MuscleMeat

ervaring basic fit?

Bezoekers in dit topic

kevvy

Novice
Lid geworden
19 feb 2017
Berichten
4
Waardering
1
Lengte
1m73
Massa
68kg
na een 2 jaar break van fitness wil ik terug beginnen maar ik wil nu in een andere fitness trainen vanwege de fitness waar ik vroeger trainde was veel te klein,machines waren altijd bezet,1 bench/squad rek ect..

nu ben ik van plan om morgen eens te gaan kijken bij basic fit maar heb er online al veel slechte reacties van gelezen,heeft er iemand hier ervaring bij basic fit?
 
Ik heb altijd een grote hekel gehad aan BasicFit en Fit For Free. Meestal nemen ze mensen aan die geen reet schelen of idee hebben over fitness (met name gewichttraining). Ze hebben volgens mij, krankzinnig regels (je mag geen pet dragen omdat het andere mesen intimideert, laat het gewicht op een rustig manier zakken, geen lawaai etc.). Er is geen 'weightlifting' sfeer gevonden te zijn bij zeer goedkoop gym ketels. Als het kan, dan ga maar naar een wat kleiner, onafhankelijk sportschool. Ze zijn wel duurder en moeilijker te vinden, maar je gaat wel meer uit je gewichttraining halen in zo'n sportschool dan bij BasicFit of Fit For Free.
 
Ze hebben voldoende materialen om je trainingen te kunnen doen.
Wie er rond loopt en wat de sfeer is, maakt volgens mij bitter weinig uit.
Toekomen, workout knallen en huiswaarts.

Voordeel dat ze van meerdere zaken hebben van materialen en machines. Zo hoef je niet altijd te staan wachten tot een ander klaar is ermee
 
Zoals hiervoor vermeld: het verschilt van vestiging en de tijd maakt ook verschil. S'morgends kan het super rustig zijn en s'avonds erg druk. Vooral in het begin van de week.
Welicht is er ook een verschil van personeel. Bij sommige vestigingen heb je een zeer goed team en bij andere iets minder.

Een grote keten als Basic-fit krijgt nogal eens kritiek, maar het hangt er een beetje van af wat je doelstellingen zijn. Je krijgt inderdaad geen begeleiding ofwel andere leden die meestal verkeerd advies geven. Maar wanneer je weet wat je zelf moet doen en je hebt alle toestellen voor handen dan maakt dat eigenlijk minder uit. Verder is het ook heel betaalbaar.
Wanneer je graag cardio doet zit je daar goed. Aan loopbanden en eliptische trainers is er geen gebrek. Voor die-hard gewichtheffers daarentegen is het niet echt een aanrader.

Er zijn ook groepslessen. Dat kan soms leuk zijn, maar dat is misschien niet je doel. Groepslessen gaan wel samen met zeer luide muziek.
Al bij al vind ik Basic-fit niet zo slecht voor de prijs, wanneer je op een rustig moment gaat.
 
Het is echt heel wisselend.

De basic fit waar ik train is top, en helemaal voor de prijs, maar de 2 anderen in de buurt zin kut.

Waar woon je? Misschien zijn er Dbbers met ervaring met een basic fit bij jou in de buurt.
 
Ligt inderdaad aan vestiging + tijdstip.

Basic fit, maandagavond = chaos!
 
Heeft vaak te maken met wie er de baas is.
 
Heb ook prima ervaringen met onze Basic-Fit. Soms, vooral nu in het begin van het jaar, kan het wel eens erg druk zijn maar hier moet je je maar een beetje op aanpassen als je dat stoort. Het kost weinig maar het materiaal is heel goed en alles is netjes en schoon. Aardig personeel maar die kun je niet om advies vragen, dat weet je echter van te voren.

Stoor me alleen wel aan het feit dat er van allerlei soorten machines staan die geen hond gebruikt en er dan maar 1 normaal bankdruk-bank aanwezig is die altijd bezet is. Als het zo'n grote gym is met 16 crosstrainers, 20 fietsen, 8 loopbanden etc. dan verwacht je ook minimaal 3 bankdruksets en 3 (echte) squatracks.
 
Toen ik bij Fit For Free trainde, kwam ik vaak personeel tegen die tegen mij zouden zeggen 'laat alles rustiger zakken'' (ik probeerde altijd alles op een rustig manier te doen - nooit gillen of brullen) of 'waarom doe je deze raar oefeningen' (block pulls, racks pulls, sumo deadlifts noem erop). Daarom had ik besloten om gewoon meer geld uit te geven aan wat meer hardcore (qua sfeer, uitrusting en personeel). Moet eerlijk zeggen, beste beslissing die ik ooit heb gemaakt.
 
@ de Belgen op dit forum: de (h)ideale plek om (h)er de vakantiekilo's (h)af te fitnessen ... vraag maar aan Marouane Fellaini!
 
op zich is basic fit niet slecht qua materiaal,je kan er alles goed trainen. natuurlijk is het heel druk in deze centra's tussen 18-21h vanwege de prijzen en promoties. het volk dat er komt hangt af van welke basic-fit je gaat. ook is het handig dat je verschillende clubs kunt gebruiken,dus als je eens aan de zee zit kan je gemakkelijk daar gaan trainen zonder extra kosten. weet niet hoe het zit met de toegang in het buitenland dacht dat dit ook zonder extra kosten was. wat dus ook een zeer groot pluspunt is. dan heb je ook nog de 24h clubs. enige nadeel dat je kan hebben natuurlijk is zoals reeds vermeld dat ze zagen als je je gewicht te hard laat vallen bij deadlifts bv. maar hangt ook af van het personeel natuurlijk. ik train ondertussen 4jaar in een basic-fit club (heb ook al veel werknemers zien passeren:laugh:) en gewoon trainen kan je er goed maar van de douche's en toiletten probeer ik zo min mogelijk gebruik te maken :p
 
BigJon96 Zijn de toiletten en douches zo smerig daar dan?
waar ik kom is wel dagelijks 1-2 potten verstropt, urinoir vol kouwgom en douches kom ik niet in heb eens gehoord dat er iemand zelf eens een kleine vriend had achtergelaten. zit nu wel in de drukste club van belgië. hebben iets van een 5000 leden dacht ik
 
dammm ja dan snap ik het idd. zou er dan ook geen gebruik van maken!!
In breda vindt ik het wel goed te doen nml. Ligt ook aan de club natuurlijk. Soms eigen douches maar soms ook 1 grote open doucheruimte.
 
VOORDELEN
- je kan met je kaartje in alle vestigingen van Basic fit binnen. Dat is handig als je niet thuis bent.
- Alle toestellen zijn aanwezig bij grotere vestigingen
- goedkoop

NADELEN
- het opzeggen van een Basic Fit abonnement is niet altijd even makkelijk. Mijn trainingspartner heeft nog maandenlang betaald aan Basic Fit na opzegging terwijl bij mij alles vlot verliep.
- de Basic Fit muziek ben je na enkel weken kotsbeu en staat extra hard zodat je niet kunt bellen of gebeld worden voor bijvoorbeeld sollicitaties
- tijdens de avond is het veel te druk en moet je telkens wachten tot het toestel eindelijk vrij is
- geen of weinig begeleiding wat bij intens trainen tot blessures kan leiden, heel wat oefeningen worden verkeerd uitgevoerd als je eens even rondkijkt.
- Er zijn wel lockers maar ze gaan niet op slot. In de automaat kun je voor 6 euro een opvallend oranje Basic Fit cijferslot kopen dat je zelfs niet kunt instellen.
 
VOORDELEN
- je kan met je kaartje in alle vestigingen van Basic fit binnen. Dat is handig als je niet thuis bent.
- Alle toestellen zijn aanwezig bij grotere vestigingen
- goedkoop

NADELEN
- het opzeggen van een Basic Fit abonnement is niet altijd even makkelijk. Mijn trainingspartner heeft nog maandenlang betaald aan Basic Fit na opzegging terwijl bij mij alles vlot verliep.
- de Basic Fit muziek ben je na enkel weken kotsbeu en staat extra hard zodat je niet kunt bellen of gebeld worden voor bijvoorbeeld sollicitaties
- tijdens de avond is het veel te druk en moet je telkens wachten tot het toestel eindelijk vrij is
- geen of weinig begeleiding wat bij intens trainen tot blessures kan leiden, heel wat oefeningen worden verkeerd uitgevoerd als je eens even rondkijkt.
- Er zijn wel lockers maar ze gaan niet op slot. In de automaat kun je voor 6 euro een opvallend oranje Basic Fit cijferslot kopen dat je zelfs niet kunt instellen.
Ik zou eerder kijken hoe het krachthonk is.. genoeg DB's tot hoog genoeg gewicht...
Barbells en schijven. BP, incline BP squatrek aanwezig... voldoende losse benches.. etc.
 
VOORDELEN
- je kan met je kaartje in alle vestigingen van Basic fit binnen. Dat is handig als je niet thuis bent.
- Alle toestellen zijn aanwezig bij grotere vestigingen
- goedkoop

NADELEN
- het opzeggen van een Basic Fit abonnement is niet altijd even makkelijk. Mijn trainingspartner heeft nog maandenlang betaald aan Basic Fit na opzegging terwijl bij mij alles vlot verliep.
- de Basic Fit muziek ben je na enkel weken kotsbeu en staat extra hard zodat je niet kunt bellen of gebeld worden voor bijvoorbeeld sollicitaties
- tijdens de avond is het veel te druk en moet je telkens wachten tot het toestel eindelijk vrij is
- geen of weinig begeleiding wat bij intens trainen tot blessures kan leiden, heel wat oefeningen worden verkeerd uitgevoerd als je eens even rondkijkt.
- Er zijn wel lockers maar ze gaan niet op slot. In de automaat kun je voor 6 euro een opvallend oranje Basic Fit cijferslot kopen dat je zelfs niet kunt instellen.
Wat een debiel ben jij toch man janken dat er geen" hardcore sfeer" hangt als er voor jou andere mensen hardcore moeten zijn voor je zelf hard traint heb jij problemen...

Again zeuren over een hardcore sfeer maar wel je mobiel geen uurtje kunnen missen? Die hangsloten kun je dus wel gewoon instellen waar je dat weer verzint snap ik ook niet?
Als je een maand abonnement pakt dat je elke maand kunt opzeggen is er geen probleem is enkel iets duurder.

Kleinere gyms zijn ook gewoon vol tijdens de peak uren je kan altijd meetrainen met een toestel.


Heb je je zeep laten vallen in de douche dat je nu een trauma hebt ?

Helaas zijn er in be of nl geen gyms als in Amerika buiten muscle totaal en misschien nog 1?
Ik train er zelf al jaren ook in "hardcore" gyms getraind maar ik zie meer monsters van 110-120kg in basic fits laatste jaar .
Ook nog nooit iemand die gezeurd heeftover stiller trainen.

Geen begeleiding is vrij normaal voor die prijs in de meeste basic fits lopen wel personal trainers rond die ook onbetaald mensen helpen als ze iets fout doen.


De tijd van vochtige kelders is helaas voorbij.


Het enige is idd de douches waar je beter wegblijft verder is het een prima keten
 
Back
Naar boven