XXL Nutrition

Sanne's log

Bezoekers in dit topic

Jaaaa een Sanne update:wave2:

Ik kreeg tijdens het lezen in elk geval een heel positieve indruk!:thumb: Naar mijn idee ben je al heel goed op weg naar die balans met het trainen en eten op gevoel:)
+1. Die zin om te trainen komt vast wel weer een keer...nu gewoon go with the flow & love life:heart:
 
Zou het liefst een kilootje of 10 kwijt willen, daar voel ik me het prettigst bij.
Maar, geloof het of niet, de weg van 120+ kg naar 60 kg was voor mij vele malen gemakkelijker dan nu deze 10 kg kwijtraken. De struggles die ik nu ervaar rondom voeding en training zijn vele malen groter dan toen ik die 60 kg verloor.
Heel herkenbaar. Het zit bij mij vooral in mn hoofd..De wil om een gezond gewicht te hebben was groter dan om hier en daar nogbwat te schaven. De motivatie valt gewoon eerder weg, kan altijd nog/wat zeik ik nou/ het is toch goed zo- gedachtens is niet echt motiverend
 
Niet raar hoor dat je er een soort van klaar mee bent.
Het is best een truggle om alles in te passen met een fulltime job, huishouden, relaxen, sporten, food preppen, je kop erbij houden, perse die 10 kg willen droppen.
Maak het sporten een onderdeel van je routine. Gewoon in de agenda zetten. Probeer die momenten als fun te zien en niet als verplichting.
En voeding vrij laten dat snap ik heel goed, ik heb dat na een wedstrijd. Dan ben je doelloos en laat je alles een beetje vieren.
En daar gaat het absoluut mis. Je eet teveel en meestal veel te veel. Die 10 kilo gaan er op die manier niet af, sterker nog je knalt met gemak voorbij die schijnbaar magische grens van 74kg.

Mijn tip. Gewoon je standaard voeding patroon oppakken en 2x per week een vrije maaltijd inlassen plus 1x per week een vrij ontbijt.
Dat is namelijk nog te managen en makkelijker stuurbaar als het te gek wordt. En je kan je -10kg behalen. Zal wel langer duren natuurlijk.
Succes
 
He meid,

Toch wel goed om even wat van je te horen. Het alles of niets verhaal.. zo herkenbaar... Maar gelukkig zijn en niet krampachtig hoeven en moeten leven is wel prio nummer 1. Je leven moet fijn zijn en je moet van je leven kunnen genieten. Met of zonder trainen of met trainen gewoon zoals het komt.
Go with the flow is het nu meer zoals ik het van je begrijp met trainen. Misschien is dat voor nu juist even genoeg. Ook al snap en voel ik ook wel dat je er het liefst weer de passie in terug vind om er weer met alle enthousiasme in te vliegen.

Misschien is het voor nu juist even nodig die balans weer terug te vinden met je werk, je poezels, je mannetje en alles eromheen. Eten en trainen moeten vooral leuk blijven en geen krampachtig vasthouden zijn. De lol moet erin terug komen en met de tijd denk ik echt w el dat je dat weer vind.
Neem je tijd om vooral tot jezelf te komen en een stukje jezelf te accepteren. Accepteren van veel dingen is vaak de sleutel tot het weer terugvinden van de passie voor alles wat je in het leven graag wilt.

Ik hoop dat je vooral de lol weer terugvind! Je verdiend het gewoon dubbel en dwars en meer dan wie dan ook!
geniet samen (van je mannetje, poezels en alles eromheen)
JIj komt er wel en dan zijn wij hier vast ook nog wel.

Hou je taai! :kiss:

maar ben wel blij even wat van je te horen. :o
Moet ook eerlijk bekennen dat het toen ik student was gewoonweg een stuk gemakkelijker was om er veel meer mee bezig te zijn, je hebt dan gewoonweg ook meer tijd :o. Respect voor de mensen die naast hun baan, gezin en wat dan al niet de levenswijze helemaal vol kunnen houden, maar van mij vraagt het gewoon te veel. Heeft even nodig gehad dat toe te geven, maar het is zoals het is :).

Wat een lief berichtje, dat doet me goed :kiss:

Heb wat gesnuffeld en zag dat je meedoet aan de contest, wat supergaaf! Top dat je je hebt ingeschreven, succes en ga ervoor!!

Leuk dat je even weer wat laat horen al zag ik natuurlijk ook wel het eea leuks elders voorbijkomen:)

Wbt het trainen. Als je wilt is het zeker te combineren of dat voor jou nu 5 dagen per week is of 2 dagen. Misschien kun je dat later weer beter bepalen als je wat langer in t vaarwater zit.
Daarnaast wbt progressie (pl maar ook bb) ligt het imo puur aan de schema's die je volgde en het vele wisselen daarin en deels ook icm je voeding.

74kg is trouwens helemaal geen slecht gewicht om ffies op te blijven hangen.

Dat alles of niets begrijp ik heel goed. Hier nog 1:) alleen kan niet altijd alles even perfect gaan en probeer dat te accepteren.

Je hebt iig goed inzichtelijk hoe t op het moment gaat. Kan alleen maar weer verder vooruit gaan toch;)

Mooie poekies hebben jullie:heart:
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan, was toch erg nieuwsgierig hoe het met jullie gaat..
Zie bijvoorbeeld dat onder andere jij je hebt ingeschreven voor de contest, nu ben ik natuurlijk erg nieuwsgierig hoe dat verloopt, dus ik zal proberen bij te blijven met volgen ^^.

Ik heb heel lang het gevoel gehad dat ik niet moest zeuren maar gewoon moest doen. Als in: er zijn mensen met een nog veeleisender baan dan die van mij, plus een heel gezin en wat dan al niet, die het zelfs voor elkaar boksen om te preppen om het podium op te gaan. Het had even nodig om te accepteren dat het mij gewoonweg niet lukt, maar who knows.. Je weet nooit wat de toekomst brengt :).

Vanaf hier kan het inderdaad alleen maar vooruit, daar heb je gelijk in :p.

Goed om te horen dat het (redelijk) goed met je gaat. Jammer dat het enthousiasme een beetje uit het trainen is. Maar als je redelijk gezond eet en toch ook je 3x trainen meestal wel draait, dan is het toch meer dan prima? Misschien moet je voor je zelf wel een bovengrens gewicht afspreken: als je dat bereikt dat je dan ook 5 kg of zo eraf gaat krijgen met wel een tijdje strikt eten en calorieen tellen. Maar voor nu is het helemaal OK toch?
Dat enthousiasme mis ikzelf flink, maar ik denk dat ik daar op dit moment gewoon de energie niet voor heb.
Zoals het nu gaat, daar heb ik dan ook geen verwachtingen bij. Het houdt me gezond en fit, meer wensen heb ik op dit moment niet (meer) :).

Jaaaa een Sanne update:wave2:

Ik kreeg tijdens het lezen in elk geval een heel positieve indruk!:thumb: Naar mijn idee ben je al heel goed op weg naar die balans met het trainen en eten op gevoel:)
Ik kon het toch niet laten! :p
Het loslaten van al dat tellen en passen en meten vond ik na die paar jaar erg lastig, maar inmiddels voelt het toch wel erg fijn :).
Mocht ik echt weer met een concreet doel in mijn achterhoofd de gym in stappen, dan weet ik in ieder geval dat ik daar op kan terugvallen. Voor nu is het enige dat ik bijhoud mijn gewicht ^^.

Fijn om even een update van je te lezen! Uiteindelijk gaat het erom dat je dingen doet waar jij je fijn en gelukkig bij voelt. En misschien moet je dan wel een beetje schipperen om het beste uit alles te kunnen halen, zoals jij het wilt.

Gaat zo voort :)
Precies, op een gegeven moment kostte met het alleen maar energie in plaats van dat het mij energie opleverde.
Wellicht heeft het wat tijd nodig om een en ander te balanceren, en misschien kan ik dan weer met een bepaald doel gaan trainen :).

+1. Die zin om te trainen komt vast wel weer een keer...nu gewoon go with the flow & love life:heart:
Daar ben ik hard mee bezig ^^.

Heel herkenbaar. Het zit bij mij vooral in mn hoofd..De wil om een gezond gewicht te hebben was groter dan om hier en daar nogbwat te schaven. De motivatie valt gewoon eerder weg, kan altijd nog/wat zeik ik nou/ het is toch goed zo- gedachtens is niet echt motiverend
Lastig is het hè.. Plus dat ik tot anderhalf jaar geleden gewoonweg veel meer tijd en energie had om zo fanatiek te trainen en richting een doel te werken.
Maar.. Wie weet wat de toekomst ons nog mag brengen :).
 
Niet raar hoor dat je er een soort van klaar mee bent.
Het is best een truggle om alles in te passen met een fulltime job, huishouden, relaxen, sporten, food preppen, je kop erbij houden, perse die 10 kg willen droppen.
Maak het sporten een onderdeel van je routine. Gewoon in de agenda zetten. Probeer die momenten als fun te zien en niet als verplichting.
En voeding vrij laten dat snap ik heel goed, ik heb dat na een wedstrijd. Dan ben je doelloos en laat je alles een beetje vieren.
En daar gaat het absoluut mis. Je eet teveel en meestal veel te veel. Die 10 kilo gaan er op die manier niet af, sterker nog je knalt met gemak voorbij die schijnbaar magische grens van 74kg.

Mijn tip. Gewoon je standaard voeding patroon oppakken en 2x per week een vrije maaltijd inlassen plus 1x per week een vrij ontbijt.
Dat is namelijk nog te managen en makkelijker stuurbaar als het te gek wordt. En je kan je -10kg behalen. Zal wel langer duren natuurlijk.
Succes
Was eigenlijk niets anders meer gewend, omdat ik bij het aanpassen van mijn levensstijl het roer drastisch moest omgooien omdat dat op dat moment gewoon nodig was.
Respect voor de mensen die naast naast baan, gezin, en andere dingen gewoon het podium opgaan. Voor mij is het (helaas) te veel.

Doordeweeks kom ik eigenlijk al automatisch op een soort patroon uit. Ik varieer alleen wat meer, maar zorg er verder voor dat ik vooral eiwitrijk blijf eten.
Doordat ik mezelf praktisch gezien niets meer ontzeg, heb ik vreemd genoeg ook veel minder behoefte aan al die verleidingen.. Dat is dus in ieder geval een pluspunt :).

Nu moet ik zeggen dat wat snuffelen op het forum alweer een klein vlammetje doet ontwaken, dus ergens zit het er nog vast ;).
 
Hooii leuk weer ff wat van je te horen:) Wellicht kom dat vlammetje terug als alles wat rustiger is.

Echt met een ander vergelijken is er niet bij, hoe je dingen ervaart verschilt toch per persoon, ondanks de situatie waar je in zit.

Trainen moet absoluut niet gaan voelen als "moeten", maar ik merk zelf dat ik houvast nodig ben (een schema) om juist gemotiveerd te blijven. Teveel freewheelen veroorzaakt bij mij meestal een dip:p

Dat minder obsessief omgaan met voeding vind ik super goed!! Helemaal omdat je volgens mij nu al maanden rond de 74 zit toch?

Mooi dat het goed gaat met he katjes, ze zien er super lief uit:)
 
Leuk dat je weer terug bent, volgde je al een poosje. Even off topic waar zijn die poezels van jou in beeld te vinden? Heb zelf ook zo'n pluisbeest waar ik helemaal gek op ben...
 
Hooii leuk weer ff wat van je te horen:) Wellicht kom dat vlammetje terug als alles wat rustiger is.

Echt met een ander vergelijken is er niet bij, hoe je dingen ervaart verschilt toch per persoon, ondanks de situatie waar je in zit.

Trainen moet absoluut niet gaan voelen als "moeten", maar ik merk zelf dat ik houvast nodig ben (een schema) om juist gemotiveerd te blijven. Teveel freewheelen veroorzaakt bij mij meestal een dip:p

Dat minder obsessief omgaan met voeding vind ik super goed!! Helemaal omdat je volgens mij nu al maanden rond de 74 zit toch?

Mooi dat het goed gaat met he katjes, ze zien er super lief uit:)
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan! :wave:
Wellicht dat het freewheelen bij mij ook wel heeft bijgedragen aan de dip.. Afgelopen tijd genoeg ruimte gehad om na te denken, geheel doelloos trainen lijkt niet voor me weggelegd. Ik heb gewoon een doel nodig om naar toe te werken, en die heb ik nu gelukkig ook weer :).
Sinds januari schommel ik zo rond de 74 kg. Een walgelijke uitschieter van 79 kg gehad na Berlijn :o. Overigens woog ik een week erna weer 75 kg, maar zo drastisch veel aankomen in zo'n korte tijd heb ik nog nooit gemaakt :p.

Leuk dat je weer terug bent, volgde je al een poosje. Even off topic waar zijn die poezels van jou in beeld te vinden? Heb zelf ook zo'n pluisbeest waar ik helemaal gek op ben...
Tof om te horen Bogery!
Heb je zelf ook een logje?
Zal eens kijken of ik binnenkort een foto van de poezels erop kan gooien, pronk graag met mijn lieverds ^^

Ben weer terug! :wave:
(Zie openingspost)

Gogo, 10 kg eraf en weer fit worden!
Moet eerlijk bekennen dat ik sinds mei niet meer (jup, in zijn geheel niet) of zeer weinig heb getraind, en damn, dan valt het wel flink tegen :o.
Kracht lijkt volledig verdwenen te zijn, maar geen probleem, dat komt wel weer.
Eerst maar eens de draad oppakken!

Training van vandaag

Terugname in kracht vind ik schrikbarend.
Voel me dan ook enorm stijf en lomp, moet duidelijk eerst weer eens wennen aan alle bewegingen an sich :rolleyes:.

DL

12 x SLDL
6 x 50
6 x 50 Wow, lijkt wel of ik even geolied moet worden ofzo :o
6 x 50
6 x 50
6 x 50
6 x 50
Laatste 3 a 4 sets gingen al gelijk een stuk vlotter.
Uitgangspunt is 2x in de week DL: een keer conventioneel, en een keer een variatie.


SQ
10 x 20
8 x 25
6 x 30
6 x 30
6 x 30
6 x 30
6 x 30
6 x 30
Helemaal terug naar de basis.
Mijn compounds zijn nooit enorm sterk geweest, dus ik ga vooral voor het langzaam uitbouwen.
Mocht ik dan weer vastlopen, begin ik opnieuw :).
Net als bij DL is het uitgangspunt 2x in de week te squatten: een keer backsquat en een keer een variatie.


BOR
12 x 20
10 x 25
8 x 27.5
8 x 27.5
8 x 27.5
8 x 27.5
Hoe heb ik dit uit met 45 kg gedaan, h.o.e. dan?! :o

Db press
12 x 8
12 x 8
12 x 9
10 x 9
10 x 9
Noeeesss.. Nieuwe bankjes, ze zijn om te huilen, wat een ellende :sad:

Tevreden over mijn training.
Weet dat ik er de komende beginperiode niet al te veel van kan verwachten.
Eerst maar weer eens dat ritme vinden en de draad oppakken.

Heb er in ieder geval zin in, en dat is imo nu het belangrijkst!

Wekelijkse update
Week 0 75 kg de weegschaal was ongenadig :roflol:
Dagelijks rond 1900 kcal.
 
Een "dikke" :p maand geleden is nog te overzien toch?

Het is weer goed om lekker te knallen straks...ff nog een paar x een beetje inhouden en dan laat ze maar weer los hoor

een programma werkt voor mij ook veel beter en je kunt beter je progressie controleren

Jaaaa die compounds zijn wel de basics...voor mij ook wel een prio

Leuk om je logje weer te lezen Sanne :)
 
Valt tegen he, na een lange onderbreking....
Maar het komt snel terug hoor. Zet hem op :thumb:
 
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan! :wave:
Wellicht dat het freewheelen bij mij ook wel heeft bijgedragen aan de dip.. Afgelopen tijd genoeg ruimte gehad om na te denken, geheel doelloos trainen lijkt niet voor me weggelegd. Ik heb gewoon een doel nodig om naar toe te werken, en die heb ik nu gelukkig ook weer :).
Sinds januari schommel ik zo rond de 74 kg. Een walgelijke uitschieter van 79 kg gehad na Berlijn :o. Overigens woog ik een week erna weer 75 kg, maar zo drastisch veel aankomen in zo'n korte tijd heb ik nog nooit gemaakt :p.


Tof om te horen Bogery!
Heb je zelf ook een logje?
Zal eens kijken of ik binnenkort een foto van de poezels erop kan gooien, pronk graag met mijn lieverds ^^

Ben weer terug! :wave:
(Zie openingspost)

Gogo, 10 kg eraf en weer fit worden!
Moet eerlijk bekennen dat ik sinds mei niet meer (jup, in zijn geheel niet) of zeer weinig heb getraind, en damn, dan valt het wel flink tegen :o.
Kracht lijkt volledig verdwenen te zijn, maar geen probleem, dat komt wel weer.
Eerst maar eens de draad oppakken!

Training van vandaag

Terugname in kracht vind ik schrikbarend.
Voel me dan ook enorm stijf en lomp, moet duidelijk eerst weer eens wennen aan alle bewegingen an sich :rolleyes:.

DL

12 x SLDL
6 x 50
6 x 50 Wow, lijkt wel of ik even geolied moet worden ofzo :o
6 x 50
6 x 50
6 x 50
6 x 50
Laatste 3 a 4 sets gingen al gelijk een stuk vlotter.
Uitgangspunt is 2x in de week DL: een keer conventioneel, en een keer een variatie.


SQ
10 x 20
8 x 25
6 x 30
6 x 30
6 x 30
6 x 30
6 x 30
6 x 30
Helemaal terug naar de basis.
Mijn compounds zijn nooit enorm sterk geweest, dus ik ga vooral voor het langzaam uitbouwen.
Mocht ik dan weer vastlopen, begin ik opnieuw :).
Net als bij DL is het uitgangspunt 2x in de week te squatten: een keer backsquat en een keer een variatie.


BOR
12 x 20
10 x 25
8 x 27.5
8 x 27.5
8 x 27.5
8 x 27.5
Hoe heb ik dit uit met 45 kg gedaan, h.o.e. dan?! :o

Db press
12 x 8
12 x 8
12 x 9
10 x 9
10 x 9
Noeeesss.. Nieuwe bankjes, ze zijn om te huilen, wat een ellende :sad:

Tevreden over mijn training.
Weet dat ik er de komende beginperiode niet al te veel van kan verwachten.
Eerst maar weer eens dat ritme vinden en de draad oppakken.

Heb er in ieder geval zin in, en dat is imo nu het belangrijkst!

Wekelijkse update
Week 0 75 kg de weegschaal was ongenadig :roflol:
Dagelijks rond 1900 kcal.

Lui kreng :)
Je bent lekker weer bezig en ja je lichaam zal je straf geven en protesteren in de vorm van pijn. Maar wij bikkels kunnen daar tegen...haha we lachen er om.
Zooooo ik leek even op Silvester Stalone met een motivatie speech.
Maarrr ff serieus..fijn dat je weer een doel hebt en leuk dat je er weer bent.
 
Welkom terug!!!! :D
Je kan t niet laten he!

Herkenbaar hoor die krachtafname... ik squat nu ook net aan weer 35 kg terwijl dat een jaar terug nog 55 kg was... idem met BP die 45 kg was en nu nipt 27,5.... maar gewoon rustig aan weer opbouwen! Komt helemaal goed! :thumb:
 
:woot: Goed dat je er weer bent Sanne! En nu lekker doorgaan, dan komen die gewichten er weer sneller bij dan je denkt (op de barbell dan hè..:eyes:)..

Waardeloos is dat hè voor de autisten onder ons...nieuwe bankjes..de horror!:angstig:

Was je man overigens ook gestopt met sporten door alle omstandigheden, want gedeelde 'smart' blijft natuurlijk halve smart..

Wat wordt jou cheat dit weekend..:windup:
 
Kracht zal altijd snel kelderen als je het niet continue bijhoudt.
VOordeel is wel dat het ook snel weer op oude nivo kan zijn, mits hard trainen/eten.

Succes met de cut.
Als je eenmaal weer in de flow zit gaat het hard, let maar op.
 
Leuk dat je weer terug bent. Succes met het trainen en het cutten.
 
of om te horen Bogery!
Heb je zelf ook een logje?
Zal eens kijken of ik binnenkort een foto van de poezels erop kan gooien, pronk graag met mijn lieverds ^^

Ik log niet, ben meer een lezer dan een schrijver. Wel respect voor alle loggers, als ik iets van hun discipline zou hebben.. Maar goed ben eigenlijk roeier die KT nodig heeft om zo hard mogelijk te gaan. Wel heel veel geleerd hier overigens. Wist je trouwens dat we hier een heel leuk kattenforum hebben?
 
Aaa nice dat je weer gaat loggen!:D Dat was een flinke training voor na een maandje pauze!:clap:
 
Komt wel weer, voor je het weet pak je weer pr's ! En welkom terug :)
 
Back
Naar boven