XXL Nutrition

Boksen voor krachttraining

Bezoekers in dit topic

FGVH

Cool Novice
Lid geworden
26 nov 2012
Berichten
144
Waardering
71
Lengte
1m91
Massa
86kg
Vetpercentage
9%
Beste Forummers,

Ik wist niet zo goed waar dit topic paste, dit leek me wel een geschikte plek. Mijn vraag aan jullie is namelijk:

Ik ga morgenochtend boksen (van 11-12) en dan om 15:30 borst en rug trainen. Dan zit er dus wel een dikke 3,5 uur en 2 meals tussen. Zal het boksen negatieve invloed hebben op mijn prestaties tijdens mijn borst/rugtrainen?
Ik ben benieuwd naar jullie insteek.

Groet,
Frans
 
Als je echt op hoog niveau traint in de boksclub en paar uur daarna KT gaat doen dan zal het je trainingen wel beinvloeden.

Ik deed recreatief aan boxen en thai boxen dit zat mijn KT trainingen niet in de weg. Maar ik deed zelden KT en boxtrainingen op dezelfde dag. Vermeed ik liever.
Maar wanneer het toch eens voorviel had ik er geen last van,ook omdat het boxen maar recreatief was.

Ik trainde wel door op de boxtrainingen maar is niet te vergelijken met iemand die op hoog niveau traint.

Ik zou het eens proberen.
 
Ligt er ook aan wat voor bokstraining? Als je eerst KT doet en later zaktraining kun je bij beiden all out gaan. Ga je sparren wil je het liever andersom doen. De algemene opvatting is dat je eerst krachttraining doet en vervolgens boksen. Een Melvin Manhoef doet het ook dagelijks zo, eerst KT en dan andere trainingen.
 
Is misschien wat offtopic maar merkte wel destijds dat de combo krachttraining + boxen ideaal is om zwaar te meppen tijdens de training. Was niet erg een goede bokser qua techniek maar had de zwaarste punch en dat was duidelijk te danken aan KT verleden.
 
Back
Naar boven