Fitness Seller

Vitamine D3

Bezoekers in dit topic

Ja snap ik. Maar omdat ik jij het over 125 nmol had. Maar je bedoelde de streef zie ik nu, en niet onder en bovengrens. Maar mijn vit d is nu prima, maar vind het niet super hoog met wat ik supplementeer.

Ja is streef dat ik bedoel ;)

Je zou 1000iu meer kunnen nemen, maar niet perse nodig.
 
Dan blijf ik maar 5000iu nemen, omdat het geen schade kan aanbrengen gelukkig :)
 
Dan blijf ik maar 5000iu nemen, omdat het geen schade kan aanbrengen gelukkig :)
Ik heb een tijd geleden een tijd lang 5000iu genomen en mijn bloedwaardes waren te hoog
 
Ik heb een tijd geleden een tijd lang 5000iu genomen en mijn bloedwaardes waren te hoog
Wat noem jij te hoog en had je zeker die van B&F? :rolleyes:
 
Veel in de zon geweest?
Viel wel mee ben toen gestopt met het nemen van vitamine d3 en ben sinds kort weer begonnen met 1000iu per dag.
 
Inderdaad gekocht bij body en fit maar geen huismerk en 240 nmol/L
Wijselijk besluit.

Nog steeds binnen referentie, maar is dan inderdaad totaal onnodig om 5000 IU per dag te blijven slikken.
 
Wat is er mis met die van B & F ? Welke is beter ? :)
 
Ik heb die 5000iu van BulkPowders, neem aan dat die ook goed/betrouwbaar is?
 
Ik heb die 5000iu van BulkPowders, neem aan dat die ook goed/betrouwbaar is?

Of is 5000IU echt te veel? Begin nu echt te twijfelen.....

Wel moet ik erbij zeggen dat ik een erg lichte huidskleur heb en supersnel verbrand in de zon (blond haar, blauwe ogen, je kent het wel ;) )
 
Is vitamine b3 het enige wat je niet snel uit een gevarieerd dieet haalt? Of wordt het aangeraden om meerdere te nemen? Ik kwam deze tegen op XXL Vitamine B100 Complex dit was niet alleen b3 maar alle b vitaminen. Is dit teveel van het goede of kan dit geen kwaad?
 
Is vitamine b3 het enige wat je niet snel uit een gevarieerd dieet haalt? Of wordt het aangeraden om meerdere te nemen? Ik kwam deze tegen op XXL Vitamine B100 Complex dit was niet alleen b3 maar alle b vitaminen. Is dit teveel van het goede of kan dit geen kwaad?


25mg B6 ofwel 1786% ADH lijkt me wat veel van het goede, komt je eigen voeding ook nog eens bij. Het zit dan ook nog in andere supplementen die je zal nemen, overdreven veel zelfs.

Eenmaal een overschot aan B6 met daarna klachten kom je er bijna niet meer van af.
 
Even een vraagje, als je een hele bleke huid hebt. Heb je dan eerder een tekort aan vitamine D of is dat juist bij een donkere huid?
 
Even een vraagje, als je een hele bleke huid hebt. Heb je dan eerder een tekort aan vitamine D of is dat juist bij een donkere huid?
Wel, dat ligt er een beetje aan. Als jij een bleke huid hebt omdat jij nooit in de zon komt, dan loop je makkelijk een tekort op aan vitamine D. Als jij een donkere huid hebt omdat je vaak in de zon komt, dan ongetwijfeld niet.

Anderzijds; je synthetiseert meer vitamine D bij zonlichtblootstelling des te bleker je huid is. Als je dus een donkere huidskleur hebt vanwege je roots, dan maak je minder vitamine D aan bij zonlichtblootstelling dan een bleekscheet.
 
Wel, dat ligt er een beetje aan. Als jij een bleke huid hebt omdat jij nooit in de zon komt, dan loop je makkelijk een tekort op aan vitamine D. Als jij een donkere huid hebt omdat je vaak in de zon komt, dan ongetwijfeld niet.

Anderzijds; je synthetiseert meer vitamine D bij zonlichtblootstelling des te bleker je huid is. Als je dus een donkere huidskleur hebt vanwege je roots, dan maak je minder vitamine D aan bij zonlichtblootstelling dan een bleekscheet.

Ik doelde op roots. Dus in zekere zin is een bleekscheet, die evenveel buiten komt als iemand met een donkere huid, in het voordeel qua vit d. Voordeel geldt vooral in de winter dan. Zomerzon is niet per se de beste vriend van een bleekscheet.
 
Ik doelde op roots. Dus in zekere zin is een bleekscheet, die evenveel buiten komt als iemand met een donkere huid, in het voordeel qua vit d. Voordeel geldt vooral in de winter dan. Zomerzon is niet per se de beste vriend van een bleekscheet.
#Nevertannedcrew.
 
Back
Naar boven