AndroidHealthClinic

Cigars

Bezoekers in dit topic

Vandaag eens een Camacho criollo proberen, 1ste indruk, not bad :)Bekijk bijlage 89560

zaterdag van mijn vrouw deze gekregen en meteen opgerookt uiteraard
camacho-barrel-600x148.jpg


En vrijdag deze burgemeester gemaakt
camacho-conn-angle.jpg


Zondag nog even lekker in de tuin gezeten met een Wide Churchill
RYJ-Wide-Church1.jpg


Dit zijn uiteraard plaatjes. Heb wel foto's van de sigaar maar om de 1 of andere reden kan ik deze niet uploaden.
 
Zit te kijken naar deze set: [Link niet meer beschikbaar]

Krijgt de vrouw er 9, houd ik 1 van de 2L als Tupperdor. Heb een bevochtiger van drymistat.com liggen om de boel op 70% te houden. Nu nog een beetje exacte hygrometer en dan is het top.
Om het nog ff wat meer freubel te maken; Ik heb nog een Aliados Robusto kist waar ik 2 nivo's mee maak voor de sigaren.

Iemand ervaring met Jose L. Piedra Petit Cazadores? Heb nu o.a. H.Upmann Petit Corona en Romeo y Julieta Cedros in huis.
 
Romeo y julieta zijn top cigaren. Van het weekend de wide churchill en de no3 gerookt.
Wide Churchill was top de no3 viel wat tegen. Waarschijnlijke oorzaak dat die niet in een humidor gelegen heeft en dus niet optimaal vochtig/droog was.

Maar je wilt toch niet je sigaren in ene plastic bak gaan doen?
Humidor hoeft niet zo veel te kosten vanaf 25 euro heb je er al 1.

Dat was ook mijn 1ste kist. de kisten zijn niet voor niets van hout gemaakt en niet van plastic. Upman zijn ook goede sigaren al zijn ze mijn inziens iets te strak gerolt waardoor je echt moet werken om de sigaar te roken.

Zondag de laatste van mij avo gerookt helaas niet meer te krijgen. Omdat ik er een aantal van had gehaald heb ik de "kist"waar ze inzaten ook thuis liggen.
large-avo_90th_classic_covers_box.jpg

Lukt me helaas nog steeds niet om zelf foto's in te voegen. Iemand die weet waarom dat niet lukt? Sanca Saxon
 
Mijn humidor koste ook niet zoveel.
Voor het gebruik moest ik trouwens het hout bevochtigen, moet je dit blijven doen af en toe ???

Lukt me helaas nog steeds niet om zelf foto's in te voegen. Iemand die weet waarom dat niet lukt?
Geen idee wat je fout doet, je kunt toch rechtstreeks bestanden uploaden ? Krijg je een foutmelding ?

Iemand ervaring met Jose L. Piedra Petit Cazadores?
Die ken ik niet.
 
Mijn humidor koste ook niet zoveel.
Voor het gebruik moest ik trouwens het hout bevochtigen, moet je dit blijven doen af en toe ???

Geen idee wat je fout doet, je kunt toch rechtstreeks bestanden uploaden ? Krijg je een foutmelding ?
.

Hoeft niet opnieuw te bevochtigen. Als het goed is heb je er ook een bevochtiger inliggen die zorgt voor de algemene vochtigheid van je humidor + inhoud.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dit krijg ik dan als ik bijvoorbeeld via instagram een foto wil plaatsen.
Tinipic of zo doet het niet bij mijn werk computer
 
Heb me er soort van in verdiept, tis doordat de bak luchtdichter is dan een humidor het minder nodig vaak om hem te bevochtigen. Heb er wel inmiddels delen van een sigaren kist inzitten. Moet de aliados kist nog even aanpassen :)
 
Heb me er soort van in verdiept, tis doordat de bak luchtdichter is dan een humidor het minder nodig vaak om hem te bevochtigen. Heb er wel inmiddels delen van een sigaren kist inzitten. Moet de aliados kist nog even aanpassen :)

De bak moet niet luchtdicht zijn. Dan zouden je sigaren uitdrogen. Om dit te voorkomen moet je ook altijd een bevochtiger er in doen. Meestal in de vorm van ons speciale spons of gel.
Mijn eerste humi was zoals ik zei 25 euro. Naarmate de tijd vorderde ben ik meer en duurdere sigaren gaan roken en heb daarop een grotere en duurdere humidor gehaald.

Het hout dat voor de binnebak is gebruikt draagt dan ook bij aan het in goede conditie houden van de sigaren. Als je sigaren wat langer in de humidot liggen zal het ook de smaak en geur van de andere sigaren en het hout van de kist in zich opnemen. Plastic bakjes zijn nooit geurvrij.

Je moet je eigen afvragen of je dure sigaren in een plastic bak wil bewaren of in een speciaal daarvoor gemaakte bewaarplek

Ik heb deze humidor gehaald. Was wel bijna 300 euro maar dat ligt er bijna ook altijd wel in aan sigaren. (hoewel ik hem nu een keer aan het leeg roken ben)
ado-hum-75vga.jpg


tis doordat de bak luchtdichter is dan een humidor het minder nodig vaak om hem te bevochtigen
Ik heb deze nu bijna een jaar en heb er 1 flesje vloeistof bij gehaald en er zat een kleine bij. Dat kleine flesje is wel op en de wat grotere is half leeg. Om die koste hoef je het niet te laten. Bij aanschaf de humidor een weekje op vochtigheid laten komen en ik vul die vrijwel nooit bij. Luchtvochtigheid is vrijwel altijd rond de 70 á 72 %.

Maar dit is mijn advies. Als jij ze liever op jou manier bewaard is dat uiteraard jou eigen keuze.
 
ik snap het! Ik heb voor 28eu 10 bakken gekocht, de grootste voor mij de rest voor de vrouw. Budget wise Win-Win. Dit is foodgrade en dinges vrij kunstof. Daarbij zitten er delen in van een gebruikte kist. Deze kist is een tijd mijn humidor geweest. Had hiervoor een china humidor. Op 1 of andere manier waren beide oude kisten even slecht in vocht behouden.

Dit is de situatie nu.
AAqfCb2.jpg

De zwarte oase bevochtiger is droog, moest ik ff kwijt. Het rolletje links van de RyJ is een 6 tal van die cedar wikkels.
 
Zonet weer wat lekkers gekocht voor bij de sigaren :lick:

81.jpg
 
Had die Benriach eens gekocht om mee te nemen tijdens een weekendje Ardennen met m'n vriend.

Was na 1 avond op :roflol:
 
Morgen heb ik een bbq met een paar lotgenoten van de sigarenclub.

Heb van alles ingeslagen waaronder een monte cristo, trinidad, COA en nog wat ander spul.

Mijn sigarenboer had ook een kistje cohiba behikes binnen.
Heb er hier ook 1 van meegenomen maar niet voor bij de bbq.
Met 32€ is het de duurste sigaar die ik ooit gehaald heb. Ben benieuwd hoe die smaakt. De Behike lijn zou toch wel wat anders dan de normale sigaren moeten zijn
 
Had die Benriach eens gekocht om mee te nemen tijdens een weekendje Ardennen met m'n vriend.

Was na 1 avond op :roflol:

Damn :roflol:

Morgen heb ik een bbq met een paar lotgenoten van de sigarenclub.

Heb van alles ingeslagen waaronder een monte cristo, trinidad, COA en nog wat ander spul.

Mijn sigarenboer had ook een kistje cohiba behikes binnen.
Heb er hier ook 1 van meegenomen maar niet voor bij de bbq.
Met 32€ is het de duurste sigaar die ik ooit gehaald heb. Ben benieuwd hoe die smaakt. De Behike lijn zou toch wel wat anders dan de normale sigaren moeten zijn

€32 ? Met goud belegd ? :P
 
Back
Naar boven