heb nog een lange weg te gaan, in de Smith is het geen probleem maar los sta ik niet stabiel genoeg. Dus ik blijf nog lekker droog door oefenen en rekken en strekken tot het goed zit. Ik heb gelezen dat men vindt dat er eigenlijk geen vervanging is voor de squat maar zag dat er ook een hacksquat machine aanwezig is, is dat wat voor de tussentijd? Als ik de Smith in de tussentijd blijf gebruiken dan zal ik het denk ik nooit goed aanleren.

Hoezo probeer je iets anders te doen om de squat te leren?

Doe die squats gewoon ook al is je vorm nog niet top. Met een lege barbell en anders gewoon met lichaamsgewicht. Regelmatig filmpjes van squats bekijken en dan komt het goed!
Door de squats te doen leer je het juist ;).

Geloof niet dat er überhaupt iemand aanwezig is op dit forum die na de eerste keer squatten meteen correcte vorm had.
 
Het gaat inmiddels ook al wat beter.
 
Mannen ik heb even een vraag, ik ben toe aan nieuwe schoenen maar heb geen idee wat ik het beste kan kopen.

Mijn training bestaat uit 2x 5 min. fietsen en verder alleen krachttraining.
 
Vandaag 73,6kg op de weegschaal :emo: en daarbij wat spiermassa aangekomen
 
Mannen ik heb even een vraag, ik ben toe aan nieuwe schoenen maar heb geen idee wat ik het beste kan kopen.

Mijn training bestaat uit 2x 5 min. fietsen en verder alleen krachttraining.

Sandalen en witte sokken zo hoog mogelijk opgetrokken.
 
Ik zou laarzen kopen...kijk eens naar buiten...en daarna op de kalender
 
5 jaar verder, er is enorm veel veranderd in mijn leven. Destijds had ik veel beweging met een baan in de horeca, nu werk ik alweer een paar jaar 's avonds/s'nachts als vrachtwagenchauffeur. Helaas heeft dit mijn gewicht geen goeds gedaan en ben ik veel en veelste zwaar. Eind januari heb ik een zware hersenschudding opgelopen en ook dat heeft me niet geholpen.

Onlangs lag ik met een zak chips op de bank Obese te kijken en toen dacht ik, waar ben ik in godsnaam mee bezig. Ik heb de zak chips weggegooid en heb eigenlijk meteen dumbells en een incline bench besteld.

Zodra ik alles in mijn hoofd weer op een rijtje heb, ga ik weer naar een sportschool maar op dit moment zal dat qua prikkels(inspanning, harde muziek, kletterende gewichten enz) nog te veel zijn. Dus ga voorlopig thuis aan de slag met de dumbells(ik denk rustig aan push pull leg) en veel lopen/fietsen.

Om mijn verhaal af te sluiten, de hond waar ik het in mijn eerste bericht over had is 1,5 maand geleden met 13,5 jaar overleden, mooi leeftijd en het blijft een gemis.
 
Zodra ik alles in mijn hoofd weer op een rijtje heb, ga ik weer naar een sportschool maar op dit moment zal dat qua prikkels(inspanning, harde muziek, kletterende gewichten enz) nog te veel zijn. Dus ga voorlopig thuis aan de slag met de dumbells(ik denk rustig aan push pull leg) en veel lopen/fietsen.
Jammer, was je eerste post aan het lezen en realiseer me nu pas dat dat vvt is. Hopelijk kun je je weg vinden. Misschien kan het trainen je hier goed bij helpen, mij geeft het wel een soort van houvast, een vaste waarde die ik -grotendeels- zelf onder controle heb.
Succes met alles en hopelijk zien we je snel:pressing:
 
Supertof. Ja ga drvoor. Dit is echt de meest handige tool die ik voor mezelf heb gevonden:
 
If you want something you’ve never had, you must be willing to do something you’ve never done.” - Thomas Jefferson
 
Welkom, en succes!
Paar dingen om mee te beginnen:
Reken je voeding uit wat je nu eet.
Bereken je behoefte en pas dan je voeding aan naar je doel voor meer resultaat.
Begin lekker met een fullbody om in te komen en focus op de oefening en niet het gewicht.
 
Back
Naar boven