MuscleMeat

Toch maar even voorstellen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Sharpeitje

Novice
Lid geworden
25 aug 2014
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m67
Hallo allemaal,

Ik ben niet zo thuis in forms maar toch maar proberen.
Ik ben sannie ik ben een vrouw van 44 jaar met man en kids en een hond.
Huisje boompje beestje dus.
Ik ben 15 jaar geleden 25 kilo afgevallen ( na een dieet) en zo langzaam komen er nu de kilo's erbij.
Ik doe eigenlijk al jaren aan sport meestal dan groeps sport. En de laatste paar jaar ook kracht sport, maar eerlijk gezegd ben ik daar maar wat aan het aanklooien. Ik heb bijna nooit spierpijn van de krachttraining dus naar mijn mening doe ik het niet goed. Dan stop ik weer een paar maanden en dan ga ik weer aan de slag en zo gaat het nu al een paar jaar..
Nu na mijn vakantie ben ik weer aangekomen en wil het roer om gaan gooien. Ik weet dat het in mijn voeding zit. Ik ben nu een week bezig om een voedingsschema te maken, maar ik kom er niet uit. (Zo frustrerend)
Ik wil graag 8 kilo kwijt en zou leuk zijn als er ook wat spieren te zien zijn.
Zou iemand mijn hierbij willen helpen?
 
Onder onderhoud eten als je gewicht kwijt wil.

Dus eerst je onderhoud berekenen (harris benedict) o.a. vind je wel gia google. En daar ga je een 250 a 500 kcals onder zitten.En na een tweetal weken zien of je wat moet bijsturen qua kcals.

ongeveer 2gr eiwit per kilo lichaamsgewicht 1gr vet per kilo lichaamsgewicht en de rest aanvullen met koolhydraten.
En alles goed tracken.
 
Hoi!

Als je in de voedingssectie van dit forum kijkt zie je diverse stickies die je kunnen helpen bij het aanmaken van je voedingsschema.
Ook heeft marina1975 een mooi sheet die ze vast met je wil delen.

Het gaat vooral om het lezen lezen lezen en van uit daar krijg je vanzelf genoeg kennis om een goede weg in te slaan.

Heel goed dat je enige tijd geleden zoveel bent afgevallen overigens! Dat je nu weer langzaam aan het bijkomen bent betekent gewoon dat je teveel eet.
Zodra je je lichaam meer voedingsstoffen (calorieën) geeft dan het nodig heeft zal dit automatisch worden opgeslagen als vet. Wat dus van jou voor belang is is om minder te gaan eten.

Je kunt bijvoorbeeld via myfitnesspal (google) heel goed bijhouden wat je op een dag eet. Via deze link kun je je onderhoud (bij benadering) berekenen: Harris Benedict formule: je dagelijkse caloriebehoefte

Als je wilt afvallen moet je dus ongeveer 250-500 calorieën minder eten dan jouw onderhoud. Let wel, als je afvalt zal je onderhoud op een gegeven moment ook weer lager worden, dus dan moet je natuurlijk weer je aantal calorieën bijstellen.

Dit is natuurlijk een beknopte versie van hoe het werkt, dus nogmaals.... Lees de stickies op dit forum in de voedingssectie en ook in het traininggedeelte. Daar kun je veel nuttige informatie opdoen! Succes!
 
Geupdatet excel voedingsschema

Hier staat eigenlijk alles in wat je als basis kan gebruiken.

Kom je er niet uit dan kan je altijd een berichtje sturen.
 
Ik dank jullie!! Ik heb al heel veel gelezen deze week en zitten puzzelen voor een schema. Maar toch nog over dingen heen gekeken blijkbaar. Ik ben wel zover dat ik weet dat ik 1300 kcal per dag moet hebben. Het is best een hele puzzel om dat te doen. Ik heb nu myfitnesspal en ga het hier mee proberen om eruit te komen.
 
Ik ben wel zover dat ik weet dat ik 1300 kcal per dag moet hebben.

Dus jouw onderhoud is zeg maar max 1800 kcal per dag ? Dat lijkt me niet.
Gok dat je de berekening niet helemaal juist hebt gemaakt en een "activiteitsfactor " vergeten bent toe te voegen.
 
Of je hebt perongeluk je BMR genomen in plaats van je onderhoud. Je BMR is het aantal calorieen dat je lichaam nodig heeft om te kunnen functioneren (het aantal calorieen dat je lichaam verbruikt in rust).
 
Ik had het ff in een hoek gegooid pfff ik kom er niet uit.
Vandaag maar opnieuw kijken.

Ik heb een
BMR 1412
Onderhoudsniveau 1941
cutten 1747
Dus ik zat toch helemaal verkeerd. Ik had ook mijn activiteitfactor ingevuld kwamhier op uit.
Moet ik dan als ik de dagen aan het sporten ben het cutten aan houden en als ik niet sport onderhoudsniveau?
Of zit ik nu weer verkeerd
 
Het gaat er vooral om dat je aan het eind van de week gemiddeld onder onderhoud hebt gegeten (ook hier is de week even een voorbeeld).
Je kan dus best de ene dag meer eten dan de andere dag naar de gegeten kcal moeten bij elkaar gemiddeld onder je onderhoud liggen wil je afvallen. Snap je?
Je kan dus als je onderhoud zeg 2000kcal is de ene dag 2200 eten en de andere dag 1600. Dit is dan bij elkaar gemiddeld 1900kcal/dag en dat is dus met onder je onderhoud waardoor je zult afvallen.
Het lichaam ziet het allemaal niet als precies deze dag zus, andere dag zo. Het gaat om het totaal beeld.

Dus ja je kan op trainingsdagen onder onderhoud eten en op rustdagen op onderhoud en zult dan alsnog afvallen (wel langzamer dan elke dag onder onderhoud natuurlijk) .
Ik zou als je dan niet elke dag dezelfde kcal wil eten het persoonlijk eerder omdraaien dus op trainingsdagen meer te eten zodat je dan genoeg energie hebt.
 
Back
Naar boven