AndroidHealthClinic

Banaan na trainen voor optimaal spiergroei? Not really… (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Gorn

Cool Novice
Lid geworden
16 jan 2014
Berichten
62
Waardering
2
Lengte
1m80
Massa
94kg
Vetpercentage
13%
Banaan na trainen voor optimaal spiergroei? Not really…

Vaak wordt aanbevolen om direct na trainen koolhydraten eten. Maar is dat zinvol? Als gaan we kijken naar onze hormonen na trainen, i.p.v. advertenties van supplementen bedrijven, dan antwoord is nee. Als sommige misschien weten, om spieren laten groeien, is het noodzakelijk om ze “kapot” maken. Daarom is het zo belangrijk om zwaar te trainen om vooruitgang boeken. Door zwaar trainen maakt onze lichaam cortisol en adrenaline. Het is belangrijk om zwaar trainen, anders lukt het niet om te groeien, maar te lang trainen zorgt voor te veel cortisol en dat remt juist groei. Magie ligt in ideale belasting vinden. Daarom personen die gebruiken geen synthetisch hormonen, mogen niet langer dan 60 minuten trainen. Vaak gebeurt dat wel, maar hun vooruitgang is ook beperkt. Maar studies laten zien dat, cortisol verlagen is ook geen goed idee, want dat zorgt voor verminderde activiteit van een aantal anabole signaalmoleculen, dus minder spiergroei.
Maar wat hebben hier banaan mee te maken? Koolhydraten zorgen voor stijging van insuline. Dat zou moeten zorgen voor meer spiergroei, maar hoeveelheiden die worden gemaakt na maaltijd zijn te weinig om winnen met cortisol. Te veel cortisol zorgt voor buik vet vormen. Dus denkt maar zelf wat gebeurt, als ga je koolhydraten bij verhoogde cortisol eten.
Daarnaast spijtsvertering is niet klaar voor maaltijd direct na de trainen en als iemand het toch doet is het gewoon ongezond. Behalve dat worden voedingsstoffen minder goed opgenomen.
Dus wanneer is het best om koolhydraten eten? 1,5-2 uur na trainen, dan is cortisolspiegel omlaag gegaan

#Shitstorm 1.2.3
 
In for THE lolz
 
Wow super goed artikel man! +1
 
Kan zeker kloppen.
Verder hoorde ik ook reeds dat de insuline piek zorgt voor een directe daling van het groeihormoon in het bloed.
 
  • Like
Waarderingen: Gorn
Waar slaat dit nou weer op. :thumbdown:
 
12b1bf746898fefd3833fbb49f045279e3e52ee15bde90649dbded50af697c92.jpg
 
Ok , naja toevallig 2 bananen en 250 gram aardbeien als postworkout en half uur later aardappels gewoon omdat het kan
 
De beste momenten om fruit te eten zijn in de ochtend voor en na de training, ben ik mij altijd laten wijsmaken.
 
Laatst bewerkt:
Wat is dit nou voor antwoord? Ik stel hier een serieuze vraag en krijg ik dit als reactie

Oke serieus antwoord.
Nee. Chocomel tijdens trainen is slechte idee. Hoe kwam je aan zo idee?
 
Oke serieus antwoord.
Nee. Chocomel tijdens trainen is slechte idee. Hoe kwam je aan zo idee?

oh, hoezo niet dan?
hoorde ooit van een hele buffe gast dat het goed was dus probeerde het maar eens, vond het wel een verfrissende drank. zeker als je in een hele het gym traint is dat wel fijn
 
oh, hoezo niet dan?
hoorde ooit van een hele buffe gast dat het goed was dus probeerde het maar eens, vond het wel een verfrissende drank. zeker als je in een hele het gym traint is dat wel fijn

Chocomelk is goed voor elk :toilet:
 
Oke serieus antwoord.
Nee. Chocomel tijdens trainen is slechte idee. Hoe kwam je aan zo idee?

Ik eet wel geregeld kellogg's trésor achter mijn training word je sterk van net als chocomelk
 
mooi artikel xD
blijf toch maar bij mijn appeltje 'voor' het trainen
 
Back
Naar boven