MuscleMeat

Barbarian Half Rack (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Het Barbarian Half Rack nu 2 maanden in bezit en tijd voor een review.

Het rack is gemakkelijk te monteren maar moet je wel met 2 personen doen.

Het rack staat super stevig en is zeer goed afgewerkt in een zwart matte kleur wat heel goed staat met de nieuwe Barbarian benches welke ook mat zwart zijn. Ik heb zelf de Barbarian Warrior bench.

De spotters zijn behoorlijk lang en afgewerkt met een dikke rubberen laag waardoor de barbell nagenoeg geen geluid maakt bij het afleggen en daarnaast een veilig gevoel geven.

De J hooks zitten ook goed stevig en heb zelf de binnenkant voorzien met het zachte deel van klittenband omdat deze behoorlijk hard zijn en hierdoor geen beschadiging van J Hooks en Barbell en daarnaast geluid dempend.

De chinup bar is super met veel verschillende greep mogelijkheden en een goede grip. Het rack beweegt totaal niet wanneer ik eraan hang. Ik ben zelf 73 kg maar weet zeker dat het rack ook geen krimp geeft als er 100+kg aan hangt.

Ideaal is de hoeveelheid gaten met nummering van de zij balken waardoor je snel en altijd op de juiste hoogte de J hooks kan plaatsen. Ik heb zelf ook de Dips bar option erbij en moet zeggen dat dit echt een aanwinst is. Je klikt ze er gemakkelijk op (op elke gewenste hoogte) en liggen goed in de hand.

Wat ook ideaal aan het rack is dat je al je schijven netjes aan de 6 dikke ophang pennen kan hangen waardoor je geen aparte schijvenhouder nodig hebt en daarnaast het rack nog stabieler wordt dan ie al is.

Let wel op dat het rack vrij diep is mocht je weinig trainingsruimte hebben.

Al met al een top rack wat zeker is aan te bevelen met de topkwaliteit wat je van Barbarian gewend bent.




20170326_155223.jpg


20170326_155159.jpg


20170326_155319.jpg


20170326_155348.jpg


IMG-20170114-WA0002.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooi ding lijkt wel op de Powermark van helisports. Die optrekstang is ook gaaf hoe hoog zit die?
 
Rack is 222 cm hoog en optrekstang zit denk ik op 210 cm hoogte

zie specs op website Barbarian Half Rack
 
was zelf aan het denken me er zo eentje aan te schaffen.
twijfel nog tussen deze en het half rack/lat pulley combo
 
Mat zwart ziet er mooi uit. Mijn halfrack is iets ouder en dus nog glanzend zwart.

Ik heb ook nog de Barbarian leg curl/extension, ook een aanrader!

was zelf aan het denken me er zo eentje aan te schaffen.
twijfel nog tussen deze en het half rack/lat pulley combo

Lat pulley staat ook op mijn verlanglijst, net als een set barbarian dumbbells. Vooral dat laatste is nogal prijzig...
 
Back
Naar boven