XXL Nutrition

Mening Schema

Bezoekers in dit topic

Vandaag begonnen opzich wel prima echter kon ik nog wel een oefening hebben kan ik bijvoorbeeld nog een legg extension er bij pakken op maandag ?
 
Ik zou eerst ff aankijken hoe een hele week voelt inclusief herstel, dan kun je daarna bepalen of dat je tweede lb dag niet in de weg gaat zitten.
 
Hoelang zou ik ongeveer bezig moeten zijn met een training? Zit nu op een 30 a 40 min lijkt me wat snel ?
 
Hangt er vanaf hoeveel rust je neemt tussen sets. Maar als je zo snel gaat vraag ik mij af of je werkgewichten wel zwaar genoeg zijn.
 
Bench zit ik op 100 4 x 6
Squat laatste set 160
 
Waarom bij squat alleen de laatste set?
En hoeveel rust pak je?
 
Is het de bedoeling om bij dit schema alles op het zelfde gewicht te pakken? Ik had nog wat over bij de laatste set en wat extra er op gegooid. Ik denk een minuut of 2 max wellicht wat te snel
 
Is het de bedoeling om bij dit schema alles op het zelfde gewicht te pakken? Ik had nog wat over bij de laatste set en wat extra er op gegooid. Ik denk een minuut of 2 max wellicht wat te snel
Als je een set op een gewicht kan zou ik ze er allemaal op pakken. En ik zou bij compounds 3 minuten nemen. Bij de rest is 1-2 minuten prima.
 
Als je een set op een gewicht kan zou ik ze er allemaal op pakken. En ik zou bij compounds 3 minuten nemen. Bij de rest is 1-2 minuten prima.

Had niet echt voldoening bij het schema. ik ben overgestapt op

MA BORST
DI RUG
WOE BENEN
DO ARMEN
VRIJ SCHOUDERS

en ik kom weer met een big smile uit de gym gelopen :D
 
Had niet echt voldoening bij het schema. ik ben overgestapt op

MA BORST
DI RUG
WOE BENEN
DO ARMEN
VRIJ SCHOUDERS

en ik kom weer met een big smile uit de gym gelopen :D
Uiteraard weer een brosplit, I'm out :roflol:
 
Kan jij uitleggen waarom een brosplit slechter is dan een ub lb ? dan kan ik er nog wat van opsteken
Heel simpel gezegd: na een training groeit een spier maximaal 48 uur (en dat wordt steeds minder hoe meer gevorderd je bent). Als je alles dus maar eens per week traint laat je veel potentiele groei liggen. Ieder sport schema met een hogere frequentie per week is beter. Bijvoorbeeld:
Fullbody 3x
Upper/lower 2-3x
Push/pull/legs 2x

En daarnaast is je gevoel en erg slechte leidraad om een schema op te kiezen, tuurlijk zal het goed voelen alles kapot te pompen eens per week en dagen spierpijn te hebben, maar in praktijk blijkt dit gewoon niet de meest effectieve methode.
 
Heel simpel gezegd: na een training groeit een spier maximaal 48 uur (en dat wordt steeds minder hoe meer gevorderd je bent). Als je alles dus maar eens per week traint laat je veel potentiele groei liggen. Ieder sport schema met een hogere frequentie per week is beter. Bijvoorbeeld:
Fullbody 3x
Upper/lower 2-3x
Push/pull/legs 2x

En daarnaast is je gevoel en erg slechte leidraad om een schema op te kiezen, tuurlijk zal het goed voelen alles kapot te pompen eens per week en dagen spierpijn te hebben, maar in praktijk blijkt dit gewoon niet de meest effectieve methode.


Kan ik niet een extra oefening toevoegen per spiergroep op upper body dag? Of heb jij andere suggesties. Lower body was ik wel satisfied.

MA
Lower:
Squat 3-4 x 6-8
SLDL 3-4 x 6-8
Leg press 2-3 x 10-12
Leg curl 2-3 x 10-12
Calf Raise 3-4 x 6-8
Seated Calf 2-3 x 10-12

DI
Upper:
Bench 3-4 x 6-8
T-bar Row 3-4 x 6-8
Military Press 2-3 x 10-12
Lat Pulldown 2-3 x 10-12
Lying Triceps ext. 2-3 x 12-15
Incline Biceps Curl 2-3 x 12-15

Wo
Cardio/buik

Do
Lower:
Front Squat 3-4 x 6-8
Deadlift 3-4 x 6-8
Hacklift 2-3 x 10-12
Leg curl 2-3 x 10-12
Calf raise 3-4 x 6-8
Seated calf 2-3 x 10-12

Vrij
Upper:
Incline 3-4 x 6-8
Pull-up 3-4 x 6-8
Overhead dumbel press 2-3 x 10-12
Cable Row 2-3 x 10-12
Overhead ext. 2-3 x 12-15
Barbell Curl 2-3 x 12-15
 
Kan denk ik bij de UB dagen wel een borst oefening bij.
 
  • Like
Waarderingen: cnh
Of gewoon een extra set.
 
  • Like
Waarderingen: cnh
Kan denk ik bij de UB dagen wel een borst oefening bij.
Dat lijkt mij ook wel goed, en wellicht een extra rugoefening, facepulls of iets dergelijks.
 
Vandaag begonnen opzich wel prima echter kon ik nog wel een oefening hebben kan ik bijvoorbeeld nog een legg extension er bij pakken op maandag ?

Ik zou eerst eens je intensiteit wat opschroeven
 
Gewicht (intensity of weight/load) en mate van falen (intensity of effort)
 
Back
Naar boven