AndroidHealthClinic

IVDM - Maart 2017 - Pillz & Natty87 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

RFFNCK

Super Moderator
Super Mod
10 jaar lid
Lid geworden
28 mrt 2011
Berichten
29.195
Waardering
8.335
Het is weer tijd voor een nieuw interview! Dit keer hebben we zowaar twee personen om te interviewen, daar zij een stel zijn. Ze zijn beiden zeer actief op het forum en daarmee gewaardeerde leden, met beide een passie voor een andere tak van sport.

Het is tijd om ze het hemd van het lijf te vragen, Pillz en Natty87 !

[600p]
332xax2.jpg


200qlxl.jpg

[/600p]

Pillz en Natty, allereerst bedankt voor je medewerking aan het interview. Laten we maar meteen beginnen met de eerste vraag.

Op dit forum hebben we natuurlijk een gezamenlijke passie voor bodybuilding en allerlei andere takken van krachtsport zoals bijvoorbeeld powerlifting. Welke tak van sport heeft jullie voorkeur, en waarom? En wanneer is dit voor jullie begonnen?

Pillz:

Het is bij mij begonnen op zeer jonge leeftijd. Vanaf me 6e allerlei verschillende vechtsporten beoefend. Een deel van de training was altijd op kracht, maar dan meer spieruithoudingsvermogen als absolute kracht natuurlijk. Vanaf me 15e/16e had ik wat dumbells/barbells/schijven in de schuur verzameld/gekocht en deed het er bij puur voor ondersteuning van vechtsport. Niet dat ik nou veel gains maakte, want voeding was een lachertje toen. Na vele blessures/saaiheid ben ik toch op zoek gegaan naar iets anders en dat werd BB. Al jaren fan van Arnold/Bruce/Van damme enz. dus het was een logische keus.

Direct bij een gym ingeschreven met een eigenaar die A atleet was. Ik was toen 21. Volgens mij was het in April en zat hij vlak voor het NK. Abs/aders waren vol door zijn shirt te zien. Dus ik wist dat deze gym wel goed zat m.b.t. BB. Begonnen met standaard 3x per week FB schema. Alleen moest ik steeds afgeremd worden omdat ik elke training all-out wou wat niet mocht L Na aantal maanden geswitcht naar UB. Voeding was nog steeds niet super, vooral te weinig omdat ik moeite had met (veel) eten.

Natty:

Tot mijn 16e heb ik aan wedstrijdzwemmen gedaan icm met fitness. Ik ben gestopt omdat de trainingen en wedstrijden niet goed te combineren waren met school/bijbaan.

In 2011 vond ik het wel tijd weer een gym te bezoeken om de veel voorkomende reden, afvallen.
Ik was toen veel te vinden op de circuit apparaten en de cardio. Uiteindelijk kreeg ik via de eigenaar van de gym die zelf aan powerliften deed een training &voedingschema. Ik vond het echt gaaf om met de echte gewichten te gooien.

In 2012 heb ik het forum ontdekt en meer gaan stoeien met mijn voeding en trainingen en maakte steeds meer progressie zowel mijn fysiek als kracht. In dat zelfde jaar ben ik aangesproken door Nederlands kampioene bodybuilding met de vraag of ik wedstrijd ambities had. Ik kreeg begeleiding met voeding en training en heb in 2013 meegedaan met de eerste enercup in mijn homegym in de klasse womens physique.

Na de wedstrijd een hele tijd wat lopen aanrommelen. Stoeien met voeding en trainingen en uiteindelijk een balans gevonden. Toen is ook mijn liefde voor zware gewichten weer ontstaan en heb ik vorig jaar maart besloten te gaan powerliften.


Oke, twee heel uiteen lopende verhalen. En hoe zijn jullie dan bij elkaar terechtgekomen?
Jullie wonen samen, neem ik aan? Hoe gaat dat er aan toe, met een bodybuilder en powerlifter? Wie doet bijvoorbeeld de mealpreps?

Pillz:

Ik weet het jaartal niet precies maar wij trainden in aparte gyms. De toenmalige gym van haar was huge met mega veel machines die mijn gym niet had. Had een paar mensen daar trainen die ik wel kende en af en toe trainde ik daar met hun mee (of als mijn gym weer eens dicht was met feestdag lol). 1 van die trainingen was de 1ste keer dat ik haar had gespot en ik dacht wat elke man dacht: die is lekker :D
Voor de rest niet met haar gesproken.

Natty:
Vertelt ie me ook pas net deze week na al die jaren :roflol:

Op dbb stuurde ik Pillz een berichtje of was het toch andersom? Dacht ergens in 2012, hij komt uit de zelfde woonplaats zag ik. Ik was volgens mij nog niet erg lang lid. Na wat heen-en-weer PM's keer afgesproken om samen wheels te trainen in mijn gym. Best zenuwen want geen idee wie ik zou treffen want ja niet iedereen is natuurlijk altijd even eerlijk online...
Maar er kwam een knappe grote man binnen lopen :engel: dus made my day.

Pillz:

Na 1 blik op mijn geweldige glutes was ze verkocht :cool:

Natty:
Na die ene training contact gehouden en uit eindelijk is er :heart: ontstaan.
Velen van hier zagen dat ook wel aankomen. We kregen berichtje als " dat zou tijd worden" " hehe eindelijk "
Tja ze zeggen dat powerlifters traag zijn maar een bodybuilder kan er ook wat van.

Pillz:

We zijn straks 3 jaar bij elkaar en wonen sinds september vorig jaar samen. Alles gaat prima.We zijn niet 2 kampen o.i.d. (soms wel een beetje) Natuurlijk maak ik af en toe wel een PL grapje, maar daar wordt ze niet boos om. Krijg hem af en toe net zo hard terug.

Qua voeding is het simpel. Ze laat de BB lekker autistisch al zijn meals doen op zijn tijden :D
Ik doe al mijn meals zelf. Dat vind ik fijner. Controle erover. En ik wil haar ook niet belasten met mijn passie. Zij doet haar meal preps ook zelf.

[600p]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[/600p]

En hoe zien die autistisch klaargemaakte BB-maaltijden er dan uit? En hoe eet een vrouwelijke PL'er? Kortom, hoe zien jullie voedingsschema's eruit?

Natty:

Mijn schema, als je het een schema kunt noemen is nu niet zo autistisch als die van Pillz.

Op dit moment eet ik 2750 kcal dat is zo'n 300/400 kcal boven mijn behoefte.
Daarvoor at ik "clean" zo'n 2150 kcal maar aangezien nu toch off season (noem je dat ook zo in de pl wereld of zeg ik nu wat geks? :eyes: ) een bulk gestart en gelijk maar ruim 600 kcal erbij.

Voor deze keer heb ik dan ook besloten mijn voeding bij te houden via MyFitnessPal aangezien ik met mijn andere schema niet alles weg zou krijgen. Wel even wennen deze methode maar het gaat me prima af.

Mijn voeding in grote lijnen op dit moment.
Alleen het ontbijt en maaltijd na het trainen zijn vrijwel elke dag het zelfde.

7.00 ontbijt of later wanneer ik vrij ben
* 40gr bambix en 300 ml magere melk

10.00
* 2 volkorenbrood , kaas/pindakaas, fruit, yoghurtdrink , evergreen oid

*12.00
Volkorenbrood 3 x met beleg of warme maaltijd bijv macaroni (100gr ongekookt pasta, 150 gr magere gehakt, 200 gr groente en 200ml saus )

14.30
* rijstwafels met kipfilet of pindakaas, kitkat chunky of iets anders.

16.30/17.00
* 200 of 250 gram aardappel kriel gekookt met varkenshamlap, kipschnitzel oid ,fruit of optimale kwark/Griekse yoghurt

20.00 -22.00
* 30 of 40 gram bambix met melk afhankelijk wat ik over heb.
* 1 bak optimel of skyr
* iets lekkers, koek of chocolade

In de cut eet ik in de middag en avond rijst met mager vlees met groente of fruit.
Daarnaast ook geen koekjes en snoep meer voor mij.
Op zaterdag eet ik waar ik zin in heb en laat in de avond bestellen :eating: we samen iets of halen wat op :mc:

Pillz:
Mijn meals zijn simpel en basic. Geen iifym, niet dat ik daar niet in geloof, maar ik wil gewoon controle hebben en precies weten wat waar wanneer en hoeveel. Erg he? Je zou er maar mee moeten samenwonen:D

Een idee van een dag in de bulk:
Brood/bambix/rijst/kip/beef/whey/noten/kaas/dextrose/ananas/BBQ light saus.
In het weekend is het meer beef i.p.v. kip en meer brood i.p.v rijst.
Geen groenten in de bulk.
Eet je dit every day? Every damn day :D


Is er ook een beetje samen te trainen als BB'er en PL'er? Of doen jullie alles apart? En hoe zien jullie schema's er dan uit?

Natty:

Samen trainen doen we eigenlijk niet meer en hebben we ook niet heel vaak gedaan.

Sinds maart 2016 heb ik begeleiding van een PL-coach. Hij maakt mijn schema's en daar wijk ik niet van af. :D
Ook ben ik afgelopen zomer van gym verhuisd dus trainen nu elk ergens anders. Al komt Pillz me misschien nog wel achterna wanneer mijn gym verbouwd is.

We hebben nog wel eens " samen" getraind in mijn voorbereiding voor de sbd cup & het nk. Maar ook dan doet ieder zijn ding en helpt hij me waar nodig:)

Mijn trainingen wisselen regelmatig wat ik wel fijn vind.
Op het moment werk ik aan het verbeteren van mijn flexibiliteit en het versterken van mijn core omdat ik wat klachten heb gehad. Het beste kan ik verwijzen naar mijn trainingslog in de PL-sectie waar ik af en toe een kort verslag en/of filmpje plaats.

Pillz:
Zoals Natty zei trainen we in aparte gyms. Ik heb een split waarbij zwakke spiergroepen 2x gaan en sterke 1.
Ma:borst/triceps/kuiten
Di: quads/hams
Wo: rug/biceps/onderarmen
Do: delts/traps/kuiten
Vrij: hams/quads
Zat: triceps/biceps/onderarmen.
Zo: rust.

Mocht er iets tussen komen/niet kunnen dan zorg ik altijd dat zwakke spiergroepen niet geskipt worden, maar juist de sterke.

En wat heeft al dat trainen opgeleverd? Wat zijn bijvoorbeeld jullie sterkste lifts?

Natty:

Al het trainen heeft mij een fitter, gezonder, strakker, sterker fysiek opgeleverd.

Daarnaast in 2013 een 2e plaats womens physique op de eerste enercup
September 2016 een 2e plaats op de sbd cup, mijn eerste pl wedstrijd. Met een totaal van 325kg
December 2016 een 4e plaats op het nk powerliften. Voor mij enigszins teleurstellend met een 320 totaal.

Mijn sterkste lift is nu de deadlift. Op de nk 150 kg getild en ook een 152.5 maar die laatste was vanwege technische fout afgekeurd.

Pillz:
Wat heeft het mij opgeleverd? Sowieso veel meer karakter
.
Er zijn meer zware sporten natuurlijk, maar BB is in mijn ogen 1 van de zwaarste.
In de bulk niet, maar in de cut zeker. En het heeft mij een fucking lekker ding opgeleverd :cool:

Bench 5x155
Dl 4x220
Front squat 6x140 back squat geen idee.
Db press 6x50

[600p]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[/600p]

Hoe beviel het wedstrijdgebeuren en ga je er in de toekomst mee verder?


Natty:
Een bodybuilding wedstrijd zit er voor mij niet meer in. Het was leuk voor 1x maar voor mij hoeft dat zware diëten en afzien niet meer. Laat mij maar normale porties eten en lekker sterk blijven.

In september voor het eerst een PL-wedstrijd meegedaan en wat een verschil met een BB-wedstrijd! De sfeer die er heerst vind ik persoonlijk vele malen beter (misschien omdat de buikjes vol gegeten zijn ???:P)

Iedereen helpt elkaar, moedigt elkaar aan etc....lastig te omschrijven, denk dat je dit echt moet ervaren.
Ik ga zeker door met wedstrijden!

Pillz:
Ik heb alleen 1x aan dbb foto contest meegedaan.
Ga ik zeker nog een keer aan mee doen.


Hoe ziet een wedstrijdvoorbereiding eruit voor jou, Natty? En voor jou Pillz, hoe pak je zo'n diepe cut als voor de fotowedstrijd aan? Hoe zag je 'peak week' eruit?

Pillz:

Elke cut start hetzelfde. Eerst uitzoeken wat je nieuwe onderhoud is na x aantal weken bulk.

Daar start ik dan op en kijk het 1-2 weken aan.
In een cutfase pas ik elke week/2week de kcal en/of cardio aan.

Normaal gesproken wacht ik met cardio tot onder de 10%. Start ik met 3 dagen 20 min stevig doorfietsen.

De KH laat ik zo lang mogelijk zo hoog mogelijk. Vetten gooi ik vrij snel naar beneden. Zak makkelijk tot 0,3- 0,5 gram per kilo BW. Eiwitten gaan geleidelijk omhoog naar max 3,5 gram per kilo bw als de cut diep wordt.

Verder gaan er steeds meer groenten in als ‘vulmiddel’. Voor de rest is het gewoon een kwestie van volhouden en niet aanstellen.

Peak week was bij mij niet depleten, want stond al erg leeg/plat door wekenlang cutten. Dacht laatste 3 dagen rond 1900-2100 kcal. 2 dagen geladen met +/- 3500-4000 kcal. Dag 3 was de dag van de shoot. Had ik nog 3 meals erin met redelijk wat carbs. Alsnog stond ik wat te plat. Eigen schuld, mijn instelling was: I rather push it 2 far than not far enough.

Leerproces voor de volgende keer.

Natty:
Eigenlijk ben je het hele jaar wel bezig je voor te bereiden op een volgende wedstrijd. Je stelt elke keer een nieuw doel om naar toe te werken.

De "echte" voorbereiding begint zo'n 3 maanden ( 10 a 12 weken) voor de wedstrijd.
Wisselende schema's maar wel meer de basics. Geen fancy stuff meer als deficit deadlift wijde grip dubbele stop etc :p

Een paar weken voor de wedstrijd worden de openers bepaald en daarna begint het deloaden.
In de week van de wedstrijd train ik nog 2 a 3 dagen afhankelijk van de dag waarop ik moet tillen.

In die periode heb ik ook veel contact en overleg met mijn coach. Trainingen en vragen mail of app ik en krijg hierop feedback en zo nodig aanpassingen.
Erg blij mee dat het zo kan.

Ik til in de -63 klasse en buiten wedstrijden om weeg ik zo'n 64/65kg dus ook daar moet aan gewerkt worden.
Aangezien ik geen zin heb ik een eind sprint en mezelf niet wil verhongeren de laatste weken begin ik optijd met een langzame cut. Dit mag een volgende keer nog langzamer want gezien de spanning kwam ik lager uit dan de bedoeling was.


We zullen Sanca Saxon 's favoriete vraag er ook even doorheen gooien; Hebben jullie een baard?

Pillz:
Een paar dagen totdat ik mij weer scheer.

Natty:
Geen reactie, gek genoeg.


En wat doen jullie in het dagelijks leven? En hoe is dat te combineren met het trainen, food preppen etc?

Natty:

In het dagelijks leven werk ik 28 uur als begeleider voor mensen met (niet) aangeboren hersenletsel.
Pillz werkt fulltime, 5 dagen in de week bij een technische groothandel.

Alles is eigenlijk prima te combineren. Pillz maakt zijn maaltijden altijd in het weekend voor de gehele week.
We trainen in de avond vanaf 18 a 18.30uur en Pillz ook op de zaterdagochtend.

Mochten we wat anders op de planning hebben dan verschuift Pillz zijn mealprep en ook slaan we wel eens een training over. Jaja zelfs Pillz :D

We zijn geen stel die er vaak op uit gaat. Ik werk vaak om het weekend waardoor je ook wat beperkter bent om wat te ondernemen.

We vinden het leuk af en toe eens uiteten te gaan , naar bios te gaan of met vrienden/familie af te spreken. Maar een avondje op de bank is ook wel fijn. Zo nu en dan boeken we een paar dagen weg. Even geen verplichtingen, geen trainingen en mealprep.

Pillz:
Ik maak in het weekend al mijn meals voor op werk. Rest van de meals eet ik allemaal vers.
En van de 312 trainingen per jaar sla ik er mayb 10-15 over op zijn hoogst :D


Welke aspecten van onze sport vind je het moeilijkst?

Pillz:
Vooral de progressie/stagnatie. Natuurlijk train je omdat je het leuk vindt/ervan houdt, maar we willen allemaal constant groter/droger/sneller/beter/sterker enz worden. Soms is het wel lastig om maximaal te blijven pushen met trainen/eten voor enkel(e) cm's/kilo's per jaar. Maar juist doordat het zoveel van je discipline vergt vind ik het leuk. Iedereen kan keihard trainen als diegene zich goed voelt die dag.
Maar de uitdaging zit hem juist in de dagen dat je jezelf kut voelt om dan te pushen. De geest is zoveel sterker als het lichaam. Alleen het is niet makkelijk op die ik-voel-me-klote-dagen de motivatie net zo hoog te houden als andere dagen.

Natty:
Het moeilijkste aspect vind ik toch wel het accepteren dat je soms echt periodes hebt waarin het minder gaat.
Eigenlijk wil je dat alles altijd goed blijft gaan maar je kunt niet steeds pieken en je hebt niet altijd invloed op factoren die meespelen.

Welke bezigheden hebben jullie nog meer, naast de sport?

Pillz:
Met fulltime baan+trainen+meal prep blijft er weinig tijd over voor andere hobby's.
Eten en slapen zijn mijn andere hobby's dan :D

Natty:
Naast het powerliften heb ik geen andere sporten of echte hobby's.

Als het mooier weer wordt ben ik graag in de tuin aan het werk. We hebben een redelijke voor en achtertuin waar je wel even zoet mee bent. Wanneer het echt buiten zit weer is verslind ik ook wel weer een paar boeken.


Een veelbesproken onderwerp op het forum en binnen de sport is het gebruik van anabole steroiden. Hoe denk jij daarover/hoe pak jij dit aan?

Natty:

Iedereen moet zelf weten of hij/zij aas gebruikt. Wat ik wel jammer vind is dat dit steeds meer als een soort wondermiddel wordt gezien en men niet meer de tijd neemt eerst training en voeding 100% op orde te krijgen.

Zelf gebruik ik geen aas en ben dit ook niet van plan te gaan gebruiken.
Ik zie daar de voordelen niet van en als ik de bijwerkingen zo zie vraag ik me af waarom je als vrouw hieraan zou beginnen.

Pillz:

Iedereen moet zelf weten wat hij/zij met zijn lichaam doet. Alleen kan/moet je zulke beslissingen nemen als volwassene en niet als puber/kind. Natuurlijk zijn er ook volwassenen die denken even snel voor de zomer een winstrol kuur en dan ben ik jacked. Die kunnen zich beter verdiepen in de materie anders komen ze van een koude kermis thuis. Ook is het belangrijk dat je je goed realiseert dat het nooit bij 1keer blijft. Niks dan respect voor de mensen die 10/20/30 jaar keihard natural trainen.


Als je een dag de baas van het forum zou zijn, wat zou je dan doen?

Pillz:

Alle mannen bannen met vp van over de 20%
Dit is geen pro obese forum!! :D

Natty:
Geen reactie ontvangen.

Als je een advies mag geven aan beginnende sporters, wat zou dit dan zijn?

Pillz:

Heb geduld. Deze sport is voor mensen met een lange adem. Iedereen begint altijd met veel enthousiasme, maar als de resultaten niet snel komen dooft het alweer snel. Wees reëel en gun je lichaam de tijd om te veranderen.

Lees je in m.b.t. voeding & training. Hoe eerder je een goed voedingsschema/trainingsschema hebt, hoe eerder je resultaten ziet. Zorg ervoor dat je in het begin de fundamenten van BB onder de knie krijgt.

Elke dag je kcal tellen, ervoor zorgen dat je alle meals klaar hebt zodra je de deur uit gaat. Als je dit maar vaak genoeg doet wordt het een gewoonte. Zodra het een gewoonte is geworden doe je het automatisch.

Het belangrijkste is nog dat je er lol in hebt. Alleen dan houd je het vol.

Natty:
Eigenlijk wat Pillz ook zegt.

Hebben jullie nog suggesties voor een volgend interview?

Pillz:

Ikke20
Galen
William Bonac
Roelly Winklaar

Natty:
Marina1975
Chreiz

[600p]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

2e1bx1t.jpg

[/600p]
 
Het volgende interview van de maand zal gehouden worden met Niels Gordijn.

Zijn er zaken die jullie van hem willen weten? Dan nemen we ze mee in dat interview.
 
Goed interview. leuk weer eens wat anders. Goeie dbb relatie :D
 
Tof interview
 
Leuk om te lezen weer!

Tof dat het IVDM weer nieuwe leven is ingeblazen!:D
 
Leuk en motiverend om te lezen. Ook gaaf dat jullie lekker jullie eigen ding blijven doen......
 
Tof interview en tof stel!
 
Dat leest lekker weg hoor :D. Toppers!
 
Leuk en motiverend om te lezen. Ook gaaf dat jullie lekker jullie eigen ding blijven doen......

Dank je! En je eigen ding blijven doen is belangrijk imo :)
 
Leuk interview!:)
 
Deze helemaal gemist, nice interview.
 
Hoe oud zijn jullie eigenlijk?

Leuk interview trouwens.
 
Back
Naar boven