XXL Nutrition

tenniselleboog en verstuikte voet

Bezoekers in dit topic

Javice

Cool Novice
Lid geworden
16 apr 2013
Berichten
139
Waardering
6
Lengte
1m98
Massa
122kg
Vetpercentage
23%
Hoihoi,

Vorig jaar in januari heb ik op het werk mijn voet (zwaar?) verstuikt waardoor ik moest stoppen met trainen en nog geen maand later kreeg ik ook nog een tenniselleboog

We zijn nu bijna een jaar verder en ik heb nog steeds last van beide.

De voet is wel verbeterd, doed enkel pijn bij 1 bepaalde beweging dus daar kan ik wel terug mee trainen.

Maar de tenniselleboog, .... Eerst leek het te verbeteren, maar de laatste paar dagen heb ik er terug enorm veel last van. Ik heb hier nu al zalfjes aan gesmeerd, zo een elastiek rond gedaan, niks lijkt te helpen.

De dokter blijft zeggen dat het gewoon lang kan duren.

Heeft er iemand tips om het sneller te laten genezen ?
 
Rust, rust, rust en nog eens rust. Weet je al wat de tenniselleboog heeft veroorzaakt? Wel zaak om de oorzaak te achterhalen zodat het niet terug komt.
 
Pfff , zit nu al bijna een jaar stil zonder te trainen terwijl ik allemaal duur en mooi materiaal in men homegym heb staan.
Echt niet leuk :(
En ik weet de oorzaak niet, ik was al een tijdje niet meer aan het trainen door de verstuikte voet en plots kreeg ik tenniselleboog
 
Wat is je trainingsschema op dit moment?
 
Pfff , zit nu al bijna een jaar stil zonder te trainen terwijl ik allemaal duur en mooi materiaal in men homegym heb staan.
Echt niet leuk :(
En ik weet de oorzaak niet, ik was al een tijdje niet meer aan het trainen door de verstuikte voet en plots kreeg ik tenniselleboog

Welkom in de cripleclub , hier hetzelfde probleem
 
informeer eens voor je tenniselleboog bij een Mulligan therapeut die mobilisation with movement toepast gecombineerd met isometrische en eccentrische oefentherapie.
Een manueel therapeut zouhet mooiste zijn omdat ook een manipulatie van c5-c6 effectief blijkt te zijn op de korte termijn voor je elleboog.
 
Rust, rust, rust en nog eens rust.

Fout, fout, fout en nog eens fout.

Is het al eens in je opgekomen om naar een therapeut te gaan? Na een jaar klachten zou ik dat toch stilaan overwegen.
 
Rust, rust, rust en nog eens rust. Weet je al wat de tenniselleboog heeft veroorzaakt? Wel zaak om de oorzaak te achterhalen zodat het niet terug komt.

Bijna een jaar rust lijkt me toch lang genoeg. Als het dan nog niet beter is.

Mijn sportkiné heeft me allesinds geen volledige rust aanbevolen.

Javice ben je enkel naar een gewone dokter geweest? Ik zou eerder een sportdokter zoeken en kiné gaan doen. Bij hebben ze moeten opereren omdat niets werkte.(medicatie,infiltratie en kiné)
 

Het beloop zonder interventie zou 80% verbetering binnen 6 maanden behoren te zijn en 90% binnen 1 jaar. Lijkt me tijd voor de topicstarter om nu toch maar eens wat te gaan proberen qua therapie niet?

Daarnaast wordt de peeskwaliteit niet bepaald beter door rust.
 
zou een magnesium tekort de oorzaak kunnen zijn dat het zo traag hersteld ? ben namelijk gisteren naar de doktor geweest voor iets dat blijkbaar door een magnesium te kort gebeurt
 
Pfff , zit nu al bijna een jaar stil zonder te trainen terwijl ik allemaal duur en mooi materiaal in men homegym heb staan.
Echt niet leuk :(
En ik weet de oorzaak niet, ik was al een tijdje niet meer aan het trainen door de verstuikte voet en plots kreeg ik tenniselleboog



komt toch nooit meer goed met dat cripple voetje en armpje van je,

als ik jou was zou ik die dure homegym en andere shit aan mij verkopen voor een spotprijs :evil2:
 
Laatst bewerkt:
zou een magnesium tekort de oorzaak kunnen zijn dat het zo traag hersteld ? ben namelijk gisteren naar de doktor geweest voor iets dat blijkbaar door een magnesium te kort gebeurt

Magnesium is inderdaad een heel belangrijk mineraal, bij een tekort aan magnesium kan je een hele lijst van klachten krijgen. Ben je gespannen en onrustig? slaap je slecht? Hoe voel je jou ?
 
Hey mensen, het is ondertussen weer een half jaar verder en nog steeds zit ik met een elleboog en voet die niet genezen is.

Na meerdere ziekenhuis bezoeken, echo scans en MR scans zijn ze dus op het volgende uitgekomen.

De voet : chronische ontsteking, een maandje geleden cortisonen ingespoten, nu volledig uitgewerkt en de pijn is 100% terug, nieuwe afspraak 17 juli
de elleboog : triceps tendinitis ( dus geen tenniselleboog ) , gisteren een 2de shock wave opgekregen, hopelijk verbeterd dit

Ik heb vandaag ook helaas ontdekt dat men linkse elleboog ook lichtjes pijn doet op exact dezelfde plaats als de rechtse.

Nu met het warme weer heb ik wel iets ontdekt en wou hierbij dus ook eens vragen hoeveel hier van waar is.

Normaal drink ik warme thee maar met dit warme weer wou ik eens ice thee maken en was dus op zoek op het internet of ik iets kon toevoegen om men ice thee lekkerder te maken.
Ergens heb ik gelezen dat te veel thee drinken ongezond is omdat er een stof in zit die te opname van mineralen verminderd. (tannine als ik me niet vergis)

En ik drink veel thee ..... , op een werk dag minstens 1liter, en als ik thuis ben kan dat naar de 2liter gaan. ( en gezien ik weekendwerk doe, ben ik dus 5dagen per week thuis )

Kan dit de oorzaak zijn waarom mijn ontstekingen niet genezen ? omdat ik nu een tekort heb aan belangrijke mineralen ?

Enkele maanden geleden was ik ook eens bij de dokter geweest omdat ik vaak kleine spier samentrekkingen kreeg ( die toch wel soms een half uur duurde ) wat duid op een magnesium te kort.
 
Laatst bewerkt:
elleboog, zoek alsjeblieft een sportfysio die bedreven is in de vd ven methode
 
waarom? ik was er na 6 behandelingen, 2x per week vanaf?
 
waarom? ik was er na 6 behandelingen, 2x per week vanaf?

Dat is volgens mij redelijk veel als je de diagnose al weet, kan er overigens ook naast zitten.
 
"Kan dit de oorzaak zijn waarom mijn ontstekingen niet genezen ? omdat ik nu een tekort heb aan belangrijke mineralen ?

Enkele maanden geleden was ik ook eens bij de dokter geweest omdat ik vaak kleine spier samentrekkingen kreeg ( die toch wel soms een half uur duurde ) wat duid op een magnesium te kort. "

Neen door thee zal je niet slechter genezen :roflol: , Zoek je de pijn constant op?, stop daar dan mee want dat irriteert nog meer. Train je nog altijd "licht" door? Want veel mensen denken dat ze licht trainen terwijl dit niet licht is...
 
Back
Naar boven