MuscleMeat

Bulk wil niet lukken (74kg <-> 4200kcal) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Doe je fysiek actief werk? ik heb ook een onderhoud van 3700~ en als ik in de zomer in de horeca werk gaat dit zo omhoog naar 4200 :P
Gewoon veel havermout met wat whey en olie/pindakaas in een blender en drinken maar
Pfff, wat een getallen. Jaloersss :eatmeat:
 
Cutten op 3200 :D wie was honger? :P
Maar geloof mij maar dat je bulken snel zat wordt op zulke getallen, eten wordt echt een "taak" in plaats van iets fijns :roflol:

Idd...zat in me vorige bulk dagelijks boven de 5000kcal en kwam niet of nauwelijks bij...had dr op een gegeven moment echt genoeg van
 
  • Like
Waarderingen: cnh
Gisteren een dag 4400kcal gegeten en jawel.. 0,3kg afgevallen!
Zojuist even een afspraak ingeplanned bij de dokter
 
Als je niet aankomt op 4200 clean food ga je ook niet aankomen op 4200 non clean food :)

Dat lijkt me logisch ja :rolleyes:

Maar ik vermelde het erbij voordat men gaat roepen dat ik wellicht de verkeerde dingen eet.
 
Gisteren een dag 4400kcal gegeten en jawel.. 0,3kg afgevallen!
Zojuist even een afspraak ingeplanned bij de dokter
je moet ook niet over een dag kijken dat is nutteloos
 
je moet ook niet over een dag kijken dat is nutteloos

Klopt. Maar 0,3kg afvallen in 1 dag (en 1kg sinds vorige week zaterdag) vind ik persoonlijk best veel.
 
Klopt. Maar 0,3kg afvallen in 1 dag (en 1kg sinds vorige week zaterdag) vind ik persoonlijk best veel.
gewicht schommelt per week ook makkelijk 1-0.5 kilo, hoe is je gewicht vergeleken met een maand geleden? Daar kun je een stuk meer over zeggen
 
gewicht schommelt per week ook makkelijk 1-0.5 kilo, hoe is je gewicht vergeleken met een maand geleden? Daar kun je een stuk meer over zeggen

Vergeleken met een maand geleden ben ik 1kg afgevallen.
 
Dan zou ik er 500 kcal bovenop gooien en dat een maand aanhouden, dan zpu je over weer een maand ~1 kilo zwaarder moeten zijn
 
Dan zou ik er 500 kcal bovenop gooien en dat een maand aanhouden, dan zpu je over weer een maand ~1 kilo zwaarder moeten zijn
Dit...niet meer en niet minder. Verhogen tot je aankomt.

Ik noem het luxe problemen...
 
Dit...niet meer en niet minder. Verhogen tot je aankomt.

Ik noem het luxe problemen...

Jep ga ik doen. Maar dan nog blijft het raar dat iemand van die lengte en dat gewicht pas aan zou komen op 4700kcal. Er is geen enkele theorie die dat ondersteund. Zeker niet als je de calculaties gaat gebruiken. Dan zou ik moeten gainen op 3300:roflol:

Ik ben waarschijnlijk getransformeerd tot "hardcore ecto"
 
Jep ga ik doen. Maar dan nog blijft het raar dat iemand van die lengte en dat gewicht pas aan zou komen op 4700kcal. Er is geen enkele theorie die dat ondersteund. Zeker niet als je de calculaties gaat gebruiken. Dan zou ik moeten gainen op 3300:roflol:

Ik ben waarschijnlijk getransformeerd tot "hardcore ecto"
ieder mens is anders.. die formules kloppen bij mij ook niet.
 
Door omstandigheden heb ik een tijd niet kunnen trainen, ben toen veel afgevallen (van toen 94kg naar nu 74kg) en skinny fat geworden waardoor ik (toen ik weer begon met trainen) eerst ben gaan cutten om vervolgens te gaan lean bulken. Inmiddels 74kg en 7%bf.

Nu heb ik het probleem dat ik maar niet aankom en wekelijks m'n kcals (met name carbs) verhoog wat er in geresulteerd heeft dat ik inmiddels dagelijks 4200kcal aan clean voedsel eet en zelfs dan niet aan kom.
Mijn macro verhoudingen zijn 55-25-20% (carbs, eiwit, vet). Dan praat je over ongeveer 570carbs, 260 eiwit en 85 gr vet.

Nu is mijn vraag.. niet aankomen met 4200kcal op 74 kg (1.81mtr) kan toch haast niet? :)

Alvast bedankt!

Allereerst goed dat je het trainen weer hebt opgepakt man. Cutten naar 7% is vast niet makkelijk geweest trouwens!
Ik heb daarnet je voeding even doorgenomen en daar kan nog wel het een en ander aan veranderd worden. Als ik jou voeding zou volgen, dan zou ik ook makkelijk 1-2 kg per week afvallen :roflol:.

Allereerst liggen je eiwitten onnodig hoog. 180 g is meer dan voldoende.
Daarnaast eet je erg 'clean' en krijg je hierdoor een hoop vezels binnen Gezond zou je denken, maar voor mensen zoals wij die een hoop moeten eten om aan te komen is dit niet ideaal. Het verhoog je ten eerste het thermogenisch effect en raak je bovendien sneller vol, waardoor het moeilijker wordt om veel te eten. Ik raad je aan wat minder vezelrijke producten toe te voegen in ieder geval. Daarnaast kan je die eiwit shakjes wel laten staan. Je kunt in plaats daarvan oprecht beter chocomel drinken, haha!

Ik ben trouwens benieuwd naar je trainingsschema en je huidige activiteiten buiten het sporten om! Kan je daar wat meer over vertellen?
 
Je kunt in plaats daarvan oprecht beter chocomel drinken, haha!
Wanneer houdt die chocomelk lobby nu eens op?

Hebben jullie aandelen Nutricia ofzo..:angstig:
 
Wanneer houdt die chocomelk lobby nu eens op?

Hebben jullie aandelen Nutricia ofzo..:angstig:

Haha dit moet je niet te serieus nemen hoor. Ik probeer in ieder geval duidelijk te maken dat die shakies weinig toevoegen in dit schema.
 
Allereerst goed dat je het trainen weer hebt opgepakt man. Cutten naar 7% is vast niet makkelijk geweest trouwens!
Ik heb daarnet je voeding even doorgenomen en daar kan nog wel het een en ander aan veranderd worden. Als ik jou voeding zou volgen, dan zou ik ook makkelijk 1-2 kg per week afvallen :roflol:.

Allereerst liggen je eiwitten onnodig hoog. 180 g is meer dan voldoende.
Daarnaast eet je erg 'clean' en krijg je hierdoor een hoop vezels binnen Gezond zou je denken, maar voor mensen zoals wij die een hoop moeten eten om aan te komen is dit niet ideaal. Het verhoog je ten eerste het thermogenisch effect en raak je bovendien sneller vol, waardoor het moeilijker wordt om veel te eten. Ik raad je aan wat minder vezelrijke producten toe te voegen in ieder geval. Daarnaast kan je die eiwit shakjes wel laten staan. Je kunt in plaats daarvan oprecht beter chocomel drinken, haha!

Ik ben trouwens benieuwd naar je trainingsschema en je huidige activiteiten buiten het sporten om! Kan je daar wat meer over vertellen?

Bedankt voor je feedback!
Dat van eiwitten weet ik maar komt omdat ik die macro verhouding aanhou. Moet zeggen dat ik liever ook gewoon een goed stuk (bv) kip erbij heb ipv een klein blokje oid haha. Aan wat voor carbs moet ik dan trouwens denken? Die met minder vezels.

Wat mijn dagelijkse bezigheden betreft heb ik een kantoorbaan met regelmatig bezoeken buiten de deur. Lichamelijk dus niet heel intensief. Ik ben overigens ook nog nooit zo'n hardgainer geweest. Ik heb m'n rug in oktober op 2 plekken gebroken, verloor al m'n gains waar ik jaren hard voor getraind had en dus ook een partij gewicht. In totaal 20kg! Sindsdien kom ik nauwelijks aan.

Mijn doel is lean bulken en toch zoveel mogelijk massa pakken. Mijn trainingschema bestaat uit 5 dagen trainen en veel compoundoefeningen.
 
Back
Naar boven