Fitness Seller

ALOPECIA AREATA HELP

Bezoekers in dit topic

krajinovic

Novice
Lid geworden
14 sep 2012
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
70kg
beste buffels,

ik zal het proberen kort te houden,

ben 25 jaar en nu 4/5 jaar bezig met bodybuilding .zit op 86 kilo met een vetpercentage van 15 procent, ongeveer 1.75 lang.

sinds een poos kuur ik nu ben begonnen met winstrol 6 weken toen dianabol 6 weken en toen overgegaan naar test met deca . niet gek veel, dit is gebleven op 2 ml test en 2 ml deca,10 weken. sinds vorige week gestart met test en tren allebei 2 ml.

waar het nu om gaat is dat ik 2 weken geleden een kale plek achter op mijn hoofd heb ontdek van een diameter van 3/4 cm . maar dan ook echt helemaal kaal en glad, ik heb een echt wel een goeie bos haar en nooit last gehad van uitval of iets dergelijks., maand geleden naar de kapper geweest en ik kan nu weer terug dus van haaruitval geen last.

toch naar de dokter gegaan en die heeft dus alopecia areata geconstateert, en heb eens hier en daar rondgekeken en dit kan waarschijnlijk komen door teveel testosteron ? en over kan slaan naar je wimpers wenkrbauwen of je baard

kan iemand hier een duiudelijk beeld over geven ? zijn er mensen die hier ook last van hebben.
ik ben voor de rest gezond geen ziektes exzceem of noem maar op geen medicijnen.
 
Ik heb daar ook een paar jaar veel last van gehad. Ik heb zelf een tijdje mijn haar moeten afscheren omdat ik teveel kale plekken had. Heeft eerder iets met het immuunsysteem te maken. Voor het ogenblik heb ik er geen last meer van. Mijn kale plekken verdwenen elke keer ik naar de tropen ging en de zon goed op mijn hoofd liet schijnen. Een tijdje later kreeg ik het dan terug maar minder erg. Ik neem al jaren vit D en daardoor werd het ook een stuk minder. Af en toe had ik dan soms tijdelijk een kale plek. Nu neem ik al een tijdje probiotica omdat ik toch wel wat last had van prikkelbare darm en nu is het helemaal verdwenen. Kan allemaal toevallig zijn. Het heeft alleszins niets te maken met alopecia androgenica wat door androgenen veroorzaakt wordt.
 
Hey man .

Ik heb exact hetzelfde , maar dan vooral in mijn baard .
Kan echt van alles zijn , immuunsysteem , stress , en nog meer .
Kale plekken die inderdaad zo zacht en glad als een baby huidje zijn .
Heb het al een jaar of 1,5 .
Tijdens de kuur welke in nu gebruik verdwijnen de plekken geheel .
Ik had eigenlijk niet verwacht dat het terug zou komen .

Probeer er niet te veel over na te denken , de angst dat je kaal gaat worden ( als je daar mee zou zitten ) brengt natuurlijk ook ineens stress .
De artsen hebben er immers weinig tegen .

Succes man !
 
Ik heb hetzelfde (gehad).

Na wat research bleek dat tandaandoeningen aan de basis kunnen liggen van dit probleem.

Heb een grondige tandvleesreiniging laten doen bij een parodontoloog en er sindsdien geen last meer van. Zeker een aanrader als je bvb veel last hebt van bloedend tandvlees.

Je kan ook een paar onderhuids cortisone shots laten zetten wanneer je een plek ziet komen. De plek stopt dan normaal met groeien en er zal veel sneller terug haar op komen.
 
Hoi! Beetje late reactie maar hier komt ie:

Ik heb zelf al ongeveer 7 jaar Alopecia Areata, ik ben momenteel 25 jaar oud. Begon rond mijn 18e dus ongeveer, het begon als klein plekje maar werd naarmate ik stress kreeg van dat éne plekje alleen maar erger. Op een begeven moment leek mijn hoofd op een slechte landkaart, zoveel plekken had ik. Toen is het een paar jaar even stil geweest, geen plekjes meer.
Ik ben naar de dermatoloog geweest en heb daar spuiten gekregen in mijn hoofdhuid die zouden moeten helpen tegen AA. Dat hielp niet, ik heb ondervonden wat wél hielp. Acceptatie.
Accepteren dat je met AA leeft is het belangrijkste wat er is rondom de ziekte, natuurlijk is dat makkelijker gezegd als gedaan. In de ergste periode van mij schaamde ik me kapot en durfde ik niet naar buiten zonder petjes op.
Tegenwoordig wél, ik krijg zo af en toe nog een plekje maar dat interesseert me niet meer. Ik denk dan van; Ach, ik ben wel erger gewend, om even terug te blikken op de periode rond de 18e.

Het beste kun je er ook van af blijven en niet te vaak in de spiegel kijken naar het plekje, of plekjes. Je moet ze gewoon met rust laten en er niet meer aan denken en dan groeit het het snelst terug. Je zou kunnen zeggen dat het tussen de oren zit, daar ben ik inmiddels wel achter.
Tegenwoordig laat ik me niet meer onzeker maken door de plek(jes) en vertel iedereen die erom vraagt wat het precies inhoudt. En durf ook gewoon weer zonder hoofddeksels of petjes naar buiten te gaan. Zo merk ik ook dat de plekjes het snelst weer aangroeien.

Een teringlang bericht, ik hoop dat jullie er wat van hebben!

Succes!
 
Ik heb af en toe ook nog eens een plekje maar trek er mij ook niets meer van aan. Na een paar weken of maanden verdwijnt dat weer. Het is ook niet te vergelijken met vroeger wanneer de helft van mijn hoofd kaal was en ik mijn kop kaal scheerde. Hoe minder stress, hoe minder kans dat het terugkomt want stress zou wel een trigger zijn.
 
Stress is zeker een trigger, ik denk dat het allemaal tussen je oren zit bij de ziekte. Hoe minder worries > Hoe groter de kans op het terugkrijgen van het haar.
 
Kreeg ook een kale plek achter op het hoofd en besloten om alles eraf te scheren met het mes, voortaan kaal door het leven staat me ook niet verkeerd, was me van te voren wel bewust van dit risico. Ik ga deze week wel even langs de dokter om te vragen wat de relatie is met steroiden en of het terug kan groeien.
 
Back
Naar boven