Fitness Seller

Pindakaas i.c.m. kwark/caseineshake (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

sander83

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
20 mei 2008
Berichten
331
Waardering
20
Aangezien pindakaas de eiwitsynthese vertraagd, dacht ik dat het misschien een goed moment is om een eetlepel pindakaas met een beetje honing voor het naar bed gaan te nemen i.c.m. kwark of een caseineshake.

Is dit een goed idee of echt een no go?
 
Bron?


Kan allemaal prima als je het doorberekend in je eetschema. Kcal in is kcal uit he...

Dacht dit ooit gelezen te hebben op dit forum....het vertraagd de eiwitopname.
 
Caseine is toch soieso al vertraagd
 
Niet de pindakaas, maar de vetten in de pindakaas vertraagd de eiwit opname. Dit komt omdat vetten moet worden ge-emulgeerd en dat proces duurt lang.
 
Niet de pindakaas, maar de vetten in de pindakaas vertraagd de eiwit opname. Dit komt omdat vetten moet worden ge-emulgeerd en dat proces duurt lang.

Dus beter ook niet voor het slapen gaan nemen?
 
die suikers in je pindakaas (en kwark) kun je beter overdag gebruiken
je kan overwegen om een eetlepel olijfolie toe te voegen
 
die suikers in je pindakaas (en kwark) kun je beter overdag gebruiken
je kan overwegen om een eetlepel olijfolie toe te voegen

Dus jij adviseert pindakaas overdag en dan voor het slapen gaan een plain caseine shake i.v.m. de suikers?
 
Dus jij adviseert pindakaas overdag en dan voor het slapen gaan een plain caseine shake i.v.m. de suikers?
pindakaas 's morgens....
jazeker 's nachts doe je niks met die suikers...jaha meer vetten aanzetten
ikzelf heb lekkere chocolade caseïne zonder suiker (met n eetlepel olijf/lijnzaad olie)
Daar ben je n uur of 9 zoet mee...geen honger 's nachts
 
pindakaas 's morgens....
jazeker 's nachts doe je niks met die suikers...jaha meer vetten aanzetten
ikzelf heb lekkere chocolade caseïne zonder suiker (met n eetlepel olijf-lijnzaad olie)
Daar ben je n uur of 9 zoet mee...geen honger 's nachts
Meen je dit serieus? Hoop het niet want het is echt kant en klare bullshit.
 
Niet de pindakaas, maar de vetten in de pindakaas vertraagd de eiwit opname. Dit komt omdat vetten moet worden ge-emulgeerd en dat proces duurt lang.
Dat is niet de reden. De reden is dat vetten zorgen voor een vertraagde maaglediging.
 
Dat is mijn ervaring die "bulshit"
Houd het n beetje vriendelijk aub
 
Dat is niet de reden. De reden is dat vetten zorgen voor een vertraagde maaglediging.
Oke, weet ik dat ook weer :p Dacht dat dit de reden was achter dat hele "vetten vertragen de eiwitopname verhaal"
 
Oke, weet ik dat ook weer :p Dacht dat dit de reden was achter dat hele "vetten vertragen de eiwitopname verhaal"
Nope. Vetten (en sommige aminozuren) in de duodenum stimuleren de afgifte van cholecystokinine, wat terugwerkt op de maaglediging en deze vertraagt.
 
Aangezien pindakaas de eiwitsynthese vertraagd, dacht ik dat het misschien een goed moment is om een eetlepel pindakaas met een beetje honing voor het naar bed gaan te nemen i.c.m. kwark of een caseineshake.

Is dit een goed idee of echt een no go?
Maakt niet uit.
 
Dat is mijn ervaring die "bulshit"
Houd het n beetje vriendelijk aub
Oke, maar even voor de duidelijkheid. Jij beweert dus dat als je bijvoorbeeld een banaan (veel suiker) eet net voordat je gaat slapen, je sneller dik word dan als je hem om 's middags 12 uur eet?
 
Nope. Vetten (en sommige aminozuren) in de duodenum stimuleren de afgifte van cholecystokinine, wat terugwerkt op de maaglediging en deze vertraagt.
Maakt het nu echt een verschil of ik nu vetten als post workout eet of niet qua eiwitopname en zoja, bij hoeveel gram dan ongeveer?
 
Back
Naar boven