MuscleMeat

BCAA tijdens vakantie?

Bezoekers in dit topic

rubah

Novice
Lid geworden
20 jul 2017
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
65kg
Vetpercentage
11%
Hallo,

Binnenkort ga ik 3 weken op vakantie en ik vraag me af of ik BCAA's moet meenemen. Ik heb een pot van 500g poeder en gebruik altijd zo'n 10 gram voor/tijdens/na de training. Nu ik dus op vakantie ga vraag ik me af of het helpt om BCAA's mee te nemen tegen spierafbraak. (ik ben aan het cutten)
 
Laatst bewerkt:
Als je ook in de vakantie zorgt voor genoeg voedsel met eiwit, dan kan je die pot lekker thuis laten.

Ben je van plan om helemaal van god los te gaan op vakantie, dan kan het misschien wel handig zijn ;)

De spierafbraak in 3 weken zal minimaal zijn, dus maak je hier maar geen zorgen om
 
Als je ook in de vakantie zorgt voor genoeg voedsel met eiwit, dan kan je die pot lekker thuis laten.

Ben je van plan om helemaal van god los te gaan op vakantie, dan kan het misschien wel handig zijn ;)

De spierafbraak in 3 weken zal minimaal zijn, dus maak je hier maar geen zorgen om

Ook tijdens het cutten om spierafbraak tegen te gaan?
 
Je gaat toch niet zwaar cutten op vakantie? :eek:

Maar tijdens een cut is het verder prima om wat BCAA te nemen. Maar als je iets onder onderhoud gaat zitten, krijg je al genoeg eiwitjes binnen.
 
Je gaat toch niet zwaar cutten op vakantie? :eek:

Maar tijdens een cut is het verder prima om wat BCAA te nemen. Maar als je iets onder onderhoud gaat zitten, krijg je al genoeg eiwitjes binnen.

Is ook niet 'zwaar' cutten. Wilde afvallen en vetpercentage verliezen en zit bijna op m'n doel wat ik wilde halen. Enige wat ik me afvraag is of ik BCAA's (en hoeveel) moet nemen tijdens vakantie (en lichte cutfase).
 
Wanneer je gewoon netjes op je voeding blijft letten die periode en misschien nog wat aan cardio kan doen op je vakantie adres is het niet nodig om ze mee te nemen.

Wil je het toch graag meenemen.. neem dan een dosering ( 5 a 10 gram ) op de momenten dat je wat gaat doen en dus even zonder eten zit bijvoorbeeld.
 
Wanneer je gewoon netjes op je voeding blijft letten die periode en misschien nog wat aan cardio kan doen op je vakantie adres is het niet nodig om ze mee te nemen.

Wil je het toch graag meenemen.. neem dan een dosering ( 5 a 10 gram ) op de momenten dat je wat gaat doen en dus even zonder eten zit bijvoorbeeld.

Top, dankjewel!
 
Ik zou eerder eiwitpoeder meenemen, bijvoorbeeld all day protein.BCAA heeft alleen zin als je getraind hebt. Het idee daarachter is dat BCAA de spierafbraak remmen. En als je niet traint heb je ook geen spierafbraak.
 
Is ook niet 'zwaar' cutten. Wilde afvallen en vetpercentage verliezen en zit bijna op m'n doel wat ik wilde halen. Enige wat ik me afvraag is of ik BCAA's (en hoeveel) moet nemen tijdens vakantie (en lichte cutfase).

Geld weggesmeten zelfs tijdens een lichte kut. Laat staan om het zo te gaan nemen.

Als je genoeg eiwitten binnenkrijgt heb je bcaas niet nodig.
 
Als je genoeg eiwitten binnenkrijgt heb je bcaas niet nodig.

Je krijgt toch niet alle amino's uit je voeding? Daar is dat toch speciaal voor gemaakt, of ben ik mis?
 
Het is vooral gemaakt om geld uit je zakken te schudden.
kan je even goed over proteine shakes en creatine zeggen, want dat kan je ook uit voeding halen.
Ga je wel VEEL meer moeten eten, maar het kan!

je geeft trouwens geen antwoord op de vraag he ;-)
Dus ik herhaal: Ik heb gelezen dat er verschillende aminos niet uit voeding konden gehaald worden, klopt dat?
 
kan je even goed over proteine shakes en creatine zeggen, want dat kan je ook uit voeding halen.
Ga je wel VEEL meer moeten eten, maar het kan!

je geeft trouwens geen antwoord op de vraag he ;-)
Dus ik herhaal: Ik heb gelezen dat er verschillende aminos niet uit voeding konden gehaald worden, klopt dat?
Nee.
 
kan je even goed over proteine shakes en creatine zeggen, want dat kan je ook uit voeding halen.
Ga je wel VEEL meer moeten eten, maar het kan!

je geeft trouwens geen antwoord op de vraag he ;-)
Dus ik herhaal: Ik heb gelezen dat er verschillende aminos niet uit voeding konden gehaald worden, klopt dat?

In vele gevallen is zelfs whey niet nodig. De meeste mensen halen zelfs genoeg eiwitten uit hun voeding.

Maar ja shakes moet ja hoor want al de bodybuilderds doen het. Dikke zever.

En aminozuren zijn gewoon geld weggesmeten zeker als je voeding op orde is.

Maar ja als jij je geld persé wil weggooien aan dingen die je niks extra gaan opleveren dan doe je maar.

Wat denk jij dat aminozuren je werkelijk gaan opleveren in de praktijk?

En verder wat Galen zegt. NEEN
 
Cutten op vakantie:roflol::roflol::roflol:
 
In vele gevallen is zelfs whey niet nodig. De meeste mensen halen zelfs genoeg eiwitten uit hun voeding

Klopt, ik had het ook eerder over de creatine dat je dan erg veel moet gaan eten.

Wat denk jij dat aminozuren je werkelijk gaan opleveren in de praktijk?

Geen idee, daarom dat ik het vroeg he ;-)
Ik had gelezen dat het in de cut zorgde voor een snellere/betere recup van de spieren. Maar heb me er nooit echt in verdiept...
 
Klopt, ik had het ook eerder over de creatine dat je dan erg veel moet gaan eten.



Geen idee, daarom dat ik het vroeg he ;-)
Ik had gelezen dat het in de cut zorgde voor een snellere/betere recup van de spieren. Maar heb me er nooit echt in verdiept...

In de praktijk zal het wel niet veel opleveren. Zn geld niet waard.
 
Ja dat helpt zeker goed bezig haha !
 
Back
Naar boven