MuscleMeat

Nyn's log - Vrouw van 128 naar 75

Bezoekers in dit topic

Goede observatie, was mij ook al opgevallen: In andere logs met de tag "stronglifts" is het doorgaans rustiger.

Het log van Carrotpower is ook goed bezocht en daar worden, op andere vragen, ook bakken advies geleegd.

Volgens mij zijn er verschillende factoren:
1. Ze geeft zelf veel info, o.a. door die filmpjes, dus er is een objectief beeld, het gaat niet over "m'n oefening x, voelt niet helemaal lekker";
2. Ze staat open voor opbouwende kritiek;
3. Ze stelt vragen en doet iets met de antwoorden;
4. Door de foto's en filmpjes heeft ze ook een gezicht;
5. Ze reageert ook terug;
6. Ze had al publiek voor ze begon, door haar DL-topic;
7. Voor reaguurders geldt dat je hier een groter bereik hebt dan in een rustiger log;
8. In zekere mate zal meespelen dat ze een (jonge) vrouw is;
9. Mensen die een grote verandering aangaan/van ver moeten komen/moeilijkheden moeten overwinnen roepen sympathie op.

Voor mezelf sprekend is het in een druk bezocht log makkelijker te schrijven wat ik zie of suggesties te doen, als had het fout zie of onduidelijk ben, of als er ook een andere visie is dan is de kans groter op een correctie/alternatief.
Ik zelf vindt het ook heel belangrijk dat nyn iets aan d'r fysiek doet. Het is de enige juiste manier. Het is gewoon echt super zonde als ze 128 kg zou blijven wegen en nog zwaarder zou worden.... Dit is haar 2e kans om alles recht te zetten :)
 
In, goed bezig meid!
 
Ik heb u in het begin wat opgevolgd en bekijk net uw laatste filmpje... damn meid, wat ben jij veranderd! Dikke proficiat, zowel uw fysiek als uw uitvoering is er serieus op vooruit gegaan.

Ik heb wel nog het gevoel dat je bij de DL teveel trekt vanuit uw rug. Voorzichtig zijn hiermee. De DL is in een duwbeweging en geen trekbeweging... google es athlean x + deadlift... ik vind dat hij het goed en duidelijk uitlegt.
Uw neerwaartse beweging vind ik wel goed. Enkel nog de opwaartse wat bijwerken, ik denk dat je wat dieper moet gaan zitten vooraleer je optrekt... en dan duwen op uw hielen, niet trekken vanuit je core...

Oefeningen voer je wel nog steeds te vlug uit... probeer de TUT te respecteren.
 
  • Like
Waarderingen: Nyn
UPDATE 19 AUGUSTUS

Gewichtsverlies

-----------------
Eergisteren, op 16 augustus, woog ik 102,9 kilo

Dat betekend...,

IK BEN 25 KILO AFGEVALLEN!!!!!!!

IK BEN OP DE HELFT, JONGENS!!!!!!!

Dat is 25,1 kilo in 27 weken! :D:D:D:D:D:D:D:D


Stronglifts
-----------------
Squat

5 x 5
45 kilo

Bench
5 x 5
45 kilo

T-Row
5 x 5
50 kilo
(Stang & 20+10 kilo aan 1 zijde)

OH Press
5x5
30 kg

Deadlift
5x5
80 kg

(1 rep max durf ik (nog) niet, oude is 120kg maar dat is al maanden geleden)

Weighted Hip Thrusts
2x8
70 kg

Barbell Curls
2x8
22,5 kg

Overig
-----------------

De squatschoenen bevallen erg goed!

Vandaag een gratis training 1 op 1 Olympisch Gewichtheffen gehad en uiteindelijk liet ik meer zien wat ik deed met PowerLiften en de instructeur was onder de indruk van mijn techniek, keek ook Alan Thrall en was erg verbaasd over wat kon ik bankdrukken en DL'en!
Ik liet hem het filmpje zien van de 120 DL en hij zei me direct dat ik erg afgevallen was.
Dat alles maakt me zo blij en trots! Dat iemand het verschil zo duidelijk benoemt in lichaamsgewicht, dat iemand het cool vind wat ik kan in de sportschool maar ook omdat nooit iemand ooit iets zei over een goede techniek van mijn in elke sport dan ook! :o

Eten gaat ook nog steeds goed; ik stel MFP steeds bij zodra ik afval. Deze zegt me nu 1550 te eten om 1 kilo per week af te blijven vallen.

Ik word volgende week 22!
 
Ik heb een slijmbeursontsteking in mijn linkerschouder...

Huisarts zegt me minstens 2 weken niet te trainen nadat ik voor het laatst pijn heb. :/
 
Ik heb een slijmbeursontsteking in mijn linkerschouder...

Huisarts zegt me minstens 2 weken niet te trainen nadat ik voor het laatst pijn heb. :/
En met "leuk" bedoel ik dat ik meeleef, sterkte!

Tot op zekere hoogte horen pijntjes en blessures erbij, zolang het maar beter is dan het alternatief (Niet trainen en alsnog overal last van krijgen).
 
  • Like
Waarderingen: Nyn
  • Like
Waarderingen: Nyn
Geef je schouders rust, maar blijf wel gewoon sporten je kan gewoon met beleid krachttraining voor je benen en core blijven doen.
 
  • Like
Waarderingen: Nyn
en miss. toch aan je vorm werken
 
  • Like
Waarderingen: Nyn
Benen op de legpress e.d. zou ik wel blijven doen.
 
  • Like
Waarderingen: Nyn
Op dit moment weeg ik 97,1 kilo!

ONDER DE 100 KILO!
30 KILO VERLOREN!

Op dit moment sport ik nu bij FitForFree!
€11 i.p.v. de €40 per maand die ik betaalde, maar je moet hier wel echt in de rij staan voordat je kan trainen...
 
Op dit moment weeg ik 97,1 kilo!

ONDER DE 100 KILO!
30 KILO VERLOREN!

Op dit moment sport ik nu bij FitForFree!
€11 i.p.v. de €40 per maand die ik betaalde, maar je moet hier wel echt in de rij staan voordat je kan trainen...
Proficiat!!!
 
  • Like
Waarderingen: Nyn
Op dit moment weeg ik 97,1 kilo!

ONDER DE 100 KILO!
30 KILO VERLOREN!

Op dit moment sport ik nu bij FitForFree!
€11 i.p.v. de €40 per maand die ik betaalde, maar je moet hier wel echt in de rij staan voordat je kan trainen...
Super!
 
  • Like
Waarderingen: Nyn
Bedankt! :D
 
Op dit moment weeg ik 97,1 kilo!

ONDER DE 100 KILO!
30 KILO VERLOREN!

Op dit moment sport ik nu bij FitForFree!
€11 i.p.v. de €40 per maand die ik betaalde, maar je moet hier wel echt in de rij staan voordat je kan trainen...

wow top hoor! :woot:
 
  • Like
Waarderingen: Nyn
Helaas ben ik blijven steken op 96 kilo.

De reden is niets anders dan teveel kcal consumeren, door het niet inpakken van lunches voor mee naar school en dan daar maar wat halen. Heel stom, heel lui. Ik had nu zo'n 8 kilo lichter kunnen zijn, als ik de lijn van 1 kilo per week had doorgezet. Dan had ik in de 80 gewogen!

Ik wilde wel graag een update geven, want ik blijf SL fantastisch vinden.
Foto van mij in de nieuwe sportschool na het overstappen! :-)
r01ixz.jpg
 
Helaas ben ik blijven steken op 96 kilo.

De reden is niets anders dan teveel kcal consumeren, door het niet inpakken van lunches voor mee naar school en dan daar maar wat halen. Heel stom, heel lui. Ik had nu zo'n 8 kilo lichter kunnen zijn, als ik de lijn van 1 kilo per week had doorgezet. Dan had ik in de 80 gewogen!

Ik wilde wel graag een update geven, want ik blijf SL fantastisch vinden.
Foto van mij in de nieuwe sportschool na het overstappen! :-)
r01ixz.jpg
Gewoon de draad terug oppikken.
 
  • Like
Waarderingen: Nyn
Back
Naar boven