AndroidHealthClinic

Zoekende naar motivatie (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

yoooouri

Novice
Lid geworden
9 mei 2017
Berichten
3
Waardering
1
Lengte
1m90
Massa
82kg
Vetpercentage
7%
Hallo allemaal!

Ben al een tijd bezig met fitness, tot dit jaar deed ik wel wat aan mijn voeding maar wist ik eigenlijk niet waar ik mee bezig was. Ik heb een voedingsdeskundige ingeschakeld om hier meer informatie over te krijgen. Dit hielp enorm heb ontzettend veel informatie gekregen en heb dit ook in de praktijk gelegd. Voedingsschema gemaakt en uitgevoerd.

Mijn doel was om 12 weken non-stop, geen cheat meals, drank, genoeg slaap en 1,5 - 2 uur per dag in de sportschool te leven.

2400 - 2600 kcal op een dag was het streven en dat ging perfect! Binnen een periode van 8 weken ging ik van een 10% bodyfat naar een 6,4%. Ik heb in die periode van 8 weken geleerd dat je heel veel moet opgeven (bij mij werd dat een beetje mijn sociale leven). In de 9e week kreeg ik een goeie griep te pakken, hier had ik een goeie 2 weken last van gehad het was toen voornamelijk leven van een paar boterhammen wat zwaar klote is omdat je vol voor dat dieet wilt gaan en daar niet vanaf wilt wijken.

Sinds die weken dat ik ziek ben geweest, ben ik alles behalve fit. Ben ik weer gaan eten om weer fitter te worden dus heb ik mijn cut periode eigenlijk gedag gezegd. Tot de dag van vandaag is het lastig om weer 4-5x in de week naar de sportschool te gaan.

Nu ben ik zoekende om weer die knop om te zetten om weer vollebak te geven want mentaal ben je zoekende met een terugslag.

Hebben mensen hier ervaring mee, tips? Of gewoon gaan klep dicht en nog meer je best doen.
 
Je geeft eigenlijk zelf het antwoord al..........gewoon gaan. Je zal zien dat na een paar keer je de smaak weer te pakken hebt
 
Mijn doel was om 12 weken non-stop, geen cheat meals, drank, genoeg slaap en 1,5 - 2 uur per dag in de sportschool te leven.
Nog meer je best doen? Waarom? Is het de bedoeling om weer op 6% te komen? Leef je van bodybuilding en wedstrijden? Dit ga je niet volhouden. Op 6% staan is knap en voor een wedstrijd prima en ook een leuke momentopname maar geen manier van leven voor de rest van je leven. Als je het wat meer los laat dan kun je prima een sociaal leven hebben.
 
Ik vrees een beetje socialmedia indoctrinatie,... constant maar beelden zien van mannen op 6%, en dat doen ze nog year round ook!
Vergeet alleen niet dat om zoiets year round te doen er ook de nodige ladingen aan aas bijkomen!!
Laat je dus niet gek maken dat dat zo ff natty te doen is!
Ik denk dus dat je in eerste instantie je doelen moet bijschaven! 6%, met alle respect hoor, maar is gwn (zeker natty) te laag om lang vol te houden, je mist energie, bent zo zwak als iet, en ook mega vatvmbaar zoals je ondervonden hebt voor griep en verkoudheid etc.

Ga gwn lekker die gym in, goed clean eten, maar waarom cutten als je al op 10% staat? Je spieren moeten er ook op 10% uitklappen imo, zoniet,.. niet cutten, nét boven onderhoud en cleanbulken om spiermassa aan te gaan zetten!!
Daarnaast houdt je op dat percentage nog een mooiere massa/droogheid verhouding over ook (ook imo!) en is het veel beter en gezonder vol te houden!!

Qua motivatie,... gas erop en GAAN!
(Evt trainingsmaat zoeken zodat jullie elkaar zo nu en dan een schop onder de kont kunnen geven als 1 vd 2 ff een offday heeft)
 
Al die dingen hoeven niet om 6% te bereiken hoor. Als je uiteindelijk je kcal balans maar zo ver krijgt boeit het niet of je zo veel sport, of je ook wat alcohol nuttigt, of je ook sociale dingen doet, etc.

En dan kun je je inderdaad nog afvragen of je wel 6% wilt staan en hoe je je balans met gezondheid opmaakt.

Wil je al die gedisciplineerde dingen doen omdat je denkt dat dat moet of omdat je echt zo wilt leven?
 
Zoals eerder gezegd hou een hoger vet% aan! En waarom 5 keer per week naar de gym gaan als je het met tegenzin gaat? Met 3/4 keer per week boek je ook al mooie resultaten en zo vind je de zin misschien wel terug?
 
Bedankt voor de reacties! Momenteel ben ik inderdaad begonnen aan een lichte bulk zit ongeveer op 3200 kcal nu, net boven mijn onderhoud (niet volledig clean). Ook om het feit dat de vet percentage omhoog moet.
 
Ik vrees een beetje socialmedia indoctrinatie,... constant maar beelden zien van mannen op 6%, en dat doen ze nog year round ook!
Vergeet alleen niet dat om zoiets year round te doen er ook de nodige ladingen aan aas bijkomen!!
Laat je dus niet gek maken dat dat zo ff natty te doen is!
Ik denk dus dat je in eerste instantie je doelen moet bijschaven! 6%, met alle respect hoor, maar is gwn (zeker natty) te laag om lang vol te houden, je mist energie, bent zo zwak als iet, en ook mega vatvmbaar zoals je ondervonden hebt voor griep en verkoudheid etc.

Ga gwn lekker die gym in, goed clean eten, maar waarom cutten als je al op 10% staat? Je spieren moeten er ook op 10% uitklappen imo, zoniet,.. niet cutten, nét boven onderhoud en cleanbulken om spiermassa aan te gaan zetten!!
Daarnaast houdt je op dat percentage nog een mooiere massa/droogheid verhouding over ook (ook imo!) en is het veel beter en gezonder vol te houden!!

Qua motivatie,... gas erop en GAAN!
(Evt trainingsmaat zoeken zodat jullie elkaar zo nu en dan een schop onder de kont kunnen geven als 1 vd 2 ff een offday heeft)

Voelde me door die 6% inderdaad zwak, hierdoor ben ik waarschijnlijk ook ziek geworden en heb ik mij de hele tijd niet fit gevoeld.
 
Voelde me door die 6% inderdaad zwak, hierdoor ben ik waarschijnlijk ook ziek geworden en heb ik mij de hele tijd niet fit gevoeld.
Als natty op 6% krijg je ook wel een drop in je testosteron. Ook niet echt bevorderlijk. Al die youtube sub 8% gastjes zijn voor het grootste gedeelte toch wel aan de AAS hoor.
 
6% is voor mij niet lang houdbaar. Ik doe het dan ook maar om het jaar ofzo. En dan ook maar gewoon voor even.

voel me dan naar het einde toe wel slap,leeg. Ook snel koud.
 
6% is voor mij niet lang houdbaar. Ik doe het dan ook maar om het jaar ofzo. En dan ook maar gewoon voor even.

voel me dan naar het einde toe wel slap,leeg. Ook snel koud.
Heb de 6% nog nooit aangetikt en dan begon ik me al koud en slap te voelen.
 
Voelde me door die 6% inderdaad zwak, hierdoor ben ik waarschijnlijk ook ziek geworden en heb ik mij de hele tijd niet fit gevoeld.
Daarom,.. gooi je BF% omhoog naar 10-12% en je zult je niet alleen lekkerder voelen, maar ook een stuk sterker in je trainingen!!
Op dat percentage zie je imo ook genoeg definitie, maar dat is persoonlijk. Je bent 1.90m dus bouw op 10-12% lekker door naar zeker 95kg, en dan weer eens gek doen en zakken naar een laag BF. Vergeet ook niet dat je als je natty cut aanzienlijk meer inlevert aan spiermassa ook he, zeker zó laag!
 
Heb de 6% nog nooit aangetikt en dan begon ik me al koud en slap te voelen.

Dat slap voelen begint zo als ik onder de 8% begin te gaan. Daarboven voel ik geen verschil.

En slap voelen uit zich bij mij niet zozeer in krachtsverlies maar wel energieverlies.

Woon werk met de fiets (31km enkel) is dan echt afzien.

10% is droog genoeg als je het een gans jaar rond wil behouden.
 
Laatst bewerkt:
Je bent uniek in je eigen manieren en vormen, je bent tenminste goed bezig. Vergelijk je niet met anderen anders zul je altijd gedemotiveerd raken. Je moet je zelf alleen maar verbeteren tot waar je liichaam het toe laat. Dat moet je streven worden. Heel veel succes!:D;)
 
mwa, allereerst sterke twijfels over de beweerde 6% als natty ,

(zeker weer door een expert met een vierpuntsmeting:roflol:)


maar goed de zon schijnt en het is zondag dus we nemen dit maar voor waarheid aan,


alles natty onder de 8-9 % is maar voor korte duur ,

je lichaam is niet gemaakt om dit vet% te bereiken en lang vast te houden

en komt altijd als een boomerang terug in de vorm van:



geen / slechte erectie /weinig lust ,dus dag trotse piemol,

altijd koud,

altijd ziek ,zwak en misselijk,

gym prestaties van een kleuter,



demotiverend dus weer lekker bankhangen

en daarna weer motivatie zoeken op een forum om weer te beginnen
 
Back
Naar boven