XXL Nutrition

Deadlift en ademhaling

Bezoekers in dit topic

Steks

Enormous Athlete
Lid geworden
21 feb 2017
Berichten
40.139
Waardering
38.183
Lengte
1m82
Massa
92kg
Ik vraag me af wat de beste ademhalingstechniek is tijdens deadliften, ik heb al veel gezocht op het internet en telkens vind ik alleen wat je moet doen voor tijdens en na het opwaartse deel, maar wat doe je als je het gewicht gecontroleerd laat zakken? Is het dan nodig om eerst weer in te ademen?
 
Ik ben toch niet de enige die deadlift?
 
Je neemt een teug lucht om je core stijf en rigide te houden.
Wanneer kan je nu het beste uitblazen is volgens mij ook wel erg discutabel.
Maar in de uitgestrekte positie kan je uitblazen omdat dan de druk niet meer perse noodzakelijk is.
Te lang inhouden daar zijn zat blooper filmpjes van. :p
 
Ik ben toch niet de enige die deadlift?

Wat is een deadlift?

diep inademen, dan gewicht imhoog trekken, uitademen als je hem weer op de grond zet, dan 1-2x ademen en weer opnieuw diep inademen, trekken, repeat
 
Is het dan nodig om eerst weer in te ademen?

Inademen is moeilijker op het 'dead' (concentrische) deelvan de oefening, dus zou het wel doen ja.
 
Laatst bewerkt:
Ok, dus omdat je het gewicht niet hoeft te stoppen onderin (zoals wel bij squats) is het verantwoord om bovenaan uit te ademen en dus met minder interne druk het gewicht te laten zakken.
 
Ok, dus omdat je het gewicht niet hoeft te stoppen onderin (zoals wel bij squats) is het verantwoord om bovenaan uit te ademen en dus met minder interne druk het gewicht te laten zakken.

Je abdomen loeihard maken gaat makkelijker als je uitademt. Volgens mij deed ik het zo, maar wilt niet zeggen dat het correct is hoor.
 
Lijkt me logisch bij een DL stevig in te ademen vooraleer je tilt en excentrisch uitblazen, zo doe ik het toch :)
 
Back
Naar boven