AndroidHealthClinic

Plateau (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

quasimodo2001

Cool Novice
Lid geworden
23 mei 2017
Berichten
60
Waardering
16
Lengte
1m91
Massa
91kg
Vetpercentage
15%
Hallo allemaal! Ik ben Max en ik kom uit Overijssel. Ik zit nu op 4 vwo en ga daarnaast sinds 9 maanden naar de sportschool. Ik ben 1 meter 86 en weeg 77.7 kilo (bf 12.7%). Ik let sinds 30 maart erg op voeding en dat is zeker te merken in mijn vooruitgang! Momenteel ben ik aan het bulken op 3000 kcal. 700 kcal reken ik voor het avondmaal ( woon thuis en kan dit niet bepalen) de overige 2300 kcal eet ik in de verhouding k35/e35/v30. ,,
Mijn beste lifts: Benchpress ; 35 --> 87,5 1 rep
Squat; 105
Deadlift; 100--> 145 1 rep ( 1,5 maand)
OHP; 30--> 54 1 rep
Ik squatte en deadlifte in het begin niet omdat ik bang was om iets verkeerd te doen. Heb nu de bewegingen geleerd en het gaat prima zo.
Ik zit nu al een maand lang op 77,5 kilo 3x5 benchpress. Ik heb geen benul hoe ik nu verder kom.
Mijn schema ziet er al volgt uit:

Dinsdag lowerbody strength

3x5 squats
1x5 deadlifts/rackpulls
3x6 legpress
3x10 leg extensions
4X15 calve raises

Woensdag upperbody strength

3x5 benchpress
4x5 row
4x6 OHP
3x8 Chim ups
3x10 dips
3x10 bb curls
3 x farmer walks

Vrijdag legday hypertrophy
3x8 front squats
3x10 stiff leg dl
3x10 legpress
3x10 leg extend
3x10 leg curls
4x15 calve raises

Zaterdag push hypertrophy
3x8 incline bench
3x8 shoulder DBpress
3x max dips
3x12 lateral raises
3 x12 flys
3x12 triceps

Zondag pull hypertrophy
3x max ring pull ups
3x8 t bar row
3x12 latt pull
3 x 12 seated row
3 x 15 facepulls
3 x10 incline hammer curls


Ik hoop dat jullie mij een aantal tips kunnen geven. Bij voorbaat dank!

Groetjes Max.
 
Laatst bewerkt:
Ten eerste - meer eten. Als je vooruitgang maakt en je aan meer spiermassa komt dan wordt je dagelijks onderhoud hoger (dus je moet nog meer binnen krijgen om vooruitgang te kunnen blijven boeken).

Ten tweede - Teveel trainingsdagen. Je hebt meer volume/intensiteit nodig on vooruitgang te blijven boeken, wat betekend ook meer rust nodig om te kunnen herstellen, dus, minder trainingsdagen (3x full body lijkt mij goede - mooi balans tussen training en herstel)
 
Ik vind je oefeningen voor de Lowerbody aan de magere kant
.
Waarom bij Upperbody Farmerwalks erbij in ?

Waarom 2x Triceps isolatie in een Workout ?
_____________________________________________________________

Zeker nette progressie doorgemaakt !
 
Ik vind je oefeningen voor de Lowerbody aan de magere kant
.
Waarom bij Upperbody Farmerwalks erbij in ?

Waarom 2x Triceps isolatie in een Workout ?
_____________________________________________________________

Zeker nette progressie doorgemaakt !

Sarcasme? Of... :)
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Ten eerste - meer eten. Als je vooruitgang maakt en je aan meer spiermassa komt dan wordt je dagelijks onderhoud hoger (dus je moet nog meer binnen krijgen om vooruitgang te kunnen blijven boeken).

Ten tweede - Teveel trainingsdagen. Je hebt meer volume/intensiteit nodig on vooruitgang te blijven boeken, wat betekend ook meer rust nodig om te kunnen herstellen, dus, minder trainingsdagen (3x full body lijkt mij goede - mooi balans tussen training en herstel)
Oké, bedankt ik ga mijn calorie-inname met 100 kcal verhogen. Als ik dan nog steeds vast zit, over een weekje weer wat hoger. Ik wilde sowieso al gaan beginnen met starting strenght.
Groetjes Max
 
Laatst bewerkt:
Ik vind je oefeningen voor de Lowerbody aan de magere kant
.
Waarom bij Upperbody Farmerwalks erbij in ?

Waarom 2x Triceps isolatie in een Workout ?
_____________________________________________________________

Zeker nette progressie doorgemaakt !

Bedankt :) , ik vind farmerwalks een erg goede oefening om mijn grip te versterken en mijn onderarmen te trainen. Ik dacht door meer voor triceps te doen mijn bench ook hoger zou worden. Maar je hebt gelijk, iets te veel van het goede.
Groetjes Max
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Allereerst super dat je op jouw leeftijd al zo serieus bent. Verder vind ik dat je schema er opzich prima uitziet. Progressie ziet er op het eerste gezicht ook goed uit dus je bent op de goede weg. Maak je nog vooruitgang op je andere compounds?
Het eerste wat ik je zou aanraden is een deload in te passen bij de bench press, verlaag het gewicht eens met 10/15% en ga van daaruit weer verder bouwen. Die paar 'lichte' weekjes zijn vaak genoeg om even tot rust te komen (fysiek en mentaal) en om de techniek er weer perfect in te slijpen. Wat mij persoonlijk enorm hielp toen ik vastliep op het bankdrukken was het volume verhogen. Na mijn zware werksets (ik deed ook 3x5) voegde ik nog 3 setjes van 8 reps toe met 20% minder gewicht (als je 3x5x75 doet doe je daarna dus nog 3x8x60). Deze sets gaan enorm licht aanvoelen (en dat is goed), maar hielpen enorm met mijn techniek en massa van de borst.

Succes!
 
Allereerst super dat je op jouw leeftijd al zo serieus bent. Verder vind ik dat je schema er opzich prima uitziet. Progressie ziet er op het eerste gezicht ook goed uit dus je bent op de goede weg. Maak je nog vooruitgang op je andere compounds?
Het eerste wat ik je zou aanraden is een deload in te passen bij de bench press, verlaag het gewicht eens met 10/15% en ga van daaruit weer verder bouwen. Die paar 'lichte' weekjes zijn vaak genoeg om even tot rust te komen (fysiek en mentaal) en om de techniek er weer perfect in te slijpen. Wat mij persoonlijk enorm hielp toen ik vastliep op het bankdrukken was het volume verhogen. Na mijn zware werksets (ik deed ook 3x5) voegde ik nog 3 setjes van 8 reps toe met 20% minder gewicht (als je 3x5x75 doet doe je daarna dus nog 3x8x60). Deze sets gaan enorm licht aanvoelen (en dat is goed), maar hielpen enorm met mijn techniek en massa van de borst.

Succes!
Thanks ! Ja ik ga zeker wel vooruit. Ik verhoog de compounds op mijn zware dagen met 2.5 kilo per training, dat gaat overal goed behalve bij borst. Toevallig heb gisteren 3x8 gedaan met 65.. deze sets vielen inderdaad mee. Ik moet wel toegeven dat ik deze week de squat ook niet heb gehaald. Ben ook van plan om nu 4 dagen rust te nemen en dan te switchen van schema ( 4 x in de week ub/lb of ppl en dan een fullbody workout).
 
Nee............volgens mij ontgaat er mij hier iets ?

25 sets excl calves is niet bepaald aan de magere kant, misschien heb je niet gezien dat hij benen 2x per week pakt?
 
25 sets excl calves is niet bepaald aan de magere kant, misschien heb je niet gezien dat hij benen 2x per week pakt?

Ik vind het wel kunnen, ik draaide afgelopen Workout ook 26 sets (ex calves). (ook 2x per week)
En mijn benen zijn verre van goed.

Tja het enige is misschien dat hij nog maar kort traint.
Zeg maar 6 oefeningen per Workout x 4 sets, ik vind dat het moet kunnen.
 
Ik vind het wel kunnen, ik draaide afgelopen Workout ook 26 sets (ex calves). (ook 2x per week)
En mijn benen zijn verre van goed.

Tja het enige is misschien dat hij nog maar kort traint.
Zeg maar 6 oefeningen per Workout x 4 sets, ik vind dat het moet kunnen.


Dergelijke volumes slaan hard in op je herstel (cns) wat progressie in de weg staat. Als ik in mijn gym om mij heen kijk zie ik de meeste jongens enorme volumes draaien, dmv de zogenaamde splitschema's. Ik denk dat dit komt doordat er veel gekeken wordt naar bodybuilders die kuren, een compoundje en dan tig isowerk.
Zeker als newbee heeft hij imo geen profijt van zoveel setjes.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Dergelijke volumes slaan hard in op je herstel (cns) wat progressie in de weg staat. Als ik in mijn gym om mij heen kijk zie ik de meeste jongens enorme volumes draaien, dmv de zogenaamde splitschema's. Ik denk dat dit komt doordat er veel gekeken wordt naar bodybuilders die kuren, een compoundje en dan tig isowerk.
Zeker als newbee heeft hij imo geen profijt van zoveel setjes.

Ik ben het helemaal met je eens. Hoewel volume wel belangrijk is, zouden meest mensen profiteren om volume en intensiteit sessies af te wisselen en volume rustig opbouwen.
 
Goed bezig man, al het advies hierboven sluit ik me bij aan. Probeer het gewoon bij een simpel fullbody schema te houden en werk veel aan je techniek.
Voeding, slechte programmering en techniek is vaak de reden van plateau's in het begin.
 
Goed bezig man, al het advies hierboven sluit ik me bij aan. Probeer het gewoon bij een simpel fullbody schema te houden en werk veel aan je techniek.
Voeding, slechte programmering en techniek is vaak de reden van plateau's in het begin.

Thanks! Dan ga ik daar maar mee beginnen :)
 
Back
Naar boven