AndroidHealthClinic

FREAKJAM - GZCL:Jacked & Tan 2.0

Bezoekers in dit topic

Druk begin van de week gehad na een firewall migratie, daarnaast ook nog wat issues op onze server-omgeving. Had normaal op dinsdagmiddag vrij, maar tot laat in de uren gewerkt om dit probleem op te lossen. Wilde woensdag deze training inhalen, maar was pas 20.30 thuis. Gister en vandaag een ub/lb training gedaan. Dit weekend ga ik een weekendje weg, want dan zijn mijn schoonouders 40 jaar getrouwd.

thr53fo.png


Reeting
Upperbody was echt een hele lekkere training! Bench ging best goed op de AMRAP en weer een PR op de chins. Supersetje rope push down en face pulls was ook erg lekkah.
Lowerbody voor het eerst front squat gedaan, maar de clear grip bevalt niet zo en kreeg daar de laatste setjes ook last van. Lying leg curl ook voor het eerst gedaan en de kuiten flink aangepakt. #teamnocalves

Deze 2 trainingen (beiden fasted) samen toch wel 4 reeten waard.

hw6h8AP.png
hw6h8AP.png
hw6h8AP.png
hw6h8AP.png
 
Laatst bewerkt:
Weegschaal gaf vanmorgen +2.5kg aan. Flink genoten van het weekend. Naar de musical The Lion King geweest en vervolgens lekker uit wezen eten in Scheveningen. Riant ontbijt ook in het hotel de dag erna en beiden dagen ook taart op. Voel me echt een spons op dit moment! Vanavond naar de gym voor wat chest, arms en back-work.
 
Weegschaal gaf vanmorgen +2.5kg aan.
Vooral vocht en darminhoud denk ik. Om per dag echt een halve kilo aan te komen zul jij toch al wel minimaal elke dag een 6000 kcal moeten eten.
 
Voel me echt een spons op dit moment! Vanavond naar de gym voor wat chest, arms en back-work.
Hoppa! Gebruik van maken dan!!:fire:

Genieten hoort erbij:marvin:
 
Weegschaal gaf vanmorgen +2.5kg aan. Flink genoten van het weekend. Naar de musical The Lion King geweest en vervolgens lekker uit wezen eten in Scheveningen. Riant ontbijt ook in het hotel de dag erna en beiden dagen ook taart op. Voel me echt een spons op dit moment! Vanavond naar de gym voor wat chest, arms en back-work.

Klinkt als een leuk weekend, mijn vrouwtje zit er ook al om te zeuren. Is het wat? (lionking?)
 
Druk begin van de week gehad na een firewall migratie, daarnaast ook nog wat issues op onze server-omgeving. Had normaal op dinsdagmiddag vrij, maar tot laat in de uren gewerkt om dit probleem op te lossen.
Een aantal regels vergeten op de firewall? :D

4 reten is goed! :thumb:
 
Vooral vocht en darminhoud denk ik. Om per dag echt een halve kilo aan te komen zul jij toch al wel minimaal elke dag een 6000 kcal moeten eten.
Ja klopt. Op de een of andere manier houd ik dat alleen heel erg lang vast. Vanmorgen was het ~2kg+. Duurt bij mij een week voordat ik dat vocht en dergelijke weer kwijt ben :D

Hoppa! Gebruik van maken dan!!:fire:

Genieten hoort erbij:marvin:
Ja, het was ook zeker genieten! :D

Klinkt als een leuk weekend, mijn vrouwtje zit er ook al om te zeuren. Is het wat? (lionking?)
Lion King is echt super tof! Hele mooie show. Mooie choreografie en outfits. Wel redelijk prijzig, maar dat is het zeker waard. Meteen leuk weekendje Scheveningen aan vast plakken :)

Een aantal regels vergeten op de firewall? :D

4 reten is goed! :thumb:
Haha nee. Het was een ander issue, maar gelukkig opgelost na het patchen van de laatste Windows Updates! :)

Gisteravond borst armen en rug getraind:

lPae7jC.png
 
Laatst bewerkt:
Mooie training hoor!! Is de intensiteit voor het mooie niet te laag op de OHP?
 
Mooie training hoor!! Is de intensiteit voor het mooie niet te laag op de OHP?
De OHP is op deze dag een zogenaamde T2 movement, waar de intensiteit een stuk lager ligt. De T2 is ter ondersteuning van de T1 (Bench press in dit geval). Bovendien pas begonnen met deze opzet, dus het gewicht zal nog wel hoger worden hoop ik zo :D

Building Strength in the Middle (T2)
This middle section of your pyramid is what supports your maximal strength and holds it together with your base, the foundation of it all. You will find in this Second Tier, or T2, that it closely resembles the structure of common strength building routines. And like the T1 your T2 can and should be built around your abilities. The identifying characteristics are:

1. Your Primary Accessory for Your Main Movement: This is a lift that builds the Main Movement of your T1. You do this after you have completed your T1 sets and reps.
2. The Intensity Range for Your Primary Accessory: 65-85% of your Goal Weight.
3. The Volume Range for Your Primary Accessory: 20-30 total repetitions, broken into your desired set/rep structure. These typically fall into the 5-8 reps per set range. These should rarely be programmed above 10 reps at a time.

Later deze week doe ik de OHP als T1, dus zal de intensiteit een stuk hoger liggen:

Starting at the Top (T1)

The peak of your pyramid represents your Goal Weight. The heavier the weight the fewer amount of reps you can perform with it. And like with all things there is an ideal range of performance within what I call the First Tier, or T1. The identifying characteristics of your T1 are:

1. Your Main Movement for the day: Squat, bench, deadlift, overhead press, or any other compound barbell or dumbbell movement. This us usually a competition or high-skill movement. You will perform this movement firstbefore the movements in your other tiers.
2. The Intensity Range for Your Main Movement: 85 to 100% of your Goal Weight.
3. The Volume Range for Your Main Movement: 10-15 total repetitions, broken into your desired set/rep structure. Typically these are one to three reps per set. Very rarely should it be programmed above that.

Bovenstaande tekst is van de GZCL method, maar omschrijft in grote lijnen wat T1 en T2 inhoudt. Volume/Intensity range wijkt mogelijk wat af bij mij.
 
Laatst bewerkt:
Jemig. Maak je het jezelf niet een beetje te moeilijk met al die complexe technieken qua volume, intensiteit en periodisatie? Imo kan je op dit moment voor een ub/lb het beste een simpel systeem als Wendler aanhouden. Maak het jezelf niet te moeilijk, dat staat je vooruitgang vaak alleen maar in de weg. ;)
 
Dit is Wendler, alleen dan steeds een "cycle" van één week ipv drie. Bovenstaande tekst/info is van de GZCL method, dat is niet een programma wat ik volg, maar legt wel uit wat een T1 en T2 lift is.
"The 5/3/1 Linear Progression program is a program written by /u/n-Suns , condensing the usual four-week 5/3/1 progression into a single week and adding a second set of T2 movement in a five-day program"

Oh en moeilijk is het niet. Handig [Link niet meer beschikbaar] waar ik wat veldjes moet invullen en de rest wordt voorgekauwd. Maar ik ga het vanzelf zien, als ik het niet probeer dan weet ik ook niet of het wat voor me is.
 
En een reden waarom je niet de gewone 3 weken volgt? Ik doe dit al een tijdje namelijk...
 
Jammere van Wendler is wel dat de frequentie en daarmee het volume wel bijzonder laag ligt op de mainlifts.
 
Ziet er wel leuk uit. Ik ben benieuwd :)
 
Dit is Wendler, alleen dan steeds een "cycle" van één week ipv drie. Bovenstaande tekst/info is van de GZCL method, dat is niet een programma wat ik volg, maar legt wel uit wat een T1 en T2 lift is.
"The 5/3/1 Linear Progression program is a program written by /u/n-Suns , condensing the usual four-week 5/3/1 progression into a single week and adding a second set of T2 movement in a five-day program"

Oh en moeilijk is het niet. Handig [Link niet meer beschikbaar] waar ik wat veldjes moet invullen en de rest wordt voorgekauwd. Maar ik ga het vanzelf zien, als ik het niet probeer dan weet ik ook niet of het wat voor me is.

Ah thanks voor de uitleg! Ziet er absoluut leuk en interessant uit man :).
Het heeft alleen niet heel veel met het originele 5/3/1 idee te maken, toch? Je zult met jouw aangepaste versie waarschijnlijk sneller vooruitgaan, maar ook sneller vastlopen.
Correct me if i'm wrong!
 
Succes met Wendler :)
Thanks Rambo!

En een reden waarom je niet de gewone 3 weken volgt? Ik doe dit al een tijdje namelijk...
Ik ben een fanatieke Reddit lezer en lees veel positieve verhalen over deze variant op Fitness • r/Fitness en Discussion about 531LP, CAP, and other programs • r/nSuns. Ik heb eerlijk gezegd geen tot weinig ervaring met de "normale" variant. Ik kan niet echt beargumenteren waarom ik de normale variant niet zou willen volgen. Enige wat ik je kan vertellen is dat deze variant mij gewoon heel erg aanspreekt en dat veel oefeningen aansluiten op het geen wat ik al deed met zowel Greyskull en mijn fullbody trainingen die ik de laatste paar maanden heb gedaan.

Jammere van Wendler is wel dat de frequentie en daarmee het volume wel bijzonder laag ligt op de mainlifts.
Bij deze variant doe je 9 setjes op je T1 lifts en 8 bij de T2. Redelijk wat volume al met al denk ik zo.

Ziet er wel leuk uit. Ik ben benieuwd :)
Ik ook Robke!

Ah thanks voor de uitleg! Ziet er absoluut leuk en interessant uit man :).
Het heeft alleen niet heel veel met het originele 5/3/1 idee te maken, toch? Je zult met jouw aangepaste versie waarschijnlijk sneller vooruitgaan, maar ook sneller vastlopen.
Correct me if i'm wrong!

Zo ver ik weet kent Wendler heel erg veel varianten/templates. Deze variant is gebaseerd op Wendler's 5/3/1 Spinal Tap - Volume goes to 11, waar dus eigenlijk 3 cycles in één week worden gepropt. Daarnaast probeer je elke week je TM (total max) te verhogen. Je TM is 90% van je 1RM. Naast de T1/T2 oefeningen vul je de trainingen aan met assistance werk.

"Regular 5/3/1 follows a monthly mesocycle that has you increasing your training max monthly (week 3 peaks at 85% training max). n_Sun's incorporates the 5/3/1 part of 5/3/1 weekly and also the Spinal Tap variant. The increased volume lets you progress (increase TM) weekly instead of over four weeks."

"Spinal tap has you do the 3x3 sets, then the 531 sets, than 555. Deze variant hanteert bij de T1 531, 333, 555 om de volgende redenen: (quote van de bedenker van deze variant):

I started out with this setup, and quickly realized that

1) My 1+ set during the 531 suffered greatly from the fatigue induced by the 333 sets. So in order to keep that set as fresh as possible I decided to do it at the beginning.
2) Once I moved to doing 531 first, I saw no reason to do the remaining sets in the listed order. Doing 5 @ 75%, 3 @ 85%, 1 @ 95%, then dropping back to 3 @ 70% , 3 @ 80% etc... Requires a lot more time consuming plate changes. By doing them as drop sets, 531-353535 you can just strip plates between sets, put more energy into the heavier sets at the beginning, and work your way to the lighter sets at the end.

Het rep-schema van de T2 lift is op basis van sheiko 4-day:

The second lift came from the sheiko 4 day advanced medium load programming, and it's just a rep scheme that I always really enjoyed and found to be particularly challenging.
The lift selections were based on what my individual weakpoints were at the time, and should be adjusted to each individual's needs.

FAQ voor meer info over het programma: Discussion about 531LP, CAP, and other programs • r/nSuns (zie sidebar).

Zojuist benen getraind inclusief wat ab-work: (inclusief cardio 2x30 min fietsen van/naar sportschool).

kJ1a8o7.png


Reeting
Eerste keer sumo, maar ging prima. Curls waren pittig qua reps, maar goed te doen. Donderdag OHP/Incline Bench + schouders/borst op de agenda.

hw6h8AP.png
hw6h8AP.png
hw6h8AP.png
 
Zijn er nou veel lui serieus sterk geworden met deze methode? :)
 
Bij deze variant doe je 9 setjes op je T1 lifts en 8 bij de T2. Redelijk wat volume al met al denk ik zo.
Niet echt als je een oefening als squat,bench en deadlift maar 1 keer in de week op deze manier zou doen
 
Zijn er nou veel lui serieus sterk geworden met deze methode? :)
Als je op Reddit zoekt vind je genoeg mensen die resultaat hebben geboekt. DBB vindt echter het pasten van Reddit linkjes niet altijd even leuk. Je kunt hier en [Link niet meer beschikbaar] wat succes stories vinden :P

Niet echt als je een oefening als squat,bench en deadlift maar 1 keer in de week op deze manier zou doen
Daarvoor is de 6-day DL en SQ variant, dan DL of SQ je 2x per week op deze manier.
 
Back
Naar boven