XXL Nutrition

alternatief voor olympische bar (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ectomorph123

Novice
Lid geworden
26 feb 2017
Berichten
18
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
67kg
Vetpercentage
13%
Dag mensen.

Ik ben een beginner en doe sinds een maand en een half een stronglifts 5x5 programma en heb al veel vooruitgang geboekt.
Ik was begonnen met een squat rm van 40kg en zit nu aan een rm van 70 kg of zo.
Alleen het enige probleem is ik heb maar aan 70kg gewichten en mijn bar zit nu vol en buigt ook al wat.
Ik heb deze bar van Vidaxl

Halterset 60kg met kunststof mantel

Dus ik kan niet anders dan een nieuwe bar te kopen, en een die toch wel tot 200kg gewichten kan dragen.
Ik hoor over val de olympische bar maar ik en zelf maar 15 dus voor mij is die extreem duur.
Weet iemand een alternatief voor die bar die ook lang en stevig is en die liefst deze diameter van platen nodig heeft

Halterschijven 2 x 10 kg

Bedankt!
 
Marktplaats ? Heb daar mijn Atx bar vandaan voor 90 euro. Edit: niet goed gelezen... tja als je niet aan de 50 mm wilt... wellicht ff kijken op gorillasport.nl oid. Of toch Marktplaats of hiet op t forum voor tweedehands spul.
 
Marktplaats ? Heb daar mijn Atx bar vandaan voor 90 euro. Edit: niet goed gelezen... tja als je niet aan de 50 mm wilt... wellicht ff kijken op gorillasport.nl oid. Of toch Marktplaats of hiet op t forum voor tweedehands spul.

Ik woon wel in Belgie
 
Die baar die jij hebt is hol volgens de beschrijving en dus gewoon rommel.

Een 30 mm volle baar van 2 meter kost bijna niets zelfs nieuw. En vind je wel makkelijk nieuw of tweedehands.

2e hands via kapaza of 2e hands .be daar staan er regelmatig op.
 
Die baar die jij hebt is hol volgens de beschrijving en dus gewoon rommel.

Een 30 mm volle baar van 2 meter kost bijna niets zelfs nieuw. En vind je wel makkelijk nieuw of tweedehands.

2e hands via kapaza of 2e hands .be daar staan er regelmatig op.


tot hoeveel kg kan een 30mm volle baar en zijn er ook waar ik meer gewicht op kan steken want zelf met kunststof schijven van 10 kg zit de mijne al direct vol.
 
tot hoeveel kg kan een 30mm volle baar en zijn er ook waar ik meer gewicht op kan steken want zelf met kunststof schijven van 10 kg zit de mijne al direct vol.

Hang van de lengte van de schijfopname en de dikte van de schijven. Ik heb metalen schijven die zijn dunner dan van die kunststoffen.
 
Hang van de lengte van de schijfopname en de dikte van de schijven. Ik heb metalen schijven die zijn dunner dan van die kunststoffen.

Als het voor jouw niet te veel werk is zou je eens een staaf aan mij kunnen adviseren die stevig is en waar 150-200 kg gewichten aankunnen.
 
Als het voor jouw niet te veel werk is zou je eens een staaf aan mij kunnen adviseren die stevig is en waar 150-200 kg gewichten aankunnen.

je kan eens kijken op fitness seller onder de rubriek 30 mm materiaal.

En daar eens kijken bij de specificaties.
 
zeer erg bedankt je info heeft me al een groot stuk verder gebracht
wat ik van plan ben te kopen
Ik zou deze stang kopen:
Standaard halterstang schroefdraad 200 cm

En deze schijven
Gietijzeren standaard halterschijven

4 schijven van 20 kg
2 schijven van 5 kg
2 schijven van 2,5 kg
2 schijven van 1,25 kg

wat vind je er van?

Wat heb je al liggen van schijven? ik zou 4 schijven van 5kg nemen en ook 4 van 2,5kg
Is gewoon handig als je er wat meer hebt van die vind ik.
 
Wat heb je al liggen van schijven? ik zou 4 schijven van 5kg nemen en ook 4 van 2,5kg
Is gewoon handig als je er wat meer hebt van die vind ik.

Heb 4 schijven van 10 kg
2 van 5 kg
8 van 2,5 kg
4 van 1,25 kg

en als ik langs elke kant 2x10kg, 1x5kg en 2x2,5 kg opsteek zit hij al vol.
 
Heb 4 schijven van 10 kg
2 van 5 kg
8 van 2,5 kg
4 van 1,25 kg

en als ik langs elke kant 2x10kg, 1x5kg en 2x2,5 kg opsteek zit hij al vol.

Wat je daar hebt is zeker voldoende qua kleine schijven.
 
Alleen de schijven die je nu hebt gaan niet passen, die hebben een opening van 26,5mm.
 
Alleen de schijven die je nu hebt gaan niet passen, die hebben een opening van 26,5mm.

Daar moet je idd naar kijken. Van die goedkopere Rommel heeft vaak van die vreemde maten.
 
zeer erg bedankt je info heeft me al een groot stuk verder gebracht
wat ik van plan ben te kopen
Ik zou deze stang kopen:
Standaard halterstang schroefdraad 200 cm

En deze schijven
Gietijzeren standaard halterschijven

4 schijven van 20 kg
2 schijven van 5 kg
2 schijven van 2,5 kg
2 schijven van 1,25 kg

wat vind je er van?

Ik heb die stang ook, is laatst 175kg mee gesquat, maar als je nu 70 squat zal je niet zo snel op de 150-200 zitten :)

Heb 4 schijven van 10 kg
2 van 5 kg
8 van 2,5 kg
4 van 1,25 kg

en als ik langs elke kant 2x10kg, 1x5kg en 2x2,5 kg opsteek zit hij al vol.

De schijven die je nu hebt zijn rot. Ze zijn 26,5mm boring en 5,5cm breed (de 10kg), ze passen dus niet op die stang. Die van fitness-seller zijn (10kg) 3,5cm breed en hebben een 30mm boring. Daar passen er al meer van aan je stang. Daarnaast gebruik je schijven van 20 als je zwaarder wilt, niet een hele rij van 10.
 
Ik heb die stang ook, is laatst 175kg mee gesquat, maar als je nu 70 squat zal je niet zo snel op de 150-200 zitten :)



De schijven die je nu hebt zijn rot. Ze zijn 26,5mm boring en 5,5cm breed (de 10kg), ze passen dus niet op die stang. Die van fitness-seller zijn (10kg) 3,5cm breed en hebben een 30mm boring. Daar passen er al meer van aan je stang. Daarnaast gebruik je schijven van 20 als je zwaarder wilt, niet een hele rij van 10.

Als je in totaal niet heel zwaar gaat kan je zeker wel een rij van 10 kg naast elkaar gebruiken. Doe ik bij bepaalde oefeningen ook.

Als ik TS was kocht ik zo een baar van fitness seller van 2 meter en dan 2 schijven van 20 kg,2 van 10 kg,4 van 5kg,4 van 2.5kg,en 4 van 1.25kg met de baar is dit 125 kg.
Later kan hij nog wat schijven bijkopen als hij sterker wordt.
 
Was meer om aan te geven aan TS dat als je 150-200kg op je bar gooit je niet 15-20x10kg schijven gebruikt. Als je 70kg squat is het wel fijn. Dan pak je bijv. als warmup lege bar, 30, 50 en dan 70 voor je werksets.
 
Was meer om aan te geven aan TS dat als je 150-200kg op je bar gooit je niet 15-20x10kg schijven gebruikt. Als je 70kg squat is het wel fijn. Dan pak je bijv. als warmup lege bar, 30, 50 en dan 70 voor je werksets.

True zoveel schijven van 10 krijg je er niet op :)

Maar denk dat TS nog wat marge heeft :)
 
Back
Naar boven