Fitness Seller

Tips bij voedingsschema

Bezoekers in dit topic

Dragodinho

Novice
Lid geworden
18 aug 2017
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
80kg
Vetpercentage
20%
hey allemaal,

Ik ben nu al een tijdje bezig met cutten. Ben begonnen in augustus 2016 woog toen 91kg, en gestopt in juni 2017 op 76kg. Maar die 76kg stond er al sinds januari... dus ik heb besloten in juni iets meer te eten (door om 10h en 15h 2x volkoren boterhammen met 20g pindakaas toe te voegen.

Ik heb al wat spiermassa bijgewonnen in vergelijking met anderhalf jaar geleden toen ik ben begonnen met krachttraining.

Ik ga tussen de 3 en 5 keer per week naar de zaal om krachttraining te doen. Maar als alleenstaande vader die werkt is het moeilijk om een echte regelmaat te vinden, dus 3 keer is een minimum wat ik ga. Rest is mooi meegenomen.

Ik ben 27 jaar, 1m75 groot, 80kg en ongeveer een vet percentage van 19% (volgens weegschaal...)

Maar het is frustrerend om te zien dat ik mijn buik niet droger komt te staan, dus ik neem aan dat er iets schort aan mijn voedingsschema en had graag jullie mening gehoord. Ik cheat 1x per week (wat inhoud dat mijn middag maal eens vervangen zal worden door frieten of een kebab of dergelijke)

Mijn voedingsschema op dit moment is het volgende

7h (meestal 1h voor het trainen)

40g Brinta
200ml magere melk
1 stuk fruit (appel of banaan)
1 schep wey

10h (of na het trainen)

2x volkeren brood
20 gram pindakaas

12h

100 gram volkeren pasta of 100gram rijst
200gram kip of 200 gram vis
Groenten

15h

2x volkeren brood
20 gram pindakaas

18h

3x gebakken eiwit

21h (voor het slapen gaan)

500gram magere kwark.


Aangezien de resultaten het eerste halfjaar, nam ik aan dat het goed zat. Maar sinds januari is er geen verbetering, dus zal een en ander niet kloppen...
 
Zonder je onderhoud en macro's erbij zegt dit niet veel.

Kijk hier even voor info en een excel waarin je alles kan berekenen.

Geupdatet excel voedingsschema
 
Ik noteer alles in MyFitnessPal.

Dit is een voorbeeld van een gemiddelde dag.

Kcal 2622
Eiwitten: 220g
Koolhydraten: 291g
Vetten: 58 g
 
Laatst bewerkt:
Wat is je onderhoud dan?
Vergeet niet dat als je afvalt je onderhoud ook daalt.
Dus als je niet verder afvalt zal je toch omlaag moeten.

Verder zijn je eiwitten erg hoog. Je hebt genoeg aan 160-200 gr bij 80 kg lichaamsgewicht.
Vetten zijn erg laag. Richtlijn is min. 1 gr per kg lichaamsgewicht.

Neem gewoon hele eieren ipv alleen eiwit.
Neem de helft van je kwark en gooi er wat noten door.
 
Heb de berekeningen gedaan.

BMR: 1853 kcal
Onderhoud: 2548 kcal

Oké, bedankt. Ga deze tips al toepassen
 
Heb de berekeningen gedaan.

BMR: 1853 kcal
Onderhoud: 2548 kcal

Oké, bedankt. Ga deze tips al toepassen
Je zit dus elke dag rond de 100 kcal boven je maintenance. Daarmee ga je geen vet verliezen. Zeker niet als je elke week ook nog een cheatmeal neemt van +- 1000 kcal. Ik zou eens beginnen met 2200 kcal per dag. Zodra je niet meer afvalt, gooi je je kcal nog meer omlaag of je voegt cardio toe. Verder hoef je echt niet super clean te eten, zorg voor een goede basis and that's it. Neem dus af en toe iets wat je lekker vind maar zorg ervoor dat het in je macro's past.
 
Thnx voor de info.

Dit huidig voedingschema heb ik pas van juni. Van te voren zat ik rond 1900kcal per dag. Maar daar viel ik na een tijd niks meer mee Af.
 
Back
Naar boven