AndroidHealthClinic

Wie heb ik kunnen helpen bij het herstel van bepaalde aandoeningen/klachten?

Bezoekers in dit topic

in4answer. Heb je test laten meten?

Heb ik gevraagd bij huisarts, die heeft geen reactie gegeven (was telefonisch gesprek)

Heb ook al eens mijn lager libido met hem besproken maar dat praat hij weg met een reactie als :minder poweren of minder zwaar trainen

PS: Nooit AAS gebruikt
 
Laatst bewerkt:
Cools

Heb jij advies voor iemand die eigenlijk continu moe is ,maar s'avonds moeilijk de slaap kan vatten?

Als ik 2tabletjes zink neem slaap ik wel 75% van de gevallen in als een roos, maar heb ik s'ochtends moeilijkheden met wakker te worden.
Ook ben ik de hele dag best moe en lusteloos.

Bloedonderzoek recent nog gedaan en bleek wat teveel afvalstoffen in het bloed te zitten.
Ook sukkel ik al een hele tijd met chronische onderrug problemen(niet relevant)

Maag en darmen lijken ook vaak in de knoop
Libido matig en vrij emo year arround :o

Kan je het bloedonderzoek posten of via conversatie sturen? Als je dit hebt tenminste.

Heb wat meer info nodig over de maag- en darmklachten.

Matig libido kan laag testosteron zijn, maar hoeft niet. Ervaar je ook veel stress?

Heb toevallig onlangs iemand gehad met soortgelijke klachten en fosfatidylserine werkte perfect 200-300mg/dag.
 
Heb ik gevraagd bij huisarts, die heeft geen reactie gegeven (was telefonisch gesprek)

Heb ook al eens mijn lager libido met hem besproken maar dat praat hij weg met een reactie als :minder poweren of minder zwaar trainen

PS: Nooit AAS gebruikt

creatine-kinase (enzym dat oa bij spierafbraak vrijkomt) zal waarschijnlijk hoog geweest zijn en mogelijk ureum en/of creatinine (nieren).
 
Kan je het bloedonderzoek posten of via conversatie sturen? Als je dit hebt tenminste.

Heb wat meer info nodig over de maag- en darmklachten.

Matig libido kan laag testosteron zijn, maar hoeft niet. Ervaar je ook veel stress?

Heb toevallig onlangs iemand gehad met soortgelijke klachten en fosfatidylserine werkte perfect 200-300mg/dag.

Resultaat bloedonderzoek heb ik niet, kon ik niet inkijken. Maag en darmklachten slaan op opgeblazen gevoel is gewoon beetje storend.

Verder heb ik altijd wel wat last van stress en dwangmatige trekken.
 
Laatst bewerkt:
Normaal hoor je hier mee door te gaan tot je maag en darmen hersteld zijn. (met de protonpompremmer erin dan).

Bij kruidvat omeprazole halen en een maandje of langer slikken. 20mg kan al voldoende zijn, dus even proebren welke dosis jou beste werkt.
Ok bedankt,en tegen constipatie ? de zwaarste laxeermiddellen gehad...maar niks helpt
 
Resultaat bloedonderzoek heb ik niet, kon ik niet inkijken. Maag en darmklachten slaan op opgeblazen gevoel is gewoon beetje storend.

Verder heb ik altijd wel wat last van stress en dwangmatige trekken.

Fosfatidylserine 200-300mg per dag ;)
 
Ok bedankt,en tegen constipatie ? de zwaarste laxeermiddellen gehad...maar niks helpt

Laxeermiddelen algemeen werken niet zo als het moet. Wat wel een optie is en niet slecht voor je darmen is movicol(on). Als Nederlander via huisarts en in België vrij verkrijgbaar bij apotheek. Maar de omeprazole gaat ook je darmwerking verbeteren.
 
Laxeermiddelen algemeen werken niet zo als het moet. Wat wel een optie is en niet slecht voor je darmen is movicol(on). Als Nederlander via huisarts en in België vrij verkrijgbaar bij apotheek. Maar de omeprazole gaat ook je darmwerking verbeteren.
Nou idd Zelfs een hele zware laxeermiddel voor een darmonderzoek hielp geen eens , de ontlasting bij mij is zeg maar te hard om eruit te komen.. zie jij een verband tussen constipatie en koude rillingen?
 
Mag ik zink nog steeds blijven nemen pre bedtijd?

Dat mag, maar een te hoge dosis is niet aan te raden. Eigenlijk is de ADH meer dan voldoende en dan moet je nog rekening houden met wat je uit voeding binnen krijgt.
 
Nou idd Zelfs een hele zware laxeermiddel voor een darmonderzoek hielp geen eens , de ontlasting bij mij is zeg maar te hard om eruit te komen.. zie jij een verband tussen constipatie en koude rillingen?

Daar is een verband tussen ja, je moet denken dat die afvalstoffen er te lang in blijven.

Movicol(on) gaat zeker helpen, maar kan zijn dat omeprazole al voldoende is. Fosfatidylserine zou ik ook nemen ter ondersteuning.
 
Daar is een verband tussen ja, je moet denken dat die afvalstoffen er te lang in blijven.

Movicol(on) gaat zeker helpen, maar kan zijn dat omeprazole al voldoende is. Fosfatidylserine zou ik ook nemen ter ondersteuning.
Wat doet Fosfatidylserine precies ? Nooit gebruikt
 
Wat doet Fosfatidylserine precies ? Nooit gebruikt

Gaat je darmwerking verbeteren door betere impulsen van de hersenen uit. Verbetert ook je leverwerking en dus vertering van vetten (te weinig gal is soms een oorzaak van te harde ontlasting).
 
Gaat je darmwerking verbeteren door betere impulsen van de hersenen uit. Verbetert ook je leverwerking en dus vertering van vetten (te weinig gal is soms een oorzaak van te harde ontlasting).
Ok heb ik besteld , nog een vraag en iets wat me opvalt sinds ik constipatie heb is dat ik witte vlekjes heb op de punten waar de verstopping zit ( rond de navel, buikflanken en onderbuik)
 
Ok heb ik besteld , nog een vraag en iets wat me opvalt sinds ik constipatie heb is dat ik witte vlekjes heb op de punten waar de verstopping zit ( rond de navel, buikflanken en onderbuik)

Daar zou ik al een foto moeten van zien om te beoordelen, mag altijd via pm.
 
Het lijkt van de zon ofzo, maar het komt toevallig steeds als de constipatie er is of erger word na het eten, de constipatie is zo erg nu dat Mn linkerknie en soms been en onderug last krijgen. Alvast bedankt

IMG_0217.JPG
 
Ik kan het niet meteen plaatsen maar de link met de constipatie lijkt me duidelijk.
 
Redelijke kick, hopelijk heb je tips/ideeën:

Kamp al jaren met de volgende problemen:

Moeite met inslapen
Libido/erectie problemen
Onvruchtbaar (sperma-onderzoek 2x)
Algehele vermoeidheid, zwak qua kracht
Buikvet/borstvet meer (wel slechte periode qua voeding)
Hersenen lijken ook minder te functioneren (meer vergeten, moeite met concentratie en nadenken)

Eerst werd gedacht aan ADD, dus Ritalin geslikt. Leek kort wat beter te gaan, maar volgens mij toch niet de oplossing.

Heb afgelopen week uitgebreid bloedonderzoek laten doen. Meeste was in orde, volgende resultaten wijken echter (licht) af van gegeven referentiewaarden.


Wat: ( Referentie: ) Bloedonderzoek:

RDW (39-52) 38.3 fl
IJzer (14-35) 13 uMOL/L
Prolactine (0.09-0.32) 0.52 IU/L
LH (1.7-8.6) 10.0 IU/L
FSH (1.5-12.4) 16.0 IU/L
Oestradiol (95-223) 26 PMOL/L
25-OH-Vit D (75-100) 63.8 NMOL/L

Met name oestradiol lijkt veel te laag (gelezen dat dit o.a. oorzaak kan zijn van libido/erectieproblemen) en prolactine te hoog.
IJzer en Vitamine D ga ik vanaf heden supplementen voor nemen (eigen beweging).

Heb je tips en/of ideeën?

Alvast bedankt voor je reactie!
 
Hieronder overigens alle uitslagen van het bloedonderzoek: (waarden Cortisol en Vit B6 moeten nog binnen komen)
test1.jpg


test2.jpg
 
Back
Naar boven