Fitness Seller

Vetpercentage

Bezoekers in dit topic

darude0306

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
29 jul 2004
Berichten
4.629
Waardering
6.334
Lengte
1m93
Massa
95kg
Vetpercentage
> 50%
Beste medesporters,

Even een oprechte vraag...om te proberen mijn onzekerheid weg te nemen.

Ik ben in ongeveer 4 maanden 16 kilo afgevallen en train ca. 4 a 5 keer in de week (een aantal van jullie volgt mij logs, dus kennen mijn workouts).

Is het mogelijk dat mijn vetpercentage, met die 16 kilo minder, niet is gezakt?

Mijn sportschool heeft geen huidplooimeter, maar zo'n weegschaal die alles uitrekent. De begeleider zegt dat het waarschijnlijk komt omdat ik voornamelijk spierweefsel ben verloren (??) door o.a. te weinig eiwitten. Ik krijg ca. 250 a 300gr eiwitten per dag binnen!

Ik zie in de spiegel absoluut verschil, ook in spierontwikkeling en mijn omgeving reageert ook erg enthousiast, dus ik vind het allemaal maar een hoop bullshit!

Hopelijk kunnen jullie mij overtuigen dat mijn vetpercentage gedaald zou moeten zijn en dat mijn sportschool het mis heeft...Dit werkt niet echt motiverend natuurlijk.

Fijne dag nog. Darude0306 out! :hello:
 
Heb je foto's van nu en van 4 maanden terug?
 
Lijkt me wel heel onzinnig, zo niet onmogelijk. Vind dat je juist (te) veel eiwitten binnen krijgt.
Denk dat je zelfs met te weinig eiwitten niet alleen spiermassa zal verliezen, but no proof.

Ik zie in de spiegel absoluut verschil, ook in spierontwikkeling en mijn omgeving reageert ook erg enthousiast
Lijkt me genoeg bewijs. Spiegel is een geweldige graadmeter. Vergelijk je zelf anders nog met foto's van een paar maanden terug als je nog meer bewijs zoekt.
Maak je geen zorgen, je bent goed bezig! :D
 
Je vetpercentage is sowieso lager. Zelfs als je extreem slecht at en niet aan KT deed zou je vetpercentage verlagen als je 16 kilo afvalt.
Huidplooimeters zijn niet nauwkeurig, maar die weegschalen slaan nergens op. Kan zomaar 10% vet meer of minder aangeven en dat die begeleider dat niet weet zegt genoeg over dat hij geen verstand van zaken heeft.
Uiteindelijk gaat het toch ook om hoe jij je voelt en eruitziet en niet dat cijfertje
 
Vrij onmogelijk dat je in die tijd puur 16 kilo spier en vocht bent verloren :p, vooral als je lifts omhoog gaan (in je log is dit het geval). Die weegschaal is echt zo onnauwkeurig als de pest overigens.
 
Heb je foto's van nu en van 4 maanden terug?

Zal morgen eens vergelijkingsmateriaal posten...da's wel een dingetje hoor, met mijn postuur ;)

Lijkt me wel heel onzinnig, zo niet onmogelijk. Vind dat je juist (te) veel eiwitten binnen krijgt.
Denk dat je zelfs met te weinig eiwitten niet alleen spiermassa zal verliezen, but no proof.


Lijkt me genoeg bewijs. Spiegel is een geweldige graadmeter. Vergelijk je zelf anders nog met foto's van een paar maanden terug als je nog meer bewijs zoekt.
Maak je geen zorgen, je bent goed bezig! :D

Thanks! De spiegel en vooral omgeving is voor mij het belangrijkste. Dat zij complimenten geven, voornamelijk vrouw en kids, motiveert uiteraard het beste...

Je vetpercentage is sowieso lager. Zelfs als je extreem slecht at en niet aan KT deed zou je vetpercentage verlagen als je 16 kilo afvalt.
Huidplooimeters zijn niet nauwkeurig, maar die weegschalen slaan nergens op. Kan zomaar 10% vet meer of minder aangeven en dat die begeleider dat niet weet zegt genoeg over dat hij geen verstand van zaken heeft.
Uiteindelijk gaat het toch ook om hoe jij je voelt en eruitziet en niet dat cijfertje

Begrijp wat je zegt, maar kan me daar gewoon enorm aan ergeren...dat toch dat cijfertje niet naar beneden gaat :o

Vrij onmogelijk dat je in die tijd puur 16 kilo spier en vocht bent verloren :p, vooral als je lifts omhoog gaan (in je log is dit het geval). Die weegschaal is echt zo onnauwkeurig als de pest overigens.

Die weegschaal is vanaf nu ook gewoon afgelopen. Dat geeft alleen maar stress. Ik voel mn kracht enirm verbeteren in die paar maanden en zie mn lijf veranderen. Dat is voldoende voor nu. En over een paar maanden laat ik het gewoon door een gekwalificeerd persoon doen, met een huidplooimeter ;)

Dank jullie wel allemaal...much appreciated :thumb:
 
Trouwens vind dat die begeleider zich best mag schamen voor deze onzin en je wat meer zou moeten motiveren.

Thanks! De spiegel en vooral omgeving is voor mij het belangrijkste. Dat zij complimenten geven, voornamelijk vrouw en kids, motiveert uiteraard het beste...

Dat je je vrouw en kinderen apart benoemd vind ik stiekem heel schattig. :D:p

Anyway, succes nog met het vervolg van je cut!
 
Trouwens vind dat die begeleider zich best mag schamen voor deze onzin en je wat meer zou moeten motiveren.



Dat je je vrouw en kinderen apart benoemd vind ik stiekem heel schattig. :D:p

Anyway, succes nog met het vervolg van je cut!

Ik ben stiekem ook heel schattig! :o:D

Thanks Baby Olifant :thumb:
 
Ik ben stiekem ook heel schattig! :o:D
:heart:

Toch vreemd dat je telkens weer dat soort verhalen over begeleiders hoort... Na n paar dagen op dit forum had ik al meer kennis van vetpercentage dan wat TS hier vertelt.
 
Ik ken de strijd. Geloof de spiegel!
Zal morgen eens vergelijkingsmateriaal posten...da's wel een dingetje hoor, met mijn postuur ;)
...en dit gevoel herken ik ook direct. Stap over de schaamte heen.
 
Nee, das niet mogelijk.
 
:heart:

Toch vreemd dat je telkens weer dat soort verhalen over begeleiders hoort... Na n paar dagen op dit forum had ik al meer kennis van vetpercentage dan wat TS hier vertelt.

Ik heb graag (betrouwbare) bevestiging nodig, dus vraag het dan liever hier nog een keer ;)

Ik ken de strijd. Geloof de spiegel!

...en dit gevoel herken ik ook direct. Stap over de schaamte heen.

Ben er nog niet aan toe (gekomen) om foto's te plaatsen. Dat wordt op z'n vroegst aankomend weekend...Maar dan stap ik ook inderdaad over die schaamte heen... :thumb:

Nee, das niet mogelijk.

Gelukkig maar...ik weet dat mijn vetpercentage nog steeds veel te hoog is, maar het is (volgens spiegel en de mensen om mij heen) absoluut lager. Ik laat daar gewoon nooit meer vet meten. Is erg slecht voor de motivatie en mijn humeur. Terwijl ik het sporten zo heerlijk vind. Dat ga ik dus niet laten gebeuren...

darude0306 ga je er in kracht nog steeds op vooruit?

Jazeker...ik merk nog aanzienlijke groei in kracht. Voornamelijk benen, borst en triceps/biceps. Buik (hoe ongeloofwaardig waarschijnlijk ook, als je 'm ziet :D) en rug zijn al best sterk, maar ook daar zit nog progressie in :flexgrin:

Alleen heel frustrerend dat het buikvet het langs duurt om eraf te gaan. Moet toch mijn cardio wat verhogen denk ik en iets terug in KT. Misschien dat even een paar weekjes uitproberen. Of half/half, 2x KT en 2x cardio per week ofzo...Maar opgeven, nooit!

Dank voor jullie reacties! :kiss:
 
Niet meer cardio gaan doen ten koste van KT, je kan of nog wat minder koolhydraten eten of wat meer cardio doen, maar houd je KT schema zoals het is.
 
Jazeker...ik merk nog aanzienlijke groei in kracht. Voornamelijk benen, borst en triceps/biceps. Buik (hoe ongeloofwaardig waarschijnlijk ook, als je 'm ziet :D) en rug zijn al best sterk, maar ook daar zit nog progressie in :flexgrin:

Alleen heel frustrerend dat het buikvet het langs duurt om eraf te gaan. Moet toch mijn cardio wat verhogen denk ik en iets terug in KT. Misschien dat even een paar weekjes uitproberen. Of half/half, 2x KT en 2x cardio per week ofzo...Maar opgeven, nooit!

Dank voor jullie reacties! :kiss:

nou dan klopt het hele verhaal wat die fitness instructeur vertelt sowieso niet.. Die weegschalen moet je al helemaal niet vanuit gaan, die dingen hebben echt een betrouwbaarheid van 0,0%.

wat ik dan wel raar is je hoeveelheid cardio. Als je maar 2x per week cardio doet terwijl je een cut aan het draaien bent heb ik het gevoel dat er rustig een tandje bij kan worden gezet. Ik draai zelf ook momenteel 5 HIIT sessies per week naast mijn krachttraining en dan boek je wel lekkere progressie.
 
Niet meer cardio gaan doen ten koste van KT, je kan of nog wat minder koolhydraten eten of wat meer cardio doen, maar houd je KT schema zoals het is.

Dat wordt nog best lastig plannen. Ik wil niet 6 keer in de week gaan trainen. Heb ook nog iets van een sociaal leven (niet veel :o) Maar kan misschien kijken of ik mijn trainingen desnoods een uur langer kan maken en er flink cardio aan kan plakken...


:orly:

nou dan klopt het hele verhaal wat die fitness instructeur vertelt sowieso niet.. Die weegschalen moet je al helemaal niet vanuit gaan, die dingen hebben echt een betrouwbaarheid van 0,0%.

wat ik dan wel raar is je hoeveelheid cardio. Als je maar 2x per week cardio doet terwijl je een cut aan het draaien bent heb ik het gevoel dat er rustig een tandje bij kan worden gezet. Ik draai zelf ook momenteel 5 HIIT sessies per week naast mijn krachttraining en dan boek je wel lekkere progressie.

Om het nu echt een cut te noemen... :D Ik ben gewoon dik en moet flink vet verliezen. Tis niet dat ik van 15% naar 10% moet, maar gewoon van ca. 26% naar 20% for starters...Dat is al een hele uitdaging. Vandaar mijn opmerking om misschien iets te minderen in KT en een dag extra cardio toe te voegen. Maar ik vind KT zo lekker :( Moet daar even een behapbaar systeem in vinden, want om nog een extra dag training toe te voegen, vind ik best een heftige beslissing...Ben ook geen 18 meer :p
 
Om het nu echt een cut te noemen... :D Ik ben gewoon dik en moet flink vet verliezen. Tis niet dat ik van 15% naar 10% moet, maar gewoon van ca. 26% naar 20% for starters...Dat is al een hele uitdaging. Vandaar mijn opmerking om misschien iets te minderen in KT en een dag extra cardio toe te voegen. Maar ik vind KT zo lekker :( Moet daar even een behapbaar systeem in vinden, want om nog een extra dag training toe te voegen, vind ik best een heftige beslissing...Ben ook geen 18 meer :p
Als je blijft vooruitgaan op de manier waarop je het nu doet, waarom zou je dan iets veranderen? Langzaam is ook best goed en misschien zelfs beter...
 
Ik had het niet op jou maar op die begeleider e voor alle duidelijkheid ;)

Oh haha :laugh:

Als je blijft vooruitgaan op de manier waarop je het nu doet, waarom zou je dan iets veranderen? Langzaam is ook best goed en misschien zelfs beter...

Ik ben een ongeduldige motherf*cker...Had na 4 maanden toch wel een sixpack verwacht...
:jk: :hahaha:
 
Back
Naar boven