Fitness Seller

Het grote blessures uithuilhoekje topic

Bezoekers in dit topic

Ik ben hier wel benieuwd naar. Alle systemen waar ik geen kennis van heb sta ik open voor. Het is geen goedkoop grapje zie ik.
Zelf ben ik naast intu-flow nu ook gestart met functional patterns - training for humans. Dit is een stuk goedkoper. Als we dit soort zaken hier nu evalueren dan weten we wat voor wie heeft gewerkt. Het lijkt mij niet slim om bijvoorbaat iets af te wijzen en je er niet voor open te stellen zonder dat je het hebt geprobeerd of te luisteren naar de bevindingen van iemand die het wel uitvoert.

Ze geven op die website ook 2 kleine e-books gratis weg (als je je e-mail invult dus zal je wel reclame binnenkrijgen), heb ze zelf nu naar me laten mailen zal nog wel laten weten of er nog goeie informatie in staat.

Ik zei kleine e-books maar heb toch in totaal wel weer 140 bladzijden gekregen!
How to build a physiqal autonomy 56 bladzijden
how to identify and solve the common causes of pain and stiffness 84 bladzijden

hier is de link trouwens: Fix up your body - head-to-toes
 
Laatst bewerkt:
Zijn er hier ook mensen bekend met redcord therapy?

Ik kan trouwens gewoon gratis vragen sturen via e-mail naar die gasten, super tof!
 
Ik zou die documenten wel willen lezen en naast het verhaal van FP willen leggen. Zal je een pm sturen.
 
die scheefstand zoals in post 1 merk ik bij mijzelf helaas ook.

Rotator cuff heeft mij al meermaals genekt :o
 
Hier en daar wel eens een pijntje gehad, maar ik ben verder immuun voor blessures.
Ondanks ook commentaar op mijn Squat-form door oa Sanca Saxon. Zal ook door de leeftijd komen.
Jonkies doen nog eerder :treuren:huilie, huilie
 
Week of 8 geleden een hamstring blessure opgelopen tijdens de deadlift op redelijk laag gewicht (130kg).
Ongeveer 4 weken geen deadlift meer, lichte squats ging nog aardig, en 2 weken terug weer easy going deadliften.
Ging een weekje goed, maar vorige week dus weer die hamstring en nu zelfs tijdens de warm-up met 110kg.... pats...

Overweeg nu om maar te stoppen met deadliften en alternatieve oefeningen doen die dit 40+ lichaam nog wel trekt. :janken:
 
Week of 8 geleden een hamstring blessure opgelopen tijdens de deadlift op redelijk laag gewicht (130kg).
Ongeveer 4 weken geen deadlift meer, lichte squats ging nog aardig, en 2 weken terug weer easy going deadliften.
Ging een weekje goed, maar vorige week dus weer die hamstring en nu zelfs tijdens de warm-up met 110kg.... pats...

Overweeg nu om maar te stoppen met deadliften en alternatieve oefeningen doen die dit 40+ lichaam nog wel trekt. :janken:

Of je kan laten uitzoeken waarom het steeds fout loopt tijdens die deadlift? Te weinig flexibiliteit? Slechte lage rug controle? etc... Je bent 40+ geen 85+ dus waarom opgeven?
 
Week of 8 geleden een hamstring blessure opgelopen tijdens de deadlift op redelijk laag gewicht (130kg).
Ongeveer 4 weken geen deadlift meer, lichte squats ging nog aardig, en 2 weken terug weer easy going deadliften.
Ging een weekje goed, maar vorige week dus weer die hamstring en nu zelfs tijdens de warm-up met 110kg.... pats...

Overweeg nu om maar te stoppen met deadliften en alternatieve oefeningen doen die dit 40+ lichaam nog wel trekt. :janken:

Heb je een anterior pelvic tilt?
 
Gelukkig zelden blessures... wel regelmatig zwemmen, shoulder rehab om daar preventief mee om te gaan.
Als ik wat voel, bij bv bench, gaat de intensiteit omlaag en extra rehab werk voor de cuffs.
Werkt altijd wel goed: naat de standaard band pull aparts, shoulder raises, disloactions even wat interne/externe totation paken met elastieken en gewoon even deadlift @60, @65, @67.5 @ 70 pct draaien een weekje of 2. Paar setjes niet gek doen. Rust roest. Maar als je serieus last hebt: dokter!!
..
 
Pff word depressief van al deze verhalen.

Zelf last van instabiliteit in knieën in verband met overbelasting. Aanhechting biceps ontstoken en overbelast. Ook mijn rug verkrampt de laatste tijd erg vaak, oorzaak nog onbekend. Al hoewel sinds ik mijn deadlift verkeerd heb geland door te vroeg uitademen is mijn rug begonnen.

We gaan gewoon door morgen naar de sportmasseur voor mijn rug kijken of dat wat oplevert.

Verder blijven we gewoon door janken.
 
Back
Naar boven