XXL Nutrition

Aardappel in koekenpan (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Waterman94

Cool Novice
Lid geworden
4 okt 2016
Berichten
183
Waardering
49
Lengte
1m65
Massa
68kg
Even een stomme vraag,

kan iemand die ervaring heeft met myfitnesspal me helpen,
Ik zou weer eens een aardappel in schijfjes willen snijden en in de koekenpan bakken met olijfolie.
Als ik dit invul bij de app dan geeft hij dit aan (zie afbeelding). Zou juist moeten zijn, maar ik dacht dat hier veel meer callorieen in zouden moeten zitten?

Ik heb me vaker met dit soort dingen vergist en verkeerd ingevuld waardoor ik teveel callorieen at.

IMG_6064.PNG
 
Je neemt gewoon de kcal waarde van aardappelen. 80 kcal per 100 gram.
Weeg je olie of boter af en tel het apart op.
Dus 1 el olie = 10 ml = 90 kcal
200 gr aardappel =160 kcal

Totaal 250 kcal voor 2 ons. Simpel toch.....
en dan reken je al ruim.. want een deel van de oie blijft in de pan zitten.

Meten = weten blijft het toch altijd.

of pamspray gebruiken.
 
Dit idd. Gewoon alles apart afwegen dan en dan weet je zeker dat je goed zit:)
 
Bakken in olijfolie is niet goed. Neem een olie met een hoger rookpunt.
 
Ah, weer een Waterman topic. Altijd leuk.
 
Is dat even een stomme vraag
 
Volgens mij snapt ook niemand mijn vraag.

Ik vraag alleen of dit in de app de juiste keuze is voor de manier van klaarmaken van de aardappels omdat ik dacht dat er meer calorieen in zouden zitten.
Aangezien waar ik vandaan kom frituren ook bakken word genoemd , weet ik dus niet of de app het over de frituurpan heeft of over de koekenpan
 
Volgens mij snapt ook niemand mijn vraag.

Ik vraag alleen of dit in de app de juiste keuze is voor de manier van klaarmaken van de aardappels omdat ik dacht dat er meer calorieen in zouden zitten.
Aangezien waar ik vandaan kom frituren ook bakken word genoemd , weet ik dus niet of de app het over de frituurpan heeft of over de koekenpan

Waar kom je vandaan dan?
 
Knap hoe jij van zoiets simpels als een aardappel bakken een hele wetenschap weet te maken.
 
Volgens mij snapt ook niemand mijn vraag.

Ik vraag alleen of dit in de app de juiste keuze is voor de manier van klaarmaken van de aardappels omdat ik dacht dat er meer calorieen in zouden zitten.
Aangezien waar ik vandaan kom frituren ook bakken word genoemd , weet ik dus niet of de app het over de frituurpan heeft of over de koekenpan
Zoek gewoon het merk op van de aardappelschijfjes of van de aardappel waarvan je ze snijdt. Sommige aardappels verschillen in voedingswaarden afhankelijk van het soort.

Dus nogal lastig te zeggen of het klopt zonder dat we weten wat voor aardappel is en of er vet is toegevoegd of niet. Iedere debiel kan dingen in myfitnesspal invoeren.
 
als iemand gewoon simpelweg antwoord geeft en zegt of deze optie in myfitnesspal over koekenpan bakken gaat of over frituurpan bakken is mijn vraag gewoon beantwoord.
 
Hoe moeten wij dat weten als het er niet bij staat
 
als iemand gewoon simpelweg antwoord geeft en zegt of deze optie in myfitnesspal over koekenpan bakken gaat of over frituurpan bakken is mijn vraag gewoon beantwoord.

Het is nogal simpel... als je je schijfjes onderdompelt in de olie op bv 180°, ben je aan het frituren. Als je maar een dun laagje olijfolie in je pan hebt, ben je aan het bakken.
 
Het is nogal simpel... als je je schijfjes onderdompelt in de olie op bv 180°, ben je aan het frituren. Als je maar een dun laagje olijfolie in je pan hebt, ben je aan het bakken.
Goed hoe je alles zo simpel kan uitleggen.
 
Back
Naar boven