Fitness Seller

Mudita's rehab

Bezoekers in dit topic

Zo zie je maar dat leeftijd er niks mee te maken heeft en je ook met 16 al veel fysieke problemen kunt hebben. Je klachten maakte dat natuurlijk al duidelijk.
Intu-flow is denk ik het beste wat ik in 10 jaar heb gedaan. Pas wel op met yoga. Om een asana (pose) aan te nemen moet je vaak beschikken over een goede mobiliteit. Heb je dat niet dan kun je dingen forceren om die asana aan te nemen. Zoals bij intu-flow wordt aangegeven, to the tension not through the tension.
 
Laatst bewerkt:
Zo zie je maar dat leeftijd er niks mee te maken heeft en je ook met 16 al veel fysieke problemen kunt hebben. Je klachten maakte dat natuurlijk al duidelijk.
Intu-flow is denk ik het beste wat ik in 10 jaar heb gedaan. Pas wel op met yoga. Om een asana (pose) aan te nemen moet je vaak beschikken over een goede mobiliteit. Heb je dat niet dan kun je dingen forceren om die asana aan te nemen. Zoals bij intu-flow wordt aangegeven, towards the tension not in to the tension.

Zou ik dan beter eerst kunnen kiezen voor een makkelijkere yoga soort? En anders pas later beginnen met yoga.
 
Je kunt het wellicht proberen. Mijn plan is om intu-flow over te laten gaan naar flow yoga (prasara). Je moet je afvragen hoeveel tijd je kunt/wilt/moet besteden aan al deze zaken. Ik heb het druk genoeg met mijn privé leven en simpel weg gewoon geen tijd om dit er allemaal bij te doen. Het plan wat jij presenteert is imo overkill. Begin eenvoudig en bouw het dan eventueel op naar geavanceerd.
 
Je kunt het wellicht proberen. Mijn plan is om intu-flow over te laten gaan naar flow yoga (prasara). Je moet je afvragen hoeveel tijd je kunt/wilt/moet besteden aan al deze zaken. Ik heb het druk genoeg met mijn privé leven en simpel weg gewoon geen tijd om dit er allemaal bij te doen. Het plan wat jij presenteert is imo overkill. Begin eenvoudig en bouw het dan eventueel op naar geavanceerd.

Dan laat ik de yoga er eerst wel uit. Een bezoekje aan de sauna ga ik er in ieder geval wel inlaten want dit wou ik sowieso al gaan doen.
 
Sauna is idd lekker om te ontspannen. Zit dat bij je gym inbegrepen?
 
5 Minuten massage bal (rug, traps, hamstring, glutes en kuiten)
25 Minuten intu-flow

Ik merk dat ik ook best wel rustig in mijn hoofd word van intu-flow, dit vind ik een erg lekkere "bijwerking" :). Heb alleen nog wel een klein beetje moeite om bepaalde oefeningen nog goed onder de knie te krijgen maar oefening baart kunst.

Zou heel graag morgen al in de sauna willen maar aangezien ik een deload week heb gaat dat er niet in zitten.
 
5 minuten nek/traps zelf massage
5 minuten massagebal
5 minuten deegroller uitrollen van benen en voorarmen, als foam roller voor glutes en rug
25 minuten intu-flow
 
Laatst bewerkt:
Net weer bij de fysiotherapeut geweest.
Nagevraagd over mijn onderrug klachten en ja hoor, mijn linkerbil/zij zat vol met triggerpoints! Zij ging zelf ook meteen al kijken naar triggerpoints zonder dat ik hier naar gevraagd had.
Dus ze heeft dry-needling toegepast in mijn glutes, traps/nek en rond mijn schouderbladen.

Gisteren was ik niet in staat om intu-flow te gaan doen wegens emotionele privé redenen.
Vanavond na het eten ga ik weer intu-flow en static back doen.
 
Wat is dat eigenlijk allemaal met die triggerpoints, lees er regelmatig wat over op het forum.
 
Wat is dat eigenlijk allemaal met die triggerpoints, lees er regelmatig wat over op het forum.

Triggerpoints zijn eigenlijk gewoon allemaal opgehoopte afvalstoffen in je spieren, een simpele uitleg: triggerpoints zijn spierknopen.

Als je een blessure hebt ga je meestal kijken naar de plek van je blessure, maar vaak heeft het bij sporters te maken met triggerpoints en deze kunnen zoals bijvoorbeeld bij mij in mijn rug zitten waardoor ik last krijg van mijn schouders ;).
 
Training

Warming up:
20/30 minuten (Dynamisch, mobiliteit, strekken & foam rollen)

Squats:

1x8 20 KG
1x6 50 KG
1x6 60 KG
1x3 70 KG
1x3 90 KG
1x2 110 KG
1x1 120 KG
1x5 140 KG
1x8 60 KG

Squeeze press:
3x10 12,5 KG

Yates row:

3x10 80 KG

Powerclean:

5x3 47,5 KG

Tricep pushdown:
3x8 30 KG


Overig informatie

Slaap:
Ongeveer 9/10 slaap gehad.

Postuur/blessures:
Nu 2x dry-needling gehad en ik merk wel dat ik minder steken heb in mijn schouders. Alleen vandaag na de training net even voor 5 minuutjes maar dit komt hoogstwaarschijnlijk omdat je 2 dagen na een dry-needling sessie wat meer steken kan hebben. Elke ochtend als ik op sta kijk ik in de spiegel even naar mijn postuur en neem ik een correcte postuur aan, mijn theorie hiervoor is dat als je je dag met een goeie postuur begint je er later op de dag profijt van zal hebben. Sinds vorige week doe ik nu elke dag intu-flow en static back!

Extra:
Squats voelden zwaar aan maar had niet het gevoel dat het niet meer ging lukken en voor het eerst weer eens een "pomp" in mijn chest gehad sinds lange tijd :).

Cutting update:
Vanmorgen gewogen en was 78,8 KG.
 
Back on the gain train! Ehh cut train :D.

Heb je eigenlijk recent nog iets van een foto gepost? Ben wel benieuwd hoe je er momenteel bij staat! #nohomo
 
Back on the gain train! Ehh cut train :D.

Heb je eigenlijk recent nog iets van een foto gepost? Ben wel benieuwd hoe je er momenteel bij staat! #nohomo

Nee nog niet! Ik zal binnenkort eerst eens filmen hoe mijn vorm was van mijn main oefeningen en mijn vet percentage op laten meten.
Misschien dat ik binnenkort ook nog wel even een foto plaats. Mijn physique is op het moment iig nog niet zo geweldig hoor :P.
 
Dinsdag:

Deadlift 1x5 PR
Squat 5x5
Squeeze press 3x10
Chin ups 3x MAX
Face pulls 3x10
Tricep pushdown 3x8+
Abs

Donderdag:

Squat 2x8
Close grip bench press 3x10 / squeeze press 3x8
Pull ups 3x MAX
Face pulls 3x12
Abs

Zaterdag:

Squat 1x5 PR
Squeeze press 3x10
Barbell row 3x10
Chin ups 3x max
Tricep pushdown 3x10
Abs

Ik probeer mijn schema weer een beetje minder complex te maken, maar kom er niet helemaal uit:

- Wil graag 2x barbell rows doen, maar weet niet wat nou beter is? Chin ups 2x of rows 2x? Heb geen toegang tot dip belt om gewicht toe te voegen aan chins.
- Face pulls ga ik in ieder geval doen voor mijn postuur (dit is ook het enige wat ik hier voor ga doen qua mijn basis training, naast de sportschool doe ik ook al intu-flow etc)


Hulp is van harte welkom!



Alvast voor zometeen:

Intu-flow 25/30 minuten
Static back 10/15 minuten
 
Laatst bewerkt:
Chins over rows imo! Al wil je ze wel gaan verzwaren natuurlijk. Rows doe ik nu wel weer op m'n DL dag, maar verder niet ivm optimaal herstel van de onderrug uiteraard :)
 
Chins over rows imo! Al wil je ze wel gaan verzwaren natuurlijk. Rows doe ik nu wel weer op m'n DL dag, maar verder niet ivm optimaal herstel van de onderrug uiteraard :)

Oke bedankt voor de hulp man!
Kan ik dan beter de rows van zaterdag vervangen met face pulls (voor meer frequentie op face pulls) en die dan na de chins doen of gewoon zo laten en 1x in de week rows doen? Het lijkt mij dan beter om dat eerste te doen,
 
1 x per rows is prima kerel :D. Daarna kan je natuurlijk nog prima BW pull ups doen
 
Ik heb ook al een beetje een theorie ervoor waarom mijn glutes tight zijn namelijk een imbalance.
Nou klinkt dit heel logisch, maar hier is mijn theorie: Tijdens squats was mijn probleem al dat mijn knieën wel eens naar binnen schoten en dit is een teken van imbalance in je glutes ben ik zonet achter gekomen. Nou kan dit vast meerdere redenen hebben maar aangezien ik ook tight glutes heb klinkt dit allemaal best logisch naar mijn weten.

Punt 3 even doorlezen want dat verklaart naar mijn mening vooral dat ik (en de meeste) een imbalance heb.
How to Fix Glute Imbalances

Als ik straks een tijdje intu-flow heb gedaan wil ik beginnen om functional patterns squats & lunges toe te voegen aan mijn basis trainingsschema.

Edit: Was het vergeten te posten (had dit meteen al gedaan toen ik uit bed was)

Static back 10 minuten
Intu-flow 25/30 minuten
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven