AndroidHealthClinic

Sticky Het Serotonine-Dopamine-GABA evenwicht

  • Topic starter Cools
  • Startdatum
  • Reacties 388
  • Weergaven 76K
  • Volgers 55

Bezoekers in dit topic

Het is nu eenmaal zo dat alle middelen bij een ieder anders kunnen aanslaan.
Maar L-Tyrosine dient als bouwstof voor de zelfde stofjes als wat door Hardcore drugs(Amphetamine bijvoorbeeld)worden verhoogd.
En bij mij werkt deze drugs dus wel positief op alles alleen tolerantie die ik snel opbouw/en het fijt dat ik nergens zuiver spul kan krijgen.
zijn de reden dat ik naar alternatieven zoek.
Mijn doctor had zeker weten ook veel minder moeilijk gedaan over dit soort ADHD achtige medicijnen dan de Modafinyl wat ik nu krijg.
De Modafinyl is voor mijn chronische vermoeidheid zodat ik niet in slaap val tijdens het naar en van mijn werk rijden.
Meer doet het helaas ook niet voor mij maar voel me wel weer veilig als ik de auto in stap en dat is natuurlijk ook al heel wat.

En als ik GABA neem voor het slapen gaan word ik met speldenknopjes van pupillen wakker alsof ik opium achtige middelen heb gebruikt.
Ik heb hier natuurlijk wel geen tolerantie voor.
Ik drink namelijk niet rook geen wiet en vind eigenlijk alles wat versuft niet leuk.

Hoe ziet die tolerantie van L-tyrosine eruit? Voel je ook 'ontwenning' als je het niet meer neemt?

Zo chronisch moe zijn zoals je beschrijft lijkt bijna op narcolepsie. Heb je weleens onderzoek laten doen naar je slaap?

Raar hoe GABA werkt op jou. Ik merk van het supplement vrijwel niks, Phenibut daarentegen.. Phenibut is letterlijk GABA met een phenyl ring zodat het door de bloed hersen barriere kan. Een nacht slaap op Phenibut is zalig en verfrissend.
 
Di
Hoe ziet die tolerantie van L-tyrosine eruit? Voel je ook 'ontwenning' als je het niet meer neemt?

Ik bedoel met tolerantie voor L-tyrozine eigenlijk dat als L-tyrosine net als ADHD medicatie de Dopamine Adrenaline en Noradrenaline verhogen ik waarschijnlijk niet veel meer van de Dopamine effecten merk.Ook heb ik L-Dopa geprobeerd wat trouwens geen effect had hooguit versuffend en hoofdpijn bij hogere dosis.
 
Hoi Mensen mijn ervaring met L-Tyrosine was dat ik me 2 weken weer eens niet chronisch vermoeid heb gevoeld,niet depressief,niet sociaal gehandicapt,geen last had van fobieën,zelfvertrouwen had,
vertrouwen erin dat al mijn dromen nog werkelijkheid konden worden,ik goede beslissingen kon nemen en zelfs weer aantrekkelijk voor het andere geslacht werd,helder kon denken,meer intelligentie had en super creatief en gemotiveerd was.

En dat is maar 4 keer geweest in mijn 36 jarige bestaan.
Zo gouw als ik tolerantie opgebouwd heb voor dopamine blijft bij mij alleen nog en beetje adrenaline/noradrenaline werking over denk ik.
Ik kan dan misschien iets langer wakker blijven en zweet wat meer tijdens het werken.En als ik dosis verhoog langdurig ontwikkel ik met en beetje pech ook weer en
skinpicking disorder.

Zal eens wat gaan googlen op dat Phosphatidylserine

Ben zelf opzoek naar alles wat tolerantie hersteld,voorkomt of de zelfde positieve effecten heeft maar dan via ander mechanisme of route werkt.
Zo zou je dan altijd kunnen blijven rouleren als je weer eens tolerantie voor iets opgebouwd hebt.

Heb hier trouwens nog 5-HTP Complex 100mg met magnesium B3,B5&B6 liggen,en vraag me af of
dit ondanks dat ik geen positieve effecten meer heb van de L-Tyrosine 500mg toch in combinatie nog
nuttig kan zijn voor me?

Ik denk trouwens dat ik geruime tijd al en burnout heb en ook lichamelijke verschijnselen ervan,en vraag me af of het kwaad kan of zelfs positief
is als ik en paar uur voor het slapen gaan misschien en capsule GABA neem?

Heb hier laatst en pot van besteld voor wat experimentele doeleinden misschien dat ik op dit forum en topic erover begin.


Bedankt voor alle info trouwens op dit forum Gr

Ik zou eens fosfatidylserine proberen.
 
Ik zou eens fosfatidylserine proberen.
Dat wilde ik ook doen maar ik lees net dat er in 100gr haring al 360mg fosfatidylserine zit of ik heb het verkeerd gelezen.Dan zou ik dus nu en doosje haring filet kunnen eten en al iets moeten voelen?Wat word meestal als prestatie verbetering voor dosis gehanteerd?
Ga nog even verder zoeken maar aangezien ik niet echt visolie achtige supplementen gebruik
en deze wel vaak genoemd worden of omega3 ga ik zeker wel even verder informeren.
 
Dat wilde ik ook doen maar ik lees net dat er in 100gr haring al 360mg fosfatidylserine zit of ik heb het verkeerd gelezen.Dan zou ik dus nu en doosje haring filet kunnen eten en al iets moeten voelen?Wat word meestal als prestatie verbetering voor dosis gehanteerd?
Ga nog even verder zoeken maar aangezien ik niet echt visolie achtige supplementen gebruik
en deze wel vaak genoemd worden of omega3 ga ik zeker wel even verder informeren.
 
Ik zie net dat het de cortisol waarden kan laten zinken.hoge cortisol waarden blijken vaak de oorzaak te zijn als bepaalde prestatie verbeterende middelen voor de hersenen niet werken bij iemand.ik denk dat ik zeker hoge cortisolwaarden heb aangezien ik ook de lichamelijke verschijnselen van en burnout heb.heeft ook effect op spierkracht of afbraak geloof ik en en goedkoper alternatief zou soja lecithine zijn wat meerdere vormen fosfati verbindingen bevat dus denk dat ik het zeker ga proberen
 
Cools Wat voor nadelige gevolgen heeft een relatief lage dagelijkse dosis (150mg) Seroquel XR op test aanmaak?
 
Dat wilde ik ook doen maar ik lees net dat er in 100gr haring al 360mg fosfatidylserine zit of ik heb het verkeerd gelezen.Dan zou ik dus nu en doosje haring filet kunnen eten en al iets moeten voelen?Wat word meestal als prestatie verbetering voor dosis gehanteerd?
Ga nog even verder zoeken maar aangezien ik niet echt visolie achtige supplementen gebruik
en deze wel vaak genoemd worden of omega3 ga ik zeker wel even verder informeren.

Klopt, maar werkt vreemd genoeg toch niet zoals puur phosphatidylserine. Probeer maar eens 200-300mg/dag supplement.
 
Cools Wat voor nadelige gevolgen heeft een relatief lage dagelijkse dosis (150mg) Seroquel XR op test aanmaak?

Relatief laag zou ik het niet noemen, gemiddelde dosis eerder. 50-75mg is laag. Je hebt natuurlijk van die 200-300mg megadosissen ook. Voor je hartfunctie is het ook oppassen, goed laten meten met ECG en mogelijk echo een laten nakijken.

Effect op testosteron is variërend.
 
Relatief laag zou ik het niet noemen, gemiddelde dosis eerder. 50-75mg is laag. Je hebt natuurlijk van die 200-300mg megadosissen ook. Voor je hartfunctie is het ook oppassen, goed laten meten met ECG en mogelijk echo een laten nakijken.

Effect op testosteron is variërend.

Late reactie, ik zie je bericht nu pas.

Afgaande van deze informatie ging ik ervan uit dat 150mg wel meeviel.

[Link niet meer beschikbaar]

Voor een offlabel toepassing als slapeloosheid is 150mg wel weer erg veel, dat ben ik het geheel met je eens.

Dank voor je info iig! Ik ga met mijn huisarts eens bespreken of een EGG nodig is. Ik merk inderdaad een versnelde hartslag van de medicatie. Wellicht ook een hoge bloeddruk. Ook lijkt het me toch maar wijs om te gaan stoppen/afbouwen. Went alleen wel snel zo'n paardenmiddel om makkelijk in slaap te pleuren..
 
Voor slapeloosheid zou ik het ook niet aanraden, maar een dosis van 25-50mg is te doen. Deze dosis kan ook gebruikt worden bij depressiviteit en is de enigste antipsychotica die ook echt werkt hierbij. Combineren met een SSRI is dus niet nodig en zelfs af te raden.

150mg is een lage dosis bij bepaalde (zware) psychische aandoeningen inderdaad.

Normaal moet een huisarts voor je de medicatie begint een ECG maken en na paar weken weer om te kijken hoe je erop reageert. Maar dit doen ze algemeen niet als er geen voorgeschiedenis is van hartproblemen of hartziektes/afwijkingen in de familie zijn. Maar als iemand een drug- of anabolenverleden heeft (en dit mss niet aangeeft) zou het voor problemen kunnen zorgen.

Op hogere dosis is het ook niet al te goed voor je hart.
 
Hoi Cools,

Ik zit al enkele tijden met lichtverhoogd prolactine.
Prolactinoom is uitgesloten mbv mri scan.
Aangezien ik eigenlijk geen klachten heb vind de arts cabergoline niet nodig.
Nu zie ik dat mucuna pruriens prolactine verlaagd. Ik zou dit willen uitproberen. Voor hoe lang kan mucuna pruriens gebruikt worden? Thanks alvast
 
Hoi Cools,

Ik zit al enkele tijden met lichtverhoogd prolactine.
Prolactinoom is uitgesloten mbv mri scan.
Aangezien ik eigenlijk geen klachten heb vind de arts cabergoline niet nodig.
Nu zie ik dat mucuna pruriens prolactine verlaagd. Ik zou dit willen uitproberen. Voor hoe lang kan mucuna pruriens gebruikt worden? Thanks alvast

Ik zou het 1 maand gebruiken en dan even stoppen gevolgd door een nieuwe bloedtest. 200-400mg/dag is voldoende in meeste gevallen, maar hangt af van de L-dopa concentratie.
 
Nou wist ik dit allemaal al en is evenwicht hierin het allerbelangrijkste.
Op een bepaald forum werd ook altijd aangeraden dat als je l-tyrosine nam in de ochtend dat je dan 's avonds ook l-tryptofaan nam voor de balans. Maar is het dan misschien voor bodybuilders niet eens een goed idee om juist meer dopamine te produceren en de balans stiekem een beetje te verstoren? Omdat dopamine dus HGH en Test boost, en verder de vrouwelijke hormonen juist meer onderdrukt.
Dit is allemaal natuurlijk erg logisch aangezien mannen gemiddeld meer dopamine hebben en vrouwen gemiddeld meer serotonine.
 
Nou wist ik dit allemaal al en is evenwicht hierin het allerbelangrijkste.
Op een bepaald forum werd ook altijd aangeraden dat als je l-tyrosine nam in de ochtend dat je dan 's avonds ook l-tryptofaan nam voor de balans. Maar is het dan misschien voor bodybuilders niet eens een goed idee om juist meer dopamine te produceren en de balans stiekem een beetje te verstoren? Omdat dopamine dus HGH en Test boost, en verder de vrouwelijke hormonen juist meer onderdrukt.
Dit is allemaal natuurlijk erg logisch aangezien mannen gemiddeld meer dopamine hebben en vrouwen gemiddeld meer serotonine.

Ik vraag me af wat (te) hoge dopamine waardes doen met je gemoedstoestand. Als je door verhoogd dopamine stemmingswisselingen of paniek krijgt ga je aan het doel voorbij denk ik zo.
 
Beste Cools

Wat is de rede dat er ontwenningsverschijnselen kunnen ontstaan bij het staken/verminderen van Seroquel? Zijn er supplementen of andere maatregelen die deze kunnen verlichten?
 
Beste Cools

Wat is de rede dat er ontwenningsverschijnselen kunnen ontstaan bij het staken/verminderen van Seroquel? Zijn er supplementen of andere maatregelen die deze kunnen verlichten?

Omdat dit middel effect heeft op je dopamine en serotonin oa. dus nadien moet je lichaam dat weer in evenwicht brengen.

Fosfatidylserine + vitamine D kan helpen.
 
Omdat dit middel effect heeft op je dopamine en serotonin oa. dus nadien moet je lichaam dat weer in evenwicht brengen.

Fosfatidylserine + vitamine D kan helpen.
Hoeveel mg Fosfatidylserine voor optimaal herstel?
 
200-300mg/dag.
 
Wanneer je Mucuna pruriens 50% extract neemt. Voor bijvoorbeeld 5 dagen in de week en dan 2 dagen niet. Zorgt de l-dopa er dan voor dat je natuurlijke dopamine productie ook vermindert? Of is dit helemaal niet aanwezig?
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven