AndroidHealthClinic

Emielos road to a better (MAP) fysiek

Bezoekers in dit topic

Lekkere training hoor!

Ik moet zeggen dat ik je VP toch wel wat hoger dan 10% schat op basis van die foto, denk je niet?

Is de situatie met Jack weer stabiel inmiddels?
 
Lekkere training hoor!

Ik moet zeggen dat ik je VP toch wel wat hoger dan 10% schat op basis van die foto, denk je niet?

Is de situatie met Jack weer stabiel inmiddels?
Ja het is een beetje vaag. Ik heb aantal punten waar ik veel vet op sla. Bijvoorbeeld de voorkant van mijn lichaam. En plekken waar ik weinig vet op sla (rug)

+ licht in mijn badkamer speelt misschien ook wat mee. Wat ook een verschil kan zijn is vocht natuurlijk. Op foto kan je veel vet/vocht zien en dus minder droog ogen. Met een tangetje knijp je het vocht alware uit de meting.

Rug heb ik ongeveer rond de 4mm
Borst 2mm, taille 4-5, navel 9, quads 9 en hams 15

Ja alles is zeker weer stabiel Thx for asking
 
Ja het is een beetje vaag. Ik heb aantal punten waar ik veel vet op sla. Bijvoorbeeld de voorkant van mijn lichaam. En plekken waar ik weinig vet op sla (rug)

+ licht in mijn badkamer speelt misschien ook wat mee. Wat ook een verschil kan zijn is vocht natuurlijk. Op foto kan je veel vet/vocht zien en dus minder droog ogen. Met een tangetje knijp je het vocht alware uit de meting.

Rug heb ik ongeveer rond de 4mm
Borst 2mm, taille 4-5, navel 9, quads 9 en hams 15

Ja alles is zeker weer stabiel Thx for asking

Dat is nogal een verschil he! Grappig dat je zoveel vasthoudt op je Hams. Misschien is dat ook gelijk de reden dat ze achter lijken te lopen bedenk ik mij nu! Ik weet dat je dat laatst aangaf hier.

Top. Ik hoop dat je er nu geen stress meer van hebt en gewoon weer 100% 'eyes on the prize' kan hebben :wl:
 
Nog eventjes een dingetje. Tijdens/na werk had ik soms al last van mijn bovenkant rug. Pijn zit tussen de schouderbladen en is een soort zeurende stekende pijn. Heel raar te omschrijven i know. Vandaag weer last van gekregen. Heb geen constante pijn maar het is wel eens hinderlijk. Met shrugs schiet het er soms ook wel eens in echt kut. Heb even opgezocht wat het zou kunnen zijn. Uit die de info die ik heb gevonden zou het hoge rugpijn kunnen zijn. De uitleg over de oorzaak en de beschrijving van de pijn klopt wel aardig. Til vaak zwaar en boven mijn hoofd ( werk) Natuurlijk ook in de gym.

Misschien verstandig om binnenkort eventjes langs de fysio te gaan.
 
Met een tennisbal oid zelf regelmatig even rollen kan ook helpen.

Je hebt het ook best druk toch de laatste tijd? Maybe daardoor wat gespannen?
 
Met een tennisbal oid zelf regelmatig even rollen kan ook helpen.

Je hebt het ook best druk toch de laatste tijd? Maybe daardoor wat gespannen?
Ja weetnie of dat kan helpen aangezien het ook voor een deel overbelast kan zijn. Maar heb het al meerdere weken helaas..

Laatste tijd we druk gehad indd. Stress kan ook helpen bij dit soort dingen inderdaad maar mag toch hopen dat het nu wat weg is. Maar die pijn blijf ik af en toe last van houden.

Vandaag weer borst schouders gedaan. Voor de training zat mijn voorkant schouder aan mijn linkerkant een beetje te kutten. Geïrriteerde pijn maar geen idee waar dit vandaan komt. Was dus even aankijken hoe mijn schouder zich ging gedragen tijdens de presses.

Ochtend gewicht zit nu op de 84,7kg. we zitten bijna op de 85kg Komende maandjes nog vol gas bouwen!

incine db press
10x14
10x22
4x12x26
11x26 faal op de 12e

dumbel press en dan dumbels tegen elkaar duwen. Borst knijp je dan maximaal
2x12x14
5x14 toen doorgegaan met meer een fly's beweging. Press ging niet meer.

weer die naam van die oefening kwijt.
Barbell in zo'n houder, gewicht erop en duwen maar ( borst oefening)
3x12x25 op en vol

fly's
3x15x14 +2,5
4e set rep out op 14 en vervolgens 9. Borst stond op standje ontploffen!

zittend ohp
12x30
12x35
3x12x37,5

side raise
2x12x12 hier kreeg ik teveel last van mijn linker schouders dus gekapt.
 
Waren het landmine presses?
Two-Arm-Landmine-Press.jpg
 
Dat moeten wel landmine presses zijn inderdaad! Een erg lekkere oefening, ook voor de triceps :D
 
Dat moeten wel landmine presses zijn inderdaad! Een erg lekkere oefening, ook voor de triceps :D

Precies. Voelde hem ook goed in m'n schouders toen ik hem deed. Vind hem erg leuk en lekker toegankelijk!
 
Dat moeten wel landmine presses zijn inderdaad! Een erg lekkere oefening, ook voor de triceps :D

ProudPizza

Klopt helemaal zijn inderdaad landmine presses. Kon eventjes niet op het woord komen Haha.

Is inderdaad echt een heerlijke oefening! Moet zeggen dat ik hem meer in de borst voel dan triceps. Misschien komt dat ook omdat mijn triceps meer ontwikkeld is dan mijn borst. Borst zat na deze oefening ook weer lekker vol!
 
ProudPizza

Klopt helemaal zijn inderdaad landmine presses. Kon eventjes niet op het woord komen Haha.

Is inderdaad echt een heerlijke oefening! Moet zeggen dat ik hem meer in de borst voel dan triceps. Misschien komt dat ook omdat mijn triceps meer ontwikkeld is dan mijn borst. Borst zat na deze oefening ook weer lekker vol!

Dat zal het zijn ;). Mijn triceps, voor zover ik die heb, zijn een stuk zwakker dan mijn borst. Wat dat betreft zou het voor mij ook geen gek idee zijn om deze (of CGBP) weer op te pakken. :o
 
Weer in hier!

Flinke gains gemaakt zie ik op de vorige pagina! Wat meten je armen inmiddels!:eek!:
 
Weer in hier!

Flinke gains gemaakt zie ik op de vorige pagina! Wat meten je armen inmiddels!:eek!:
ibdmk9.jpg

Foto van gisteren.

Heel lang al niet meer gemeten eigenlijk. Ben net weer thuis van college dus even snel kunnen meten.
Koud zijn ze: rechts 41,5cm en links 41cm

Train armen in principe niet meer direct. Sinds prep enercup eigenlijk niet meer. Heel soms eens bij Jack maar dat is 2-3 keer gebeurd na een borst sessie bijvoorbeeld. De reden dat ik ze niet train is omdat ik ze inprincipe te groot vind voor nu. Te groot als in; het klopt niet bij mijn borst etc
 
Tering. Wat een armen gek :eek:. Mirrin hard.
 
Is je chest dan niet gewoon mini? 41cm armen die een chest dwarfen?;/
 
Tering. Wat een armen gek :eek:. Mirrin hard.
Precies dit! Al helemaal dat je er weinig direct voor hoeft te doen...luxe problemen!

Uiteraard goed dat je de focus op verhoudingen houdt!:thumb:
 
Tering. Wat een armen gek :eek:. Mirrin hard.
Haha thx man! Armen vallen vaak wel meteen op bij mij. Gebeurd ook vaak tijdens het stappen.

Is je chest dan niet gewoon mini? 41cm armen die een chest dwarfen?;/
Chest is niet heel groot indd. Op de vorige pagina staat wel een pic zonder shirt. Borst moet gewoon veel en voller worden wil het een beetje een geheel worden.

Precies dit! Al helemaal dat je er weinig direct voor hoeft te doen...luxe problemen!

Uiteraard goed dat je de focus op verhoudingen houdt!:thumb:
Mijn genen zitten in mijn armen haha. Armen zijn altijd "fors"geweest. Vanaf groep 5-6 hoorde ik mijn klasgenoten al zeggen: Emiel heeft tennisballen in zijn armen zitten. (biceps peak is wel on point) In die tijd tenniste ik ook nog naast het voetballen.

Train ze niet apart indd maar zit toch weer ruim een cm op sinds eind bulk vorig jaar ofzo.
 
Vrijdag nog wel rug gedaan . Vooral veel single arm werk gedaan omdat er een klein verschil zit tussen mijn rechter en linker lat. inks is groter dan rechts terwijl mijn rechter arm groter is dan links. Beetje vreemd lichaam heb ik...

Pomp zat er lekker in die training! wel was voorkant schouder wat gevoelig. Had gehoopt dat 2 dagen rust voldoende was geweest.
Zaterdag weer op stap geweest kameraad van mij was jarig. Leuk avondje gehad en gevolg was dat ik zondag 15:00 uur thuis was,,

Zoals ik aangaf had ik gehoopt dat schouders relatief hersteld was. Tijdens incline bench had ik wel het idee dat hij aan het etteren was. Niet zozeer last van maar speelde wel even mee in mijn kop wat ik voelde wel wat.
Nergens last van gehad tot ik chestpress wou doen. eerste setje niks aan de hand althans ik voelde het wel maar niet hinderlijk. 2e set schoot er rond rep 4 een pijnscheut in de schouder. Gelijk gestopt met die oefening.

Voor de rest sprak ik vorige week over dat mijn rug droger is dan mijn voorkant. Om dat te laten zien even 2 foto's gemaakt. Kanttekening is wel dat het ietswat overbelicht is. Kleine badkamer met 1 felle lamp achja je moeten het er maar mee doen:P

incline bench
25xstang
10x40
10x50
12x55
4x12x57,5
10x57,5 op en schouders zat te etteren..

incline db press
14x24
2x12x24 laatste reps heel moeizaam..

fly's naar beneden en vervolgens weeer uitdrukken
12x16
2x12x14 kon echt niet meer en borst kapot vol

chestpress zou eigenlijk laatste zijn
12x66
4x66 door pijnscheut gestopt

flys's
3x12x14+2,5
rep out met 14 vervolgen met 9

bent over lat raise hammer grip
4x12x9 rammetje vol kolere

2j4q6tw.jpg

2m6q4gn.jpg
 
Goede V! Herkenbaar qua vetverdeling! Mijn rug is ook altijd erg droog en dan met name bovenin..op basis daarvan zou ik mezelf een stuk droger geven..

Wel een hoop pijntjes de laatste training...doe je voorzichtig!
 
Goede V! Herkenbaar qua vetverdeling! Mijn rug is ook altijd erg droog en dan met name bovenin..op basis daarvan zou ik mezelf een stuk droger geven..

Wel een hoop pijntjes de laatste training...doe je voorzichtig!
Dankjewel man! V moet nog veel en veel beter worden maar er is een begin. Met goed licht trek ik zelf nog strepen op mijn rug echt bizar :o

Ja gek he hoe dat zo ontstaat. Geen idee ook waar dat geauwehoer van mijn schouder vandaan komt.. zal rustig aan proberen te doen lukt waarschijnlijk toch niet. Jouw liezen alweer wat beter? Heb er zelf ook wat last van maar dat heeft een andere reden haha
 
Back
Naar boven