MuscleMeat

eens een kuur altijd altijd een kuur?

Bezoekers in dit topic

amir1121

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
21 jan 2017
Berichten
628
Waardering
132
Lengte
1m85
Massa
87kg
Vetpercentage
15%
een vraagje uit nieuwsgierigheid.
mocht iemand besluiten om een simpele kuur te volgen..bijvoorbeeld

testosteron e 300mg pw 10lang
en winstrol 45 mg pd 6 weken lang
en nakuur nolvadex

moet je dan voor altijd kuren of kun je het gewoon bij 1 kuurtje houden,en de netto winst na de kuur proberen te behouden door voedsel en hard trainen?

en wat is nou beter voor iemand die het bij 1 kuurtje wil houden......testosteron e + winstrol of ALLEEN winstrol aangezien er geen oestregeen conversie is?
 
Ik vind dat iemand die 1 kuurtje wil doen beeter geen kuurtje kan doen
en gewoon lekker naturel aan de gang moet blijven.
 
You will keep all your gains

Kevin-Levrone.jpg
 
Iedereen heeft een potentieel die naturel kan worden behaald.

Wanneer je dat potentieel nog niet behaald hebt dan is 1 of 2 kuurtjes zinvol om sneller die grens te behalen en zelfs een beetje op te schuiven. Na die kuurtjes kan je dan stoppen en je gains grotendeels behouden, als je training/voeding op punt blijft uiteraard.

Als je naturel wel al aan je limiet bent gekomen en dan een kuur doet dan zal je na die kuur opnieuw geleidelijk aan massa inboeten. We spreken dan van kuren is huren. Je zal dan steeds opnieuw moeten kuren om een fysiek te behouden die ruim boven je natuurlijk maximum ligt.

Zo eenvoudig is het.
 
Iedereen heeft een potentieel die naturel kan worden behaald.

Wanneer je dat potentieel nog niet behaald hebt dan is 1 of 2 kuurtjes zinvol om sneller die grens te behalen en zelfs een beetje op te schuiven. Na die kuurtjes kan je dan stoppen en je gains grotendeels behouden, als je training/voeding op punt blijft uiteraard.

Als je naturel wel al aan je limiet bent gekomen en dan een kuur doet dan zal je na die kuur opnieuw geleidelijk aan massa inboeten. We spreken dan van kuren is huren. Je zal dan steeds opnieuw moeten kuren om een fysiek te behouden die ruim boven je natuurlijk maximum ligt.

Zo eenvoudig is het.

Maar het probleem is als je eenmaal groot bent wil je nog groter en nog groter. Althans de meeste dan en daarom blijft het meestal niet bij 1 of 2 kuurtjes.
 
Als je je natuurlijke grens bereikt hebt: Nope, een kuur zal (op lange termijn) geen zin hebben.

Als je je natuurlijke grens nog niet bereikt hebt:
Een kuur gaat je helpen om dit eerder te bereiken, zie het als een marathon lopen waarbij je besluit om toch maar een stukje te gaan fietsen om eerder bij de eindstreep te zijn. :D
 
Maar het probleem is als je eenmaal groot bent wil je nog groter en nog groter. Althans de meeste dan en daarom blijft het meestal niet bij 1 of 2 kuurtjes.

Ik ben zelfs 14 maanden on geweest om zo groot mogelijk te worden/blijven ;)

Het is dus idd verleidelijk om steeds vaker en langer te kuren.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Iedereen heeft een potentieel die naturel kan worden behaald.

Wanneer je dat potentieel nog niet behaald hebt dan is 1 of 2 kuurtjes zinvol om sneller die grens te behalen en zelfs een beetje op te schuiven. Na die kuurtjes kan je dan stoppen en je gains grotendeels behouden, als je training/voeding op punt blijft uiteraard.

Als je naturel wel al aan je limiet bent gekomen en dan een kuur doet dan zal je na die kuur opnieuw geleidelijk aan massa inboeten. We spreken dan van kuren is huren. Je zal dan steeds opnieuw moeten kuren om een fysiek te behouden die ruim boven je natuurlijk maximum ligt.

Zo eenvoudig is het.

En toch kunnen de meeste kuurders die ik gezien heb hun gains niet behouden na 1 of 2 kuurtjes. Vroeg of laat zakken ze terug.

In de praktijk echter is het meestal zo(toch heel vaak gezien bij kuurder in mijn gym) dat hun training en voeding na de kuur niet meer optimaal is. En dat ze gelijk een pudding inzakken. (zoals je zelf al aanhaalt,voeding training op punt)

Je mag dan ook niet eens 2 weken ziek vallen want dan kan het ook snel naar beneden gaan.(bij sommigen toch)
 
Heb ook altijd gezegd 1x om te kijken wat het gaat brengen.
Tja dat blijf ik nu nog steeds zeggen....
Nog 1x kijken wat het gaat brengen enz enz.

Is gewoon lichtelijk verslavend.

Maar je kunt idd je netto winst wel behouden als je alles op orde houdt bij 1 kuur. Mits je niet aan je max zit.
 
Ik heb ook gezegd ik neem 1 kuur. Ben nu aan het blasten en cruisen.

Wil je het bij één kuur houden?: niet doen.
 
Éen kuur is leuk om een festival-fysiek te krijgen, maar als je determinatie op de lange termijn is gewijd aan bodybuilding, en je geniet van de sport, worden IMO die éénmalige kuurtjes, na een aantal jaren omgezet in Cruisen- en blasten. IMO een stuk verantwoordelijker dan de hormoonschommelingen, en de fysieke en mentale reacties die je doormaakt van het alsmaar ON en OFF gaan. Ook al spuit je HCG.
 
Mag ik zeggen dat ik het wel tof vind dat gebruikers hier ook eerlijk advies geven dat het inderdaad niet zoals gepland bij 1x bleef.
Wel eerlijk open antwoord dat het dus niet is gegaan zoals ze wouden/dachten.
 
Mag ik zeggen dat ik het wel tof vind dat gebruikers hier ook eerlijk advies geven dat het inderdaad niet zoals gepland bij 1x bleef.
Wel eerlijk open antwoord dat het dus niet is gegaan zoals ze wouden/dachten.

Ik moet zeggen dat deze sport qua passie, levensstijl en gezondheid goed bij mij past. Mits je het blasten-cruisten zelf in de gaten houdt w.b.t bloedtesten etc :) Ik zit zelf op 200 mg. in een cruise, en op 1000 mg. test-e qua blast met wat aromasin :) Tot nu toe nog geen enkele nadelige invloeden gemerkt, wat bloedtesten, en een goed overleg met de huisarts, mogelijk hebben gemaakt :)
 
Ik moet zeggen dat deze sport qua passie, levensstijl en gezondheid goed bij mij past. Mits je het blasten-cruisten zelf in de gaten houdt w.b.t bloedtesten etc :) Ik zit zelf op 200 mg. in een cruise, en op 1000 mg. test-e qua blast met wat aromasin :) Tot nu toe nog geen enkele nadelige invloeden gemerkt, wat bloedtesten, en een goed overleg met de huisarts, mogelijk hebben gemaakt :)
Altijd het zelfde? 1000mg test zowel cut als bulk? Als ik mij goed herinner zette je er af en toe een goeie dosis mast naast, hoe vind/vond je dat?
 
Altijd het zelfde? 1000mg test zowel cut als bulk? Als ik mij goed herinner zette je er af en toe een goeie dosis mast naast, hoe vind/vond je dat?

Yup, never change a winning team. Ik cut tegenwoordig met 750-1000 mg. test-e, met 1 cap aro ED. Vroeger deed ik dit met 300 test/800 bold en 800 mast.

Ik merk geen verschil met de gains op good old test, naast dat het goedkoper is. Al had ik bij bold wel meer vasculariteit, en kreeg je wel echt een bepaalde bold-look (lateral delts knallen eruit). De mast verhoogt gewoon je androgeen verhouding, maar die is al torenhoog op 1000 mg. test. Over estro-sides hoef je je op 1000 mg. geen zorgen te maken: de androgeen-oestrogeen balans slaat hier over naar androgeen, die je tepels ook weer beschermen.

Momenteel heb ik genoeg aan een bulk met 600 mg. test, en cruisen met 200 mg. test. Ik hoef geen 100+ meer te wegen, maar ga voor een year-round redelijk leane look.
 
Yup, never change a winning team. Ik cut tegenwoordig met 750-1000 mg. test-e, met 1 cap aro ED. Vroeger deed ik dit met 300 test/800 bold en 800 mast.

Ik merk geen verschil met de gains op good old test, naast dat het goedkoper is. Al had ik bij bold wel meer vasculariteit, en kreeg je wel echt een bepaalde bold-look (lateral delts knallen eruit). De mast verhoogt gewoon je androgeen verhouding, maar die is al torenhoog op 1000 mg. test. Over estro-sides hoef je je op 1000 mg. geen zorgen te maken: de androgeen-oestrogeen balans slaat hier over naar androgeen, die je tepels ook weer beschermen.

Momenteel heb ik genoeg aan een bulk met 600 mg. test, en cruisen met 200 mg. test. Ik hoef geen 100+ meer te wegen, maar ga voor een year-round redelijk leane look.

Zelf ook van plan om de compounds links te laten liggen. Behalve deca en bepaalde orals. Hoe is je kracht op alleen test?
 
Zelf ook van plan om de compounds links te laten liggen. Behalve deca en bepaalde orals. Hoe is je kracht op alleen test?
Ga het ook zo doen denkik. Ik veronderstel dat je dbol/anadrol wel nog gaat gebruiken?
 
Ga het ook zo doen denkik. Ik veronderstel dat je dbol/anadrol wel nog gaat gebruiken?

Ja, ik hou van die orals!

En misschien anavar of epistane nog.
 
Back
Naar boven