MuscleMeat

5x5 StrongLifts oficiele voedingsadvies

Bezoekers in dit topic

mladen

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
23 jan 2017
Berichten
454
Waardering
70
Op de website van SL 5x5 worden in paar artikeltjes een aantal voedingsadviezen gegeven. Daarnaast wordt het ene en het andere over de cardio gezegd. Wat vinden jullie hiervan?

1) Er wordt geadviseerd om de carbs te beperken tot alleen de trainingsdagen:

Eat Carbs Post Workout Only. While you need carbs for energy, most people eat more than they need. Limit your carb intake to post workout only.
  • Eat Fruits & Veggies with all Meals. These contain little carbs compared to whole grains. Exception: corn, carrots, raisins.
  • Other Carbs Post Workout Only. This is rice, pasta, bread, potatoes, quinoa, oats, etc. Avoid white carbs and eat whole grain.
  • Exception. If you’re a skinny guy who wants to gain weight: eat carbs post workout and post post workout. More if needed.
Eat Grains Post Workout Only. Grains like pasta or rice are very caloric dense: 100g blank pasta has over 350kcal while 100g broccoli has only 35kcal. Limit your intake of grains to post workout only to automatically reduce your caloric intake.
  • Eat Less Starches. Eat proteins, veggies, fruits & healthy fats with each meal. Carbs from veggies & fruits are OK, this isn’t a zero carb fat loss diet. Don’t eat starchy carbs except post workout.
  • Eat Post Workout. The only meal where you can have carbs to replenish energy stores. Whole meal of protein & carbs or post workout shake.
  • Eat Whole Carbs Only. Whole carbs promote fat loss and take longer to digest. Avoid white carbs. Eat whole carbs only: brown rice, whole grain pasta, whole grain bread, oats, quinoa, …
2) In de video's en op de website wordt de cardio eigenlijk afgeraden of toch niet?

Add Cardio. Excess cardio burns muscle instead of fat, causing the skinny + fat look. Never do cardio only. Add cardio to speed up the fat loss you get from strength training & healthy nutrition.
  • Moderate Intensity. 60-70% of your max heart rate. Breathing heavier than at rest, not gasping. Your goal is fat loss, not exhaustion.
  • 3x45mins. Start with 15mins cardio post strength training 3x per week. Build up to 3x45mins per week by adding 1min each workout.
  • Elliptical Trainer. Aka the crosstrainer. There are many cardio machines you can choose from, but this one remains my favorite.
 
Ben het met een aantal dingen niet eens. Zoals dat je granen alleen post workout mag/kan eten. Of carbs over het algemeen alleen post workout. Beetje onzin. Wat is het doel van dit voedingsadvies? Als je echt wil afvallen/cutten, zou ik dit niet volgen iig.
 
Ben het met een aantal dingen niet eens. Zoals dat je granen alleen post workout mag/kan eten. Of carbs over het algemeen alleen post workout. Beetje onzin. Wat is het doel van dit voedingsadvies? Als je echt wil afvallen/cutten, zou ik dit niet volgen iig.
Dat was ook mijn gedachte. Hetzelfde ook met de cardio. 45 min na een zware SL sessie lijkt me onverstandig.
 
Dat was ook mijn gedachte. Hetzelfde ook met de cardio. 45 min na een zware SL sessie lijkt me onverstandig.
Ligt ook een beetje aan de soort cardio. 45 min HIIT is iets anders dan 45 min LISS
 
Ligt ook een beetje aan de soort cardio. 45 min HIIT is iets anders dan 45 min LISS
Nou ik denk als je 100 kg plus begint te squaten dat LISS ook wel tegenvalt...
 
2) In de video's en op de website wordt de cardio eigenlijk afgeraden of toch niet?

Add Cardio. Excess cardio burns muscle instead of fat, causing the skinny + fat look. Never do cardio only. Add cardio to speed up the fat loss you get from strength training & healthy nutrition.
Cardio wordt niet afgeraden, te veel cardio wordt afgeraden.
 
TE veel wordt altijd afgeraden :)
 
Add cardio to speed up the fat loss you get from strength training & healthy nutrition
Dit is wel een goede stelling hoor. Precies mijn overtuiging. Ik heb alles gedaan, alleen maar cardio, heel veel cardio en krachttraining en nu veel krachttraining met een beetje cardio. The way to go.
 
Dit is wel een goede stelling hoor. Precies mijn overtuiging. Ik heb alles gedaan, alleen maar cardio, heel veel cardio en krachttraining en nu veel krachttraining met een beetje cardio. The way to go.
Vorige zomer tot 8% gecut zonder cardio. Cardio is niet noodzakelijk, maar kan wel makkelijk zijn. Ik heb er gewoon een tyfus hekel aan.
 
Vorige zomer tot 8% gecut zonder cardio. Cardio is niet noodzakelijk, maar kan wel makkelijk zijn. Ik heb er gewoon een tyfus hekel aan.
Ik denk dat 15-20 minuten na je krachttraining een prima toevoeging is.
 
Ik denk dat 15-20 minuten na je krachttraining een prima toevoeging is.

Dat denk ik ook. Genoeg studies die de voordelen van cardio bewijzen.
Het is ook niet zo dat ik denk dat cardio nadelig is voor iemand, ik heb gewoon geen zin om 15-20 minuten lang cardio te doen.
 
Nog iemand een mening over de combinatie cut en 5x5 SL? Het lijk met in de eerste 4-5 weken geen probleem...Maar daarna? Eventueel aangevuld met 15-20 minuten cardio na de KT?
 
Ik heb altijd een aparte dag voor mijn echte cardio sessie, voor de rest gewoon tussendoor (fietsen, wandelen e.d.)
 
Nog iemand een mening over de combinatie cut en 5x5 SL? Het lijk met in de eerste 4-5 weken geen probleem...Maar daarna? Eventueel aangevuld met 15-20 minuten cardio na de KT?
Gewoon accepteren dat je waarschijnlijk niet het gewicht kunt verhogen in die periode, het volume zal iig zorgen dat je je massa goed behoud :)
 
Back
Naar boven