XXL Nutrition

Ontbijt Recepten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Monique1991

Novice
Lid geworden
7 mrt 2017
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
91kg
Vetpercentage
40%
Hallo allemaal. Ik ben nieuw hier.
Ik heb even een vraagje en ik hoop dat iemand mij kan helpen..
Ik wil graag afvallen en ik gebruik nu smorgens shakes van herbalife maar ik vind het toch maar niks dus ik ben op zoek naar een alternatieve manier voor mijn ontbijt, wel wil ik gewoon nog een shake hebben omdat ik smorgens geen brood o.i.d naar binnen krijg. Daarbij heb ik ook altijd haast met mijn dochter en werk en een shake gaat dan gemakkelijk naar binnen..
Wie o wie kan mij hierbij helpen..
Ik zou het zeer op prijs stellen :)
 
Herbalife is toch die 800 kcal onzin?
 
Dit is het.. ik weet niet of het 800 kcal is eerlijk gezegd.. maar ik weet wel dat het niks voor mij is.. ik ben te goed gelovig waardoor ik het me heb laten aanpraten..

20170627_135425.jpg
 
gewoon shake maken met wat van de onderstaande ingredienten:
Water, melk of chocomel
Whey
Oats
Pindakaas
Olijfolie

Is net welke macro's je wilt hebben
 
Nou ik wil iig heel graag afvallen dus ik wil ook weer niet teveel vetten binnen krijgen.. en ik hoorde dat ik dus geen melk mag drinken dus een shake met melk kan dus niet maar met water en fruit lijkt me ook niet echt smaakvol..
 
Het lijkt mij verstandig dat je je nog even inleest over hoe afvallen precies werkt.
Als vrouw heb je juist je vetten nodig voor de hormoonhuishouding. Niemand zegt dat je geen melk mag drinken..

Lees de stickies en stel daarmee een voedingsschema op wat binnen je calorien en macro's past.

Je kunt bijv. 'sochtends prima brinta met water, whey met een smaakje en olijfolie nemen als iets anders je niet lukt.
 
Als je hier om advies komt vragen moet je in elk geval 1 ding doen, alles vergeten wat je ooit hebt gehoord of hebt gelezen, in 99% van de gevallen klopt daar geen drol van.
 
vetten zijn niet de vijand.

Havermoutpoeder of rijstpoeder,whey poeder,olijfolie of mct olie en melk. Ik laat de olie de avond tevoren al in de havermoutpoeder trekken.

Hoeveelheid zal jij zelf eens moeten bekijken. Hangt allemaal af van wat je onderhoud is. Afvallen is onder onderhoud eten.

Er is hier zeer veel info te vinden omtrent voeding.
 
Eerst maar even inlezen inderdaad
Als ik zo jou stats even snel bereken: 174, 84kg, 25 jaar en sport 1-3x per week(heb maar de laagste gekozen)
dan zou jouw dagelijke behoefte 2278 kcal zijn. Als jij dus 2278 kcal per dag eet blijf jij op gewicht.
Jij wil afvallen dus moet hieronder gaan zitten, begin eens een week met bijvoorbeeld 2000kcal per dag en kijk of je afvalt en houdt hierbij ongeveer de macro's aan:
Vetten 70g
Eiwitten 200g
rest aanvullen met koolhydraten
 
Eerst maar even inlezen inderdaad
Als ik zo jou stats even snel bereken: 174, 84kg, 25 jaar en sport 1-3x per week(heb maar de laagste gekozen)
dan zou jouw dagelijke behoefte 2278 kcal zijn. Als jij dus 2278 kcal per dag eet blijf jij op gewicht.
Jij wil afvallen dus moet hieronder gaan zitten, begin eens een week met bijvoorbeeld 2000kcal per dag en kijk of je afvalt en houdt hierbij ongeveer de macro's aan:
Vetten 70g
Eiwitten 200g
rest aanvullen met koolhydraten

En echt alles tracken. Hier en daar wat vergeten en dan zit je zo aan 2300 ipv 2000

of 5 dagen op 2000 en dan int week end u laten gaan dan heb je ook gedieet voor niks.
 
precies, niet zomaar even een handje met nootjes pakken ipv precies afwegen want dat handje kan zomaar 100kcal meer zijn(eigen ervaring:fluit:)
 
Back
Naar boven