XXL Nutrition

Welke supplementen moet ik gebruiken?

Bezoekers in dit topic

Nou het heeft even geduurd maar ik heb een overzichtje gemaakt wat ik ongeveer per week eet (ma-vrij) Ik heb hem wel aangepast en zelf ingevuld aan de hand van de gegevens uit MyFitnessPal. En ik heb deze week als voorbeeld genomen. Niet iedere week eet ik precies hetzelfde. Hier en daar schiet ik een keer uit qua kcal (wie niet, ben geen heilige en ik ben niet aan het voorbereiden voor een wedstrijd ofzo).

Ik heb bewust zaterdag en zondag er niet bij gedaan omdat die al helemaal verschillen iedere week. Meestal drink ik op zaterdag wat wijntjes met vrienden. Dat resulteert in zondag een lekkere cheatdag.
Aankomende zaterdag heb ik een feestje bijvoorbeeld en ga ik eerst sushi eten 's avonds:) Zondag Pasen dus gaan we ook allemaal lekkers eten.. Ik kan het niet laten om op mijn manier wel te genieten op zn tijd.

Ik hoop dat het zo duidelijk is.. Vergeef me voor wat type fouten want heb het zo snel mogelijk geprobeerd in elkaar te zetten.

Kijk wel uit dat je calorieoverschot in t weekend niet te groot wordt!
 
Kijk wel uit dat je calorieoverschot in t weekend niet te groot wordt!

Ja dat is wel een dingetje.. ik probeer het binnen mn macros te houden maar dat is soms best lastig. Overdag probeer ik zoveel mogelijk eiwitten te nemen zodat ik savonds als ik bijv iets gepland heb de kh en vetten op te maken zeg maar.
 
Totaal geen? ??? Dat is natuurlijk niet waar. Er is zelfs al flink wat onderzoek gedaan, maar old myths die hard.
Als je op de link in mijn post klikt zie je er zo al een flink aantal, daarnaast kan ik uit ervaring zeggen dat het bij mij prima werkt, of heb jij een andere ervaring met IF?

Hier is nog een recente uit 2016: Effects of eight weeks of time-restricted feeding (16/8) on basal metabolism, maximal strength, body composition, inflammation, and cardiovascular risk factors in resistance-trained males | Journal of Translational Medicine | Full Text
Totaal geen is wat overdreven, maar nagenoeg geen niet.
 
...zo snel verdwijnt je spiermassa niet hoor. Als je prio vet kwijtraken is dan?
Plaatste die meer in de context van wedstrijdatleten die dieper in de cut zitten. Geen voordelen van fasted cardio ten opzichte van non-fasted cardio. Wellicht zelfs nadelen.

James Krieger heeft er nog niet zo lang geleden een stuk over geschreven: Fasted Cardio…an Undeserved Good Reputation
 
Plaatste die meer in de context van wedstrijdatleten die dieper in de cut zitten. Geen voordelen van fasted cardio ten opzichte van non-fasted cardio. Wellicht zelfs nadelen.

James Krieger heeft er nog niet zo lang geleden een stuk over geschreven: Fasted Cardio…an Undeserved Good Reputation
Soms weet ik niet meer wat ik moet geloven. Er zijn ook veel onderzoeken in het voordeel van IF. Ik blijf maar gewoon doen wat bij mij uit ervaring bewezen werkt.
 
Soms weet ik niet meer wat ik moet geloven. Er zijn ook veel onderzoeken in het voordeel van IF. Ik blijf maar gewoon doen wat bij mij uit ervaring bewezen werkt.
Daadwerkelijk sterke bewijzen voor IF blijven uit, tenminste wat ik van de literatuur heb gelezen. Fair enough, men moet doen waarbij hij/zij iets hanteert wat vol te houden is en daarnaast enigszins leuk is. :)
 
Back
Naar boven