Fitness Seller

PVV Topic (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

De dvd Wild Geraas waar Mart het over heeft is het kijken waard.
 

Helaas blijft een bericht als dit meestal ongezien door de PVV-stemmer. Typisch Wilders zijn populistische onzin, alles benoemen maar geen oplossingen geven voor 'problemen' die er wel/niet zijn..
 
  • Like
Waarderingen: mat
Ik blijf :roflol: om 'testosteronbommen'.
 
Hij heeft in dat filmpje voor politieke partijen met Nieman gezegd dat hij niet een heel boekwerk gaat schrijven met hoe en wat want de meesten lezen het niet of zijn zwaar teleurgesteld in loze beloften, waar hij zelf ook aan mee heeft gedaan. In plaats daarvan heeft hij een aantal kernpunten opgeschreven met welke kant hij op wilt qua visie. De koran verbieden ziet hij meer als niet langer laten verspreiden, mensen die dit boek in huis hebben worden heus niet achterna gezeten. Volgens mij zal voor de gemiddelde moskee niet zoveel veranderen mocht Wilders het bepalen, alleen degenen die haat imams blijven uitnodigen en/ of grotendeels (of helemaal) gefinancieerd worden door buitenlandse mogendheden (SA etc.). Ook hiervoor zal denk ik gelden dat hij er het liefst geen moskee mee bij wil laten bouwen. Vooral 1x tot meerdere keren per dag gebedsoproepen moeten verdwijnen uit het straatbeeld. Worden aanvragen gedaan tot 5x per dag. Weet niet in hoeverre dit nog wordt goedgekeurd ook.
 
Laatst bewerkt:
Helaas blijft een bericht als dit meestal ongezien door de PVV-stemmer. Typisch Wilders zijn populistische onzin, alles benoemen maar geen oplossingen geven voor 'problemen' die er wel/niet zijn..


dit is wel zo'n domme en arrogante Joop achtige reactie dat je wel een troll moet zijn ,

jij gaat even bepalen welk programma die "tokkies" moeten bekijken om een betere politieke keuze te maken :roflol:
 
dit is wel zo'n domme en arrogante Joop achtige reactie dat je wel een troll moet zijn ,

jij gaat even bepalen welk programma die "tokkies" moeten bekijken om een betere politieke keuze te maken :roflol:

Als de 'gemiddelde' PVV-stemmer eens goed naar het partijprogramma kijkt, en daarna kijkt hoe onze democratie in elkaar zit. Zouden ze wel kunnen begrijpen dat zo'n partijprogramma zo onrealistisch is als maar zijn kan. Toch blijft de PVV hoog staan in de peilingen. Je kunt zeggen wat je wilt, Joop reactie of niet, veel PVV-stemmers zijn absoluut niet op de hoogte van de haalbaarheid van zijn programma en de werking van onze democratie. Ik zeg niet dat ze Lubach moeten kijken, maar het is wel zo dat 'ze' onwetend zijn waardoor ze denken dat de PVV een goede keuze is.
 
  • Like
Waarderingen: mat
Is vaak ook een tegenstem omdat ze helemaal klaar zijn met de 'normale' politieke partijen.
 
Is vaak ook een tegenstem omdat ze helemaal klaar zijn met de 'normale' politieke partijen.

Dit is een ongelofelijk ondoordacht idee. Waarom een tegenstem? Waarom je stem weggooien als je ook op een andere partij kunt stemmen, een partij die wel een coalitie kan vormen en een partij die wel realistische doelstellingen heeft. Gaat het slecht in Nederland? Nee, ik kan je garanderen dat NL in alle positieve dingen in de top 10 staat. Welvaart, veiligheid, zorg enz. We hebben een crisis achter de rug en een liberaal kabinet. Dit is een combinatie die naar mijn idee niet de beste is maar goed de meerderheid heeft gekozen. Maar het blijft staan dat wij een van de meest fijne landen zijn om in te wonen, een PVV gaat hier niets goeds aan toevoegen, want ze kunnen geen coalitie vormen en hierdoor hun plannen niet realiseren. Dus een tegenstem op de PVV is een blanco stem voor niets.
 
Dit is een ongelofelijk ondoordacht idee. Waarom een tegenstem? Waarom je stem weggooien als je ook op een andere partij kunt stemmen, een partij die wel een coalitie kan vormen en een partij die wel realistische doelstellingen heeft. Gaat het slecht in Nederland? Nee, ik kan je garanderen dat NL in alle positieve dingen in de top 10 staat. Welvaart, veiligheid, zorg enz. We hebben een crisis achter de rug en een liberaal kabinet. Dit is een combinatie die naar mijn idee niet de beste is maar goed de meerderheid heeft gekozen. Maar het blijft staan dat wij een van de meest fijne landen zijn om in te wonen, een PVV gaat hier niets goeds aan toevoegen, want ze kunnen geen coalitie vormen en hierdoor hun plannen niet realiseren. Dus een tegenstem op de PVV is een blanco stem voor niets.


In al mijn onwetendheid volg ik de Nederlandse politiek nu al meer dan 30 jaar.
Als er iets is waar deze politiek zich deze periode in het algemeen schuldig aan heeft gemaakt, dan is het wel gebrek aan daadkracht, realistische doelstellingen en de daarbij horende concreet uitvoerbare plannen.
In plaats daarvan heb ik allerlei vormen van loze beloften, verkapte leugens, hypocrisie, elitair gedrag en zeer twijfelachtige beslissingen mogen aanschouwen.

In dat opzicht zal de PVV waarschijnlijk geen haar beter zijn en eigenlijk zoek ik (symbolisch gezien) in het stemhokje altijd naar het invulvakje "ik stem tegen de gevestigde Nederlandse Politiek".
Omdat deze optie er natuurlijk niet is -maar er bij veel mensen wel behoefte bestaat om in een zekere zin te 'protesteren' tegen de algemene politieke gang van zaken- kan ik me wel voorstellen dat ze stemmen op de PVV an sich als een 'tegen-stem' zien.

Dat heeft niet zozeer te maken met hoe goed of slecht het wel niet gaat in Nederland.
Dat heeft feitelijk ook niet zo veel met de PVV zelf te maken.

Dit heeft alles te maken met het gebrek aan vertrouwen in de 'normale' politieke partijen, zoals Gowdy al schetste.
Deze 'normale politiek' zou zich dat beter moeten realiseren en hierin zelf CONCREET met maatregelen moeten komen t.a.v. een aantal zaken cultureel maatschappelijke zaken die overduidelijk spelen, maar waar ze nog steeds maar de ogen voor blijven sluiten.

Maar nee hoor, dat doen ze vooral niet. Ze kijken liever een andere kant op.
Wat ze in plaats daarvan dan weer wél doen, is het bespotten en hilariseren van Geert Wilders en de standpunten waar de PVV dan -in ieder geval op papier- voor staat. Daarbij ook nog eens fanatiek geholpen door de media, zoals bijvoorbeeld in Lubach.

Echt, alsof dat gaat helpen in termen van herstel vertrouwen van de politiek gevestigde orde, waarschijnlijk werkt het juist averechts.
Dan is het tegendeel het geval en dus kan ik heel goed begrijpen dat de PVV zo hoog in de peilingen staat!!!
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht dat er in Nederland zoiets bestond als de 'niet stemmers'?
 
In al mijn onwetendheid volg ik de Nederlandse politiek nu al meer dan 30 jaar.
Als er iets is waar deze politiek zich deze periode in het algemeen schuldig aan heeft gemaakt, dan is het wel gebrek aan daadkracht, realistische doelstellingen en de daarbij horende concreet uitvoerbare plannen.
In plaats daarvan heb ik allerlei vormen van loze beloften, verkapte leugens, hypocrisie, elitair gedrag en zeer twijfelachtige beslissingen mogen aanschouwen.

In dat opzicht zal de PVV waarschijnlijk geen haar beter zijn en eigenlijk zoek ik (symbolisch gezien) in het stemhokje altijd naar het invulvakje "ik stem tegen de gevestigde Nederlandse Politiek".
Omdat deze optie er natuurlijk niet is -maar er bij veel mensen wel behoefte bestaat om in een zekere zin te 'protesteren' tegen de algemene politieke gang van zaken- kan ik me wel voorstellen dat ze stemmen op de PVV an sich als een 'tegen-stem' zien.

Dat heeft niet zozeer te maken met hoe goed of slecht het wel niet gaat in Nederland.
Dat heeft feitelijk ook niet zo veel met de PVV zelf te maken.

Dit heeft alles te maken met het gebrek aan vertrouwen in de 'normale' politieke partijen, zoals Gowdy al schetste.
Deze 'normale politiek' zou zich dat beter moeten realiseren en hierin zelf CONCREET met maatregelen moeten komen t.a.v. een aantal zaken cultureel maatschappelijke zaken die overduidelijk spelen, maar waar ze nog steeds maar de ogen voor blijven sluiten.

Maar nee hoor, dat doen ze vooral niet. Ze kijken liever een andere kant op.
Wat ze in plaats daarvan dan weer wél doen, is het bespotten en hilariseren van Geert Wilders en de standpunten waar de PVV dan -in ieder geval op papier- voor staat. Daarbij ook nog eens fanatiek geholpen door de media, zoals bijvoorbeeld in Lubach.

Echt, alsof dat gaat helpen in termen van herstel vertrouwen van de politiek gevestigde orde, waarschijnlijk werkt het juist averechts.
Dan is het tegendeel het geval en dus kan ik heel goed begrijpen dat de PVV zo hoog in de peilingen staat!!!


Ik vind het moeilijk om te begrijpen waarom mensen het geloof in onze democratie verliezen. Zoals ik al zei, NL is een van de beste landen om in te wonen op welk gebied dan ook. Het feit dat wij mogen stemmen, of dit nu een groot verschil gaat maken ja/nee is al iets unieks in de wereld en de geschiedenis. Een volksvertegenwoordiging (zoals de onze) is niet heel lang geleden ontstaan, daarnaast is dit iets wat in grote delen van de wereld niet voorkomt. In die zin mogen wij blij zijn dat we zelfs mogen stemmen. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat we met alles tevreden moeten zijn. Zijn er problemen in NL? Ja die zijn er zeker, echter ben ik van mening dat de serieuze problemen hier op zeer kleine schaal voorkomen (armoede/zorg/vluchtelingen).

Heeft onze democratie gebrek aan daadkracht? Misschien wel maar dit heeft een reden. Er zijn namelijk 150 zetels die verdeeld worden over meerdere partijen. Coalitie vs. oppositie. Een meerderheid bezitten aan zetels is dus nodig om wetten door te laten gaan of juist niet. Maar zoals ik zei, 150 zetels betekent dat meerdere partijen een visie hebben over zo'n wetsvoorstel. Je kunt dus nooit iedereen tevreden maken. Hierdoor ervaren mensen dit wel eens als gebrek aan daadkracht en beloftes die niet worden nagegaan. Het probleem hiermee is dat het dus niet realistisch is om alles te realiseren wat een partij wil. Bij dit punt komt ook mijn ergernis dat mensen op de PVV willen stemmen. Het grootste gedeelte van het partijprogramma, is in tegenspraak met onze Grondwet. Hierdoor kan de PVV nooit alles realiseren en hierdoor komt er nog geen daadkracht.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat het gebrek aan daadkracht ervaren kan worden en dat boosheid normaal is. Het probleem naar mijn idee is dat mensen de PVV zien als de oplossing. Dit is het zeker niet. Zoals ik al zei is het in tegenspraak met de Grondwet waardoor een overgrote meerderheid van de Tweede Kamer nodig is en in de Eerste Kamer, dit krijgen ze niet want de PVV kan geen coalitie vormen. Een tegenstem als je het dan toch wilt doen, kan beter gaan naar een partijen die wel haalbare doelen heeft. Hiermee wil ik zeggen: niet in tegenspraak met de Grondwet zoals de PVV heeft (want dit kan hij nooit realiseren), de mogelijkheid om een coalitie te vormen (alle 'traditionele' en grotere partijen met meer dan 10+ zetels in de peilingen) en natuurlijk een partij die dezelfde idealen heeft als jezelf (Stemwijzer kan hierbij helpen).

Ik hoop dat PVV-stemmers hun visie een beetje kunnen verleggen want er zijn zoveel betere (mijn mening) opties die wel haalbare doelstellingen kunnen realiseren. :)
 
PVV'ers willen niet dat, zoals in de grote steden, hun dorpen en plaatsen verbruinen.
 
Back
Naar boven