MuscleMeat

Reactive Training Systems

Bezoekers in dit topic

Je moet het uieindelijk zelf bepalen, MAAR als low-bar op dit moment sterk aanvoelt dan had ik het wel geweten kerel.
Het is in principe precies dezelfde oefening, maar je kan simpelweg meer gewicht verplaatsen.
Ik doe voor mijn opwarming bijvoorbeeld high-bar squats, om de heupen en enkels iets beter los te maken, om vervolgens de barbell lager te plaatsen bij het laatste warm-up setje en de werksets :).
Tot 100 voelt die iig makkelijk. Ben alleen bang voor twee dingen: technisch te slecht erin ben en dat niet voor de wedstrijd goed krijg. Ook ben ik bang voor schouderproblemen, aangezien veel mensen dit krijgen. Ik heb dus net smolov gedaan en boven mijn linkerschouder zeurt die nog, dat plus de 2 cycles candito back2back is vragen om problemen. Na de wedstrijd deload ik en dan ga ik low bar Squaten en niet meer op Adidas powerlift 2.0 schoenen deadliften.
 
Als t voor nu allemaal goed voelt en ook technisch zou ik er nu niet teveel meer aan veranderen. Dan idd beter wachten tot na sbd.

Doe dit x niet meer zie dat er toch aardig wat van dbb gaan meedoen. Was wel leuk paar te meeten/zien liften.
 
Als t voor nu allemaal goed voelt en ook technisch zou ik er nu niet teveel meer aan veranderen. Dan idd beter wachten tot na sbd.

Doe dit x niet meer zie dat er toch aardig wat van dbb gaan meedoen. Was wel leuk paar te meeten/zien liften.
Dat was ook mijn gedachte.

Aah jammer, een specifieke reden waarom je niet meedoet?
 
Dat was ook mijn gedachte.

Aah jammer, een specifieke reden waarom je niet meedoet?

Blessure gaat net goed. Last van gehad bij nk. Daarna ging het beter maar bij drc weer mis. Nu langer herstellen en nk meedoen.
 
Blessure gaat net goed. Last van gehad bij nk. Daarna ging het beter maar bij drc weer mis. Nu langer herstellen en nk meedoen.
Dat is inderdaad kloten, ben ik ook wel ergens bang voor.

Gewicht 85,3kg damn vochthoop is real.

Candito week 3 training 4

Bench press
12x20kg
8x50kg
5x70kg
Doe de warming up paused.
5x90kg VPR
2x4x90kg
Het was even strijden maar tevreden.

Bent over rows
12x20kg
6x65kg
6x75kg
6x90kg VPR
Laatste rep was nog vrij strikt, ik doe ze ook vanaf de grond (pendlay rows). Mss toch wat minder onderrug belaste door ze normaal te doen.

Military press
12x20kg
6x40kg
6x50kg
5x60kg VPR
Goed, sterk, toch gehoopt op 6x60kg maar ach.

Lat pulldown
6x70
6x77kg
6x91kg VPR
Happy!

Gewichtstoename zorgt voor prs dat merk ik wel. 8/10 training, vooral voor een zondag.
 
Gewicht: 85,6kg nu serieus wat kilo's eraf halen.

Candito week 4 training 1
Squat
12x20kg
12x60kg
8x90kg
3x110kg

3x132,5kg
3x135kg
3x137,5kg VPR
Laatste rep een beetje gepauzeerd omdat ik me sterk voelde. Zie filmpje.

Paused deadlifts
2x6x140kg VPR
Wat een vorm, Jezus. Iemand tips/quick fix? Schouders naar elkaar toe ,trekken?

Seated calf raises
12x75kg
9x75kg
Kreeg mega kramp #rip

Squats voelde goed. Deadlifts voelde ook best makkelijk, maar met shit vorm. 7/10
 
Laatst bewerkt:
Ik ben geen kenner maar het lijkt erop dat je jouw borst omhoog moet duwen en niet alleen je hoofd. Je schouders moet je juist neutraal houden, niet naar achter trekken.
 
schouders niet naar achteren trekken, dat moet gewoon niet bij een deadlift.
verder is het probleem ook niet bij je bovenrug maar bij je onderrug. probeer die rechter te krijgen.

je onderrug is al bol bij de set-up, daar gaat het al mis. dan krijg je nooit een rechte rug tijdens de pull.
houdt je rug recht bij de set-up en is dan waarschijnlijk al heel wat beter en mogelijk al opgelost.
 
schouders niet naar achteren trekken, dat moet gewoon niet bij een deadlift.
verder is het probleem ook niet bij je bovenrug maar bij je onderrug. probeer die rechter te krijgen.

je onderrug is al bol bij de set-up, daar gaat het al mis. dan krijg je nooit een rechte rug tijdens de pull.
houdt je rug recht bij de set-up en is dan waarschijnlijk al heel wat beter en mogelijk al opgelost.
Bedankt, zal er de volgende keer op letten. Sws wat moeite spanning te krijgen met belt, mss zit die toch te strak.

Lekker bezig pik
Thanks, dit is nog allemaal vrij makkelijk. Alleen mijn deadlift is een stuk minder sterk na de blessure.
 
Gewicht 84,6kg

Candito week 4 training 2
Bench press
12x20kg
8x45kg
5x70kg

3x85kg
3x87,5kg
3x90kg moest 92,5kg zijn. Voelde al veels te licht.

Bent over rows
12x20kg

10x60kg
10x70kg
8x80kg
6x90kg
Zwaar, blij dat ik de reps had.

Overhead press
12x30kg
12x40kg
7x50kg Moest 10
8x45kg
Mezelf veel te hoog ingeschat.

Lat pulldown
12x49kg
12x56kg
10x70kg
8x84kg
Laatste was op de tandjes.

Dumbell flyes
3x12x12,5kg
Lees overal dat het bench volume te laag is daarom flyes gedaan. Incline was bezet.

Training ging wel goed, alleen last van weinig lucht 7/10 tren.
 
Wanneer is je wedstrijd? Je gaat liften in -83 vermoed ik? Welke goals heb je gezet voor je lifts op de wedstrijd?
Gaat best lekker, alleen je deadlift form is idd best off. Hoofd in neutrale positie houden. Borst vooruit en kont naar achteren om die onderrug recht te krijgen. Harde spanning in je core/lats/benen voor je je liftoff nog doet. Als alles lekker tight zit liften. Desnoods pak je een aantal sec tussen reps om telkens je form te resetten zodat je die start positie goed traint
 
Wanneer is je wedstrijd? Je gaat liften in -83 vermoed ik? Welke goals heb je gezet voor je lifts op de wedstrijd?
Gaat best lekker, alleen je deadlift form is idd best off. Hoofd in neutrale positie houden. Borst vooruit en kont naar achteren om die onderrug recht te krijgen. Harde spanning in je core/lats/benen voor je je liftoff nog doet. Als alles lekker tight zit liften. Desnoods pak je een aantal sec tussen reps om telkens je form te resetten zodat je die start positie goed traint
Klopt, ik heb dit probleem ook alleen met belt, hij zit gewoon te strak, waardoor ik niet in positie kan komen. De belt werkt me dus tegen. Ik heb gisteren gedeadlift en mijn belt een stuk losser gedaan en toen had ik minder issues. Zal hem binnenkort weer filmen.

Candito week 4 training 3
Squats
12x60kg
8x90kg
5x110kg

3x137,5
2x142,5
Zat zeker meer in, maar ga komende week pas AMRAP.

Deadlift
12x60kg
5x120kg
157,5x3
165x6
Oké, ik had haast en ben meteen vanuit mijn werk naar de gym gegaan. Moest 3x177,5kg en 1-2x185kg zijn. Dacht na de 6e rep ook van ik kan er nog 2 doen, maar iets klopt er niet. Twijfelde nog om 185 te doen, maar moest meteen weg. 8/10 toch omdat ik me op de skwuat zeer sterk voelde. Dadelijk wat chest knallen.
 
Misschien belt iets hoger?
En hij hoeft inderdaad niet te strak, ik duw mijn maaginhoud dan zelfs naar buiten.
 
Belt zit bij deadlift inderdaad meestal wat losser dan bij squat. Good train jammer van het tijdgebrek maar toch mooi kunnen trainen
 
Belt zit bij deadlift inderdaad meestal wat losser dan bij squat. Good train jammer van het tijdgebrek maar toch mooi kunnen trainen
Ja, het was even uitzoeken hoe strak en waar ik hem het beste kan plaatsen. Ik heb in totaal pas ~6 trainingen met een belt gedeadlift. Ik was trouwens vergeten nog je vraag te beantwoorden. Ik wil minimaal een 500kg totaal gaan trekken op de wedstrijd, maar dan moeten er de komende 6 weken wel flink wat gains worden gemaakt. Na volgende week weet ik eindelijk waar ik ongeveer sta.
Misschien belt iets hoger?
En hij hoeft inderdaad niet te strak, ik duw mijn maaginhoud dan zelfs naar buiten.
Ja, ik had hem zo strak dat ik dat niet eens hoefde. Het is nog even spelen met hoe strak ik hem moet doen.
 
Je onderrug rolt wel als een malle man.

Hier mijn tips even :D:

  • Focus op het aanspannen van je buikspieren. (Ik blaas altijd eerst alle lucht uit mijn buik, en dan neem ik een grote hap adem. Zo zijn mijn buikspieren maximaal aangespannen)
  • Je ziet soms op filmpjes wel eens van die gasten hun armen naar voren steken. Doe dit ook, vervolgens druk je ze naar beneden met je lats (soort van als die ene oefening, weet niet hoe die heet).
  • Ik denk dat het voor jou beter is om je benen echt tegen (of dichterbij) de barbell aan te zetten. Als je beneden in zit, dan leun je achterover en gebruik je de barbell als tegen gewicht.
  • Glutes aanspannen, knijpen in die barbell. Hoofd/ogen 1 meter voor je op de grond richten.
 
Je onderrug rolt wel als een malle man.

Hier mijn tips even :D:

  • Focus op het aanspannen van je buikspieren. (Ik blaas altijd eerst alle lucht uit mijn buik, en dan neem ik een grote hap adem. Zo zijn mijn buikspieren maximaal aangespannen)
  • Je ziet soms op filmpjes wel eens van die gasten hun armen naar voren steken. Doe dit ook, vervolgens druk je ze naar beneden met je lats (soort van als die ene oefening, weet niet hoe die heet).
  • Ik denk dat het voor jou beter is om je benen echt tegen (of dichterbij) de barbell aan te zetten. Als je beneden in zit, dan leun je achterover en gebruik je de barbell als tegen gewicht.
  • Glutes aanspannen, knijpen in die barbell. Hoofd/ogen 1 meter voor je op de grond richten.
Ik zal het meenemen naar volgende week toe! Vrijdag/Zaterdag is de deadlift dag.

Candito week 4 training 4
Bench press
12x20kg
8x50kg
5x70kg

3x90kg
3x92,5kg Moest er tussen de 2 en 4.
2x97,5kg VPR
We hebben nu een comp rack, dus was even wennen. Niet de meest ideale training om mee te beginnen.

Bent over Rowen
12x20kg
10x60kg
10x70kg
8x80kg
6x90kg
Voelde goed.

Military press
12x20kg
12x30kg
10x40kg
8x50kg
Goed, nog wat ruimte over.

Lat pulldown
12x49kg
12x56kg
10x70kg
8x84kg

Incline dumbbell flyes
12x14kg
10x14kg
8x14kg
Vorm nog aan het zoeken.

Goede tren, ondanks 6uur slaap en wat pils. Blij met mijn bench en de vooruitgang die ik maak. 7/10 training en zin in aankomende week! Ik zal alles proberen te filmen voor jullie.
 
Jezus wat een dag zeg... Gewicht 84,5kg.
Ging om 7uur trainen en heb al een dag last van diaree en met een uur vantevoren barst de bom. Snel 2 remmers geslikt en even later wat pre workout. Voelde me echt 1/10 en de Squat reps gingen voor geen meter.

Candito week 5 training 1

Squat
12x20kg
8x60kg
5x100kg
3x120kg

3x147,5kg VPR
Ik had op een goede dag makkelijk 4 reps kunnen halen, maar de spanning was er niet en ik voelde me een veertje. Volgende cycle wel met 160kg op de Squat beginnen voor een +5kg PR.

Deadlift
10x60kg zitten kutten met die belt.
5x100kg belt werkte me echt tegen.

4x132,5kg
4x137,5kg
2x142,5kg
Laatste 2 reps eindelijk de sweet spot gevonden met mijn belt, ziet er al iets beter uit. Zonder belt geen problemen in de juiste positie te komen... Iemand tips?


Al met al een training om snel te vergeten. Had echt zin in deze week maar voelde mij vandaag waardeloos 2/10 tren
 
Qua belt, als hij hoger zit heb je meer profijt bij de lock out. Dat is de theorie erachter, dat gevoel heb ik er zelf niet altijd helemaal bij. Je kunt hem voor iets hoger doen dan achter, dan krijg je meer lucht in je buik en heb je achter die ondersteuning voor de lock out.
MAAR de volgens mij algemeen geaccepteerde manier van omdoen is de manier waarop je er het meeste feeling mee hebt. En bij deadlift hij ook weer het minst in de weg zit.
 
Back
Naar boven