AndroidHealthClinic

Sanne's log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Goed om te lezen dat je zo lekker in je vel zit zeg! :D

Wat betreft je onderrug; zit het wel goed met je DL techniek? Misschien is het een idee om wat activatie oefeningen doen voor de glutes bij aanvang van de training. Hierdoor ben je waarchijnlijk beter in staat je glutes te gebruiken en minder kracht uit je onderrug te halen :thumb:
 
welkom terug! wederom een training waar je u tegen zegt!

ik neig de laatste tijd ook naar de anderhalf uur tot twee uur toe, fucking love the gym :)
 
Goed om te lezen dat je zo lekker in je vel zit zeg! :D

Wat betreft je onderrug; zit het wel goed met je DL techniek? Misschien is het een idee om wat activatie oefeningen doen voor de glutes bij aanvang van de training. Hierdoor ben je waarchijnlijk beter in staat je glutes te gebruiken en minder kracht uit je onderrug te halen :thumb:
Er begint eindelijk wat balans te komen, het 'moeten' is er nu af, trainen gaat daardoor juist des te lekkerder :).

Normaal voel ik mijn onderrug nooit zo.. Echter 2 weken achter elkaar 1 training moeten missen, dus ik vermoed dat het wellicht daar mee te maken heeft?
Je maakt me nu wel nieuwsgierig though.. Wat vind jij goede oefeningen voor glutes aan begin van de training? Ik weet namelijk dat wanneer ik zware sets doe, ik de andere dag een soort van 'beurse' onderrug heb.. Kan het wellicht eens proberen!

welkom terug! wederom een training waar je u tegen zegt!

ik neig de laatste tijd ook naar de anderhalf uur tot twee uur toe, fucking love the gym :)
Dankje Saik!
Voorheen had ik 4 wat kortere trainingen, maar kan toch beter mijn ei kwijt in 3 trainingen die wat langer duren.. :)

Training van vandaag

Week 3, cycle 4

BP medium 2
(vorige cycle 8 x 3 x 36,5)
Oef, lukt me niet echt soepel op de bench te gaan liggen, spierpijn in onderrug van gister :o.
10 x 20
5 x 26.5
5 x 32.5
4 x 36.5
4 x 36.5
4 x 36.5 Vierde rep begint wat tegen te vallen, elke keer na 3e rep even mezelf even een figuurlijke schop onder mijn reet geven :o
4 x 36.5
4 x 36.5
4 x 36.5
4 x 36.5 Laatste rep moeizaam
4 x 36.5 Had al repout nog wel eentje ingezeten, maar die had absoluut niet mooi geweest
Niet verwacht dat ik alle sets zou gaan halen, wel op gehoopt natuurlijk.
Ben dan ook tevreden :)


Db shoulder press
Was van plan OHP te doen, maar heb daar toch van afgezien gezien mijn gefrituurde onderrug :rolleyes:
10 x 8
10 x 9
9 x 9

Cable flyes
10 x 9
10 x 9
14 x 6.8

One arm incline db press
10 x 8
10 x 8
10 x 9
Verschil tussen links en rechts blijft opvallend aanwezig.
Verder met ik dat ik mijn links mijn quads vanzelf aanspan, en met rechts niet. Vermoed dat dit ook een mooi aandachtspuntje is voor mijn bench, aangezien het me nog niet goed lukt 'legdrive' te hebben.

Cable pushdown met driehoek
10 x 23
10 x 25.3
7 x 27
Leeg, ongetwijfeld door bench.

Rope cable hammer curls
10 x 14
10 x 16.3
10 x 16.3
Voelde deze vandaag flink in mijn onderarmen.

Lekker getraind, al ben ik wel wat huiverig voor de volgende cycle bench (8 x 5 x 36,5) :o.
Vandaag: soort van Netflix & Chill. Hoop nieuwe films en series die gekeken moeten worden, onder het genot van wat gecheat natuurlijk :rolleyes:
Onder andere Bastognekoeken met Nuttela <3
 
Is ook een grote stap van 8x4 naar 8x5.
Is 1168 naar 1460 dat is echt groot
Misschien 6x5 is 1095, daarna 7x5 en dan 8x5 :)
 
Is ook een grote stap van 8x4 naar 8x5.
Is 1168 naar 1460 dat is echt groot
Misschien 6x5 is 1095, daarna 7x5 en dan 8x5 :)
Dit dus! Het is echt flink wat reps erbij als je van 8x4 naar 8x5 gaat..

Herkenbaar van de 4'tjes trouwens! Triples en doubles gaan altijd zoi lekker...maar eenmaal aangekomen bij 4 reps of meer wordt het ineens een drama..

Geniet van de bastogenekoeken....met nutella vandaag!:D
 
Mijn 2 favorieten: Glute bridges en squats met een elastiek net onder de knieën.
Sinds ik dit weer consistent doe heb ik geen verzuurde onderrug meer :)

Succes!
 
Mijn 2 favorieten: Glute bridges en squats met een elastiek net onder de knieën.
Sinds ik dit weer consistent doe heb ik geen verzuurde onderrug meer :)

Succes!
Dat zie ik niet helemaal voor me...
 
Dat zie ik niet helemaal voor me...

Je squat (evt. met licht gewicht) waarbij je een elastische band om de knieen bind. Hierdoor wordt je geforceerd om de knieen naar buiten te drukken.

Ben-Claridad-Band-Squat-Knees-Out-drill.jpg
 
Ik doe nu sinds lange tijd weer conventional en heb nu ook wat spierpijn in de onderrug. Is denk ik ook niets mis mee, al is het vervelend als het de rest van je oefeningen in de weg staat.

Met sumo heb daar nooit last van. Ik kan daar vrij makkelijk volume mee draaien en alles uit mn quads en glutes halen:p
 
Je squat (evt. met licht gewicht) waarbij je een elastische band om de knieen bind. Hierdoor wordt je geforceerd om de knieen naar buiten te drukken.

Ben-Claridad-Band-Squat-Knees-Out-drill.jpg
Duidelijk! Thanks.
 
Ziet er weer uit als een zalige training! Ik zit nu ook op 3 tjes met squat.. en toch wel lekker! :D
waren de bastognes lekker?
 
Is ook een grote stap van 8x4 naar 8x5.
Is 1168 naar 1460 dat is echt groot
Misschien 6x5 is 1095, daarna 7x5 en dan 8x5 :)
Tsja, als je het zo bekijkt..
Wellicht lukt het me niet alle sets 'vol' te maken, maar zolang er maar progressie inzit ben ik eigenlijk tevreden :).

Dit dus! Het is echt flink wat reps erbij als je van 8x4 naar 8x5 gaat..

Herkenbaar van de 4'tjes trouwens! Triples en doubles gaan altijd zoi lekker...maar eenmaal aangekomen bij 4 reps of meer wordt het ineens een drama..

Geniet van de bastogenekoeken....met nutella vandaag!:D
Zo had ik het nog niet bekeken..
En jij als cardiobunny zou het toch wel moeten kunnen uithouden met 4 + reps? :rolleyes:

Serieus, Bastogne met Nutella is echt heerlijk :D
.. En we hebben ontdekt dat ze bij de plaatselijke AH veel meer smaken B&J dan bij Jumbo hebben, dem feels, moet ze nu natuurlijk allemaal proberen ;).

Mijn 2 favorieten: Glute bridges en squats met een elastiek net onder de knieën.
Sinds ik dit weer consistent doe heb ik geen verzuurde onderrug meer :)

Succes!
Bedankt voor de tip Bas! Heb een hip circle, dus die kan ik daar mooi voor gebruiken.

Ik doe nu sinds lange tijd weer conventional en heb nu ook wat spierpijn in de onderrug. Is denk ik ook niets mis mee, al is het vervelend als het de rest van je oefeningen in de weg staat.

Met sumo heb daar nooit last van. Ik kan daar vrij makkelijk volume mee draaien en alles uit mn quads en glutes halen:p
Precies, het staat de rest best in de weg.. Vandaag nog steeds spierpijn en het had absoluut invloed op mijn training.
Moet gewoon door blijven buffelen wat sumo betreft. Heb het idee dat ik wel snel de neiging heb licht te gaan bollen met mijn rug bij sumo, merk jij daar verschil mee t.o.v. conventional?

Ziet er weer uit als een zalige training! Ik zit nu ook op 3 tjes met squat.. en toch wel lekker! :D
waren de bastognes lekker?
3'tjes vind ik erg lekker, 4'tjes ook nog wel, maar 5 en zéker 5+ vind ik gewoon cardio :o.
De Bastognes waren overigens zalig! :D

Training van vandaag

Week 4, cycle 4

Nog steeds spierpijn in mijn onderrug.. Heeft invloed gehad op de training, hopelijk is het tegen zaterdag eindelijk weggetrokken.

SQ medium 2 (Vorige cycles: 8 x 3 x 48, 8 x 4 x 48, 8 x 5 x 48, dus tijd om te resetten naar 3'tjes en het gewicht omhoog te gooien)
Gedwongen in kooi, want: mijn mede-autist van de gym hield 'mijn' plekje en 'mijn' bar bezet.
Gelukkig konden we er stiekem wel om lachen.
Ik als een boer met kiespijn overigens :o.
10 x 20
5 x .0
5 x 35
3 x 50 Een kerel welke ik best appetijtelijk vond om naar te kijken kwam zijn pussypad ophalen. Een man verliest dan toch plotsklaps zijn aantrekkingskracht :o.
3 x 50
3 x 50
3 x 50 Heb (net als bench) het gevoel te veel energie kwijt te zijn aan negatives. Vanaf dit punt geprobeerd sneller te zakken zonder de controle te verliezen. Blijkt direct stukken beter te gaan.
3 x 50
3 x 50
3 x 50
3 x 50
Eerste reps mooi explosive. Derde rep absoluut het zwaarst.
Omdat ik zo lang heb geoefend met spanning en controle te zakken, heb ik net als bij bench het idee dat het me nu juist in de weg gaat zitten. Daarom met spanning wat sneller zakken en explosiever omhoog komen. Had direct invloed op mijn squat, houd inderdaad meer energie over.

Besef me tussendoor dat mijn medium 1 en medium 2 sets wat gewicht betreft (te) dicht bij elkaar liggen. Wil er een groter verschil in bouwen zodat ik meer ruimte heb om te herstellen. In plaats van medium 1 met 50 kg en medium 2 met 47,5 kg bijvoorbeeld medium 1 met 50 kg en medium 2 met 40 kg. Kijken of dat verschil uitmaakt.

Paused BP
Wederom focus op hoe ik op bench lig en techniek.
10 x 20
5 x 25
5 x 30
5 x 34 Laatste rep ging niet vlot genoeg naar mijn zin
4 x 34
4 x 34
4 x 34
3 x 34 Ugh
5 x 30
Blijft een ding, die bench. Zondag de gevreesde 42,5 gepland, dit geeft niet bepaald veel moed.
Ook het idee niet genoeg hersteld te zijn na bench van afgelopen zondag, welke er toch flink bij me inhakte.
Ach, maar stug blijven doorgaan met oefenen.. Vind paused alleen ontzettend veel zwaarder dan gewoon mijn setjes vlot kunnen draaien. Maar dat lijkt me logisch?

Deficit DL met dode onderrug :rocknana:
5 x 50 zonder verhoging
10 x 50
8 x 55
8 x 55
8 x 55
8 x 55

Niet helemaal een training naar mijn zin. Onderrug zat me in de weg en voelde me vandaag niet bepaald op mijn sterkte.
SQ kan er nog wel mee door, bench ging gewoon zwaar ruk.

Verder moet ik mezelf weer even tot orde roepen, na vrijdag AYCE sushi, zondag een cheatday en gister een pizza naar binnen geschoven te hebben. 'Iets' te veel van het goede :o.
In december wel ergere weken gehad en uiteindelijk blijf ik tussen de 70 kg en 74 kg schommelen, maar ik weet gewoon weer exact waarom ik obi was. En dat nooit meer.
Heb eens horen zeggen wanneer je morbide obees bent geweest je 'levenslang' hebt. Vond dit zwaar overtrokken. Echter begin ik te begrijpen waar het vandaan komt.
Naast het feit dat ik gewoon veel te veel van eten houd en ook nog eens een emotionele eter ben.

De harde leef :rolleyes:

 
Zo had ik het nog niet bekeken..
En jij als cardiobunny zou het toch wel moeten kunnen uithouden met 4 + reps? :rolleyes:

Serieus, Bastogne met Nutella is echt heerlijk :D
.. En we hebben ontdekt dat ze bij de plaatselijke AH veel meer smaken B&J dan bij Jumbo hebben, dem feels, moet ze nu natuurlijk allemaal proberen ;).

erder moet ik mezelf weer even tot orde roepen, na vrijdag AYCE sushi, zondag een cheatday en gister een pizza naar binnen geschoven te hebben. 'Iets' te veel van het goede :o.
In december wel ergere weken gehad en uiteindelijk blijf ik tussen de 70 kg en 74 kg schommelen, maar ik weet gewoon weer exact waarom ik obi was. En dat nooit meer.
Heb eens horen zeggen wanneer je morbide obees bent geweest je 'levenslang' hebt. Vond dit zwaar overtrokken. Echter begin ik te begrijpen waar het vandaan komt.
Naast het feit dat ik gewoon veel te veel van eten houd en ook nog eens een emotionele eter ben.

De harde leef
Ho ho...hoelang heb je bij mij al geen strafcardio gezien..:o

Moaaaaar B&J's!

Ik zie dat je ook aan #gainenzondertrainen doet...of inmiddels weer een beetje Marvinnen:marvin:
 
Probeer bij je squat onderin meteen je spieren te switchen van negatieve naar postieve beweging. Niet kneiterhard en zonder controle bouncen, maar meteen schakelen. Vaak resulteert het langzaam zakken in (te) lang onderin hangen. En dat kost veel energie.

En ik vind paused ook zwaarder maar dat is inderdaad vrij logisch. Eigenlijk hetzelfde principe als van de squat hierboven.
Hoewel het ook wel weer zwaar kan voelen om na een lange tijd paused ineens weer t&g te benchen; maar dat is een kwestie van wel of geen gewenning.

En een nette training!
 
Hmm B&J. Ik blijf alleen steeds terug komen bij dezelfde smaak, de meeste smaken stellen toch weer teleur. Blondie Brownie Core is echt mijn favo in ieder geval. Raspberry Cheesecake Cookie Core wil ik binnenkort ook nog eens proberen. Verder prima training natuurlijk! :D
 
Hmm B&J. Ik blijf alleen steeds terug komen bij dezelfde smaak, de meeste smaken stellen toch weer teleur. Blondie Brownie Core is echt mijn favo in ieder geval. Raspberry Cheesecake Cookie Core wil ik binnenkort ook nog eens proberen. Verder prima training natuurlijk! :D
Ik heb het hier al eens gezegd en ik blijf het zeggen: Cherry Garcia!
 
Mooie treen!

Ik heb indd met conventional helemaal feen problemen om mijn rug recht te houden. Bij sumo moet ik mij daar echt heel bewust op focussen. Heb wel ontdekt dat ik met wide stance sumo makkelijker mijn rug recht kan houden:)

Ik wacht nog ff met ayce.. eerst nog 2 weken zo door en dan lekker los:p
 
Ho ho...hoelang heb je bij mij al geen strafcardio gezien..:o

Moaaaaar B&J's!

Ik zie dat je ook aan #gainenzondertrainen doet...of inmiddels weer een beetje Marvinnen:marvin:
Damn, nu je het zegt.. Ben je van je geloof afgevallen? :p
B&J blijft gewoon het beste ijs wat mij betreft.. Op het ijs van Giolotti in Rome na dan natuurlijk.. :rolleyes:

Hmm, denk dat ik heel stiekem toch meer richting Marvinnen neig :o. Heb sowieso wekelijks een cheat en soms nog wel meer dan een dagje gewoon eten waar ik zin in heb. En tsja, doordeweeks probeer ik dan toch een beetje te compenseren. Mijn uitgangspunt is echter wel dat ik het vertik om honger te hebben, dus ik ga niet meer lijdzaam van de honger door het leven, gun mijn medemens dat niet meer :o.

Probeer bij je squat onderin meteen je spieren te switchen van negatieve naar postieve beweging. Niet kneiterhard en zonder controle bouncen, maar meteen schakelen. Vaak resulteert het langzaam zakken in (te) lang onderin hangen. En dat kost veel energie.

En ik vind paused ook zwaarder maar dat is inderdaad vrij logisch. Eigenlijk hetzelfde principe als van de squat hierboven.
Hoewel het ook wel weer zwaar kan voelen om na een lange tijd paused ineens weer t&g te benchen; maar dat is een kwestie van wel of geen gewenning.

En een nette training!
Thanks Proudpizza, een mooie tip! Heb het vandaag direct in de praktijk gebracht. Houd dan overduidelijk meer energie over. Iets om mee te blijven oefenen, ben er blij mee!

Hmm B&J. Ik blijf alleen steeds terug komen bij dezelfde smaak, de meeste smaken stellen toch weer teleur. Blondie Brownie Core is echt mijn favo in ieder geval. Raspberry Cheesecake Cookie Core wil ik binnenkort ook nog eens proberen. Verder prima training natuurlijk! :D
Jaaaa, Blondie Brownie Core blijft ook mijn grote favoriet! Van Cookie Core heb je 3 verschillende, heb zelf alleen de chocoladevariant geprobeerd.. Wil die peanutbuttercore ook eens proberen, maar ben bang dat het flink tegenvalt en dat ik het dan tegen mijn zin moet opeten.. 's Witch up (of iets dergelijks..) vind ik echt een nutteloze smaak, niets aan..
Ach ja, welke smaak ik eet ligt vooral aan de supermarkt waar we heen gaan. AH heeft veel verschillende smaken, Jumbo maar een paar.
Morgen maar eens kijken wat het wordt :rolleyes:

Ik heb het hier al eens gezegd en ik blijf het zeggen: Cherry Garcia!
Waar kan je die krijgen?! :o
Mijn vent is daar namelijk al jaren naar op zoek, maar in Nederland volgens mij nergens te krijgen?

Mooie treen!

Ik heb indd met conventional helemaal feen problemen om mijn rug recht te houden. Bij sumo moet ik mij daar echt heel bewust op focussen. Heb wel ontdekt dat ik met wide stance sumo makkelijker mijn rug recht kan houden:)

Ik wacht nog ff met ayce.. eerst nog 2 weken zo door en dan lekker los:p
Thanks!
Heb ook beduidend minder plezier in mijn sumo dan conventioneel.. :o
Maar tsja, ben ervan overtuigd dat afwisseling in compounds elkaar alleen maar ten goede komt.
Enne.. Zal aan je denken morgen wanneer ik aan het cheaten ben :kiss:

Training van vandaag

Week 4, cycle 4

DL medium 2
(vorige cycle 8 x 3 x 70)
10 x 20
5 x 30
5 x 40
5 x 50
5 x 55
4 x 60
4 x 65
4 x 70
4 x 70
4 x 70
4 x 70
4 x 70
4 x 70
4 x 70
5 x 70
Laatste rep was elke keer beduidend moeizamer dan de eerste 3 reps. Moet wel een mindfuck zijn, één repje extra dat beduidend zwaarder voelt moet tussen mijn oren zitten ;).
Echter alle sets en alle reps prima techniek.
Wederom voelde ik mijn onderrug als eerste verzuren. Ben dan ook op zoek naar oefeningen welke me hier verder mee kunnen helpen. Feedback, ideeën en tips zijn erg welkom!

SQ volume 8 - 10
10 x 20 ATG
8 x 30 ATG
8 x 37.5 ATG
8 x 40
8 x 40
8 x 40
8 x 40
8 x 40
Ga in de volgende cycle het uitbouwen op volume eruit gooien. Medium wil ik uiteraard wel verder uitbouwen (van 3, naar 4, naar 5 reps en weer terug naar 3 waarbij het gewicht omhoog gaat etc.).
Volume wil ik meer op gevoel doen en behouden om techniek goed te kunnen oefenen.
Vandaag vooral bezig geweest met het 'schakelen' tussen negative en positive om meer energie over te houden. Was een goede tip van ProudPizza, dus blijf hier vooral op oefenen.

BOR
10 x 20
8 x 27.5
6 x 32.5
5 x 37.5
5 x 37.5
5 x 37.5
Lang geleden dat ik deze heb gedaan.
Viel wat tegen omdat mijn onderrug wederom nogal uitgeput was.

Superset lat pulldown (breed) / close grip reversed pulldown (beide met enkele tellen 'vasthouden' bij overgang positive/negative)
10 / 10 x 20.3
10 / 10 x 20.3
10 / 10 x 20.3
Oef, dat hakt erin :o.
Laatste tijd vooral veel aan het werken met 'squeezen', vasthouden etc. Wil leren op een bewuste manier spiergroepen aan te spannen welke bij compounds belangrijk zijn.
Wederom zijn tips en dergelijke erg welkom :).

Training ging lekker vandaag!

Ben dus op zoek naar oefeningen welke mij kunnen helpen bij mijn onderrug. Heb geen blessurepijn, maar mijn onderrug verzuurt imo flink snel. Wil dat dus sterker maken, zit dan vooral aan hyperextensions te denken?

Verder begint aankomende dinsdag mijn nieuwe (vijfde) cycle. Deze wordt flink anders dan de vorige cycles.
Mijn 2 'medium-dagen' liggen wat gewicht betreft te dicht tegen elkaar. Ik krijg het idee dat dit mijn herstel in de weg staat waardoor ik minder progressie kan maken en uiteindelijk minder zwaar kan liften. Ik wil medium 1-dagen dus flink lichter pakken dan medium 2-dagen. Medium 2-dagen blijft uitbouwwerk. Eerst een cycle sets van 3 reps, dan uitbouwen naar 4 reps om te eindigen met 5-reppers. Vervolgens weer terug naar 3 reps waarbij het gewicht omhoog gaat, etc. Medium 1-dagen blijft dan vooral voor het werken aan techniek en puur het oefenen van de beweging.

Ik stop met het uitbouwen op mijn volume sets. Heb de ene training volume 6-8 reps en andere training 8-10 reps. Ik ga dit gewoon op gevoel doen, afhankelijk van de compound die ik voor de volumesets heb gedaan. Uiteraard zal 6-8 reps in gewicht wel iets zwaarder worden gepakt dan de sets van 8-10 reps.

Hoop dat ik door kan gaan met het boeken van progressie op mijn 'medium 2-dagen' van de compounds, ik vind bovenstaand plan in ieder geval best logisch, maar logisch nadenken is niet mijn allersterkste punt :rolleyes:.
Feedback is dan ook altijd meer dan welkom! :D
 
Fijn dat het je kan gaan helpen!

Heb tegenwoordig nooit meer last van een verzuurde onderrug. Door welke assistance het komt weet ik niet, omdat ik ze allemaal tegelijk geïmplementeerd heb. Maar ik doe: hyperextensions, glute bridges en walking lunges (erg weinig voor onderrug, maar het is iets). Denk toch dat het de hypers zijn omdat ik glute bridges al langer deed met dezelfde reps x sets. Of m'n onderrug is gewoon sterker geworden door de compounds, kan ook nog. Denk dat je de hypers in ieder geval kan overwegen :)
 
Haha..stiekem toch aan het Marvinnen lees ik. Ik vertik het ook om echt honger te hebben hoor..tijdens de cut is dat onvoorkomelijk, maar nu kan het gerust zonder honger!

Training ziet er echt weer goed uit! Flink wat reps erbij op de deads ook..goood!:thumbs:

Nog leuke weekend plannen ;)?
 
Back
Naar boven