MuscleMeat

Sticky Vechtsport Random Hangout Topic

Bezoekers in dit topic

Rico Verhoevenvs Antonio "Bigfoot" Silva in oktober kickboks partij lees ik net.
Ben benieuwd wat Rico tegen hem gaat brengen
 
Dat is treurig zeg.
 
RIP Bigfoot.
 

13 jaar aikido
een takedown die je van mijlenver ziet aankomen lukt gewoon...
 
Het is alleen effectief als Steven Seagal het doet.

 
Zaterdag rip Floyd.
Mooie vrienden heb ik. 2 van de 4 komen zaterdag niet mietjes.
 
Wie gaat het zaterdag allemaal live kijken en waar?

Ik ben nog aan het twijfelen om of het thuis te kijken en te ppervieuwen maar las in de krant dat de bioscoop hier in Hoorn het live uitzend. Is even duur kost allebei iets van 8 euro.
 
Lees net dat Jon Jones waarschijnlijk positief heeft getests na zijn gevecht met DC 2 weken geleden. Is de titel weer kwijt waarschijnlijk.
 
Yep is gepakt.
 
In principe heeft die een punt over McGregor qua bokscapaciteiten. Hij is dan ook geen bokser. Zet je zo iemand tegenover een bokser, die al vanaf zijn 5e bokst en niets anders heeft gedaan dan het perfectioneren van zijn voetenwerk, stoten en ontwijken dan leg je het in 99% van de gevallen af. Er is een kleine kans voor McGregor, juist omdat hij geen bokser is, rare combinaties heeft of wilde uithalen waardoor een ervaren bokser wordt verrast. Iedereen die een vechtsport doet of heeft gedaan zal dit kunnen beamen, tijdens sparren met een beginner maak je ook rare dingen mee. Maar Mayweather is zo goed in het ontwijken, ik zie dat niet zo snel gebeuren. Toch ga ik kijken.
 
Derksen dit herken ik zeer vanuit de judo ja... Ik vind altijd matige judokas (gewoon bruin of zwart bandje maar geen wedstrijdjudoka's) 10x makkelijker dan complete noobs... Heb vaker tegen grote, lompe huisvaders gestaan met amper judo ervaring en het lompe lopen van deze mannen was altijd pittig :P
 
Derksen dit herken ik zeer vanuit de judo ja... Ik vind altijd matige judokas (gewoon bruin of zwart bandje maar geen wedstrijdjudoka's) 10x makkelijker dan complete noobs... Heb vaker tegen grote, lompe huisvaders gestaan met amper judo ervaring en het lompe lopen van deze mannen was altijd pittig :P
True. De keren dat ik goed geraakt ben (o.a gebroken neus) met bjj was ook met grote gasten die wild werden (in paniek raakte) en dan volkomen onverwachte bewegingen gaan maken. Bij boksen gaan mensen in mijn ervaring uit paniek vaak in de aanval met een stortvloed van rare 'stoten'. Of vergeten simpelweg de regels en het respect dat een dojo vraagt en verlangt.
 
Oke, zo slecht is McGregor nou ook weer niet qua boksen. Is jeugdkampioen in Ierland geweest.
Hij is volgens mij totaal kansloos tegen vriend Floyd maar ik zie het eerder als Real Madrid tegen VVV Venlo dan Real Madrid tegen FC Sexbierum 8.
 
ja natuurlijk... maar ook die worden genadeloos afgestraft... tik-tik-money-inpakken...
 
Hoop zelf op een spektakel en als dat komt zal het denk ik de eerste paar ronden moeten gebeuren voor McGregor. De beste zal winnen.

Ik weet dat het niet altijd wordt gewaardeerd maar ik kan er echt van genieten. Dit is zo knap.

Dit was trouwens een partij waar van te voren gezegd werd dat Hatton Mayweather zou vermoorden.
Het werd een partij waarin de intelligentie van Mayweather duidelijk naar voren komt.
 
In principe heeft die een punt over McGregor qua bokscapaciteiten. Hij is dan ook geen bokser. Zet je zo iemand tegenover een bokser, die al vanaf zijn 5e bokst en niets anders heeft gedaan dan het perfectioneren van zijn voetenwerk, stoten en ontwijken dan leg je het in 99% van de gevallen af. Er is een kleine kans voor McGregor, juist omdat hij geen bokser is, rare combinaties heeft of wilde uithalen waardoor een ervaren bokser wordt verrast. Iedereen die een vechtsport doet of heeft gedaan zal dit kunnen beamen, tijdens sparren met een beginner maak je ook rare dingen mee. Maar Mayweather is zo goed in het ontwijken, ik zie dat niet zo snel gebeuren. Toch ga ik kijken.

Zou McGregor zelf ook niet weten dat hij volledig kansloos is tegen Mayweather? Het is geen domme jongen, hij weet ook wel dat boksen een andere sport is. Ik denk niet dat hij zichzelf zo voor lul gaat zetten door allerlei kunsten uit te halen. Denk eerder dat hij de partij laat gaan zoals hij is, technisch het best er van maakt en Mayweather het ook prima vindt en zijn puntjes maakt. Partij gaat uit als een nachtkaars en Conor casht uit en kan met opgeheven hoofd mma vechters gaan uitdagen dat hij de meest complete vechter is.
 
Back
Naar boven