XXL Nutrition

Hoe diep moet je zakken bij het squatten ?

Bezoekers in dit topic

AKFIT

Cool Novice
Lid geworden
28 sep 2016
Berichten
130
Waardering
2
Voor om de beste GAINS te maken (dikke benen krijgen) - hoe diep moet je dan zakken bij het squatten en waarom juist ??

1. Tot 90 graden squatten en weer omhoog gaan ?

of...

2. Over de 90 graden heen gaan squatten (dus ASS to GRASS) zodat je hamstring je kuiten rustig aanraken) en dan weer omhoog gaan ?
 
Puur voor hypertrofie hoef je absoluut niet ATG te gaan. Gewoon op of net onder parallel is voldoende.
 
Je hoeft geeneens te squatten als je dikke benen wilt.
Gewoon heel veel eten, dan worden ze vanzelf dik :D
 
Dat is niet zo belangrijk, wat echt belangrijk is om dikke benen te krijgen, maar dan echt heeeeele dikke benen: hoeveel keer per week train je ze? 2, 3 of 4 maal? Echt voor van die benen waarvan ze zeggen "waaw die heeft dikke benen :eek::eek:" bedoel ik dan.
 
9zldisrmpml1w.jpg
 
Dat is niet zo belangrijk, wat echt belangrijk is om dikke benen te krijgen, maar dan echt heeeeele dikke benen: hoeveel keer per week train je ze? 2, 3 of 4 maal? Echt voor van die benen waarvan ze zeggen "waaw die heeft dikke benen :eek::eek:" bedoel ik dan.
:roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol: Shit, ik lolde echt te hard :roflol:
 
Weinig mensen kunnen fatsoenlijk ATG squatten. Onderrug bolt dan en ze duiken naar beneden en knallen als een veer weer omhoog. Dan kun je beter parallel squats doen. Maar van allebei krijg je dikke poten, dus doe wat je wil.
 
Heb de meeste massa geboekt op 1 keer per week een combi van zware benchsquat (touch&go) + Sissy squat.
 
Heb de meeste massa geboekt op 1 keer per week een combi van zware benchsquat (touch&go) + Sissy squat.
+3 gram trenbolona
 
Wat wil je daar mee zeggen?
 
Merk geen reet verschil in groei of kracht met full squat of 90 graden. Wel in energie. Bijna kotsen en out gaan of voelen of je niks gedaan hebt.
 
ATG is meer glute activation?
PARALLEL is powerlifting standaard.
Ik zou gewoon twee dumbbells pakken, op de zijkant zetten, en below atg gaan om zeker te zijn.
 
ATG is meer glute activation?
PARALLEL is powerlifting standaard.
Ik zou gewoon twee dumbbells pakken, op de zijkant zetten, en below atg gaan om zeker te zijn.
Nee. ATG is niet meer glute activation en een powerlifting squat is net onder parallel, want je bovenbeen moet voor zover ik weet bij de heupen onder de knieen komen.
 
Ben Pakulski heeft er een mooie uitleg over, ik bedoel de diepte dan.
Dit is voor iedereen anders. Het heeft te maken met de beweging van je heup en heupgewricht.


Deze laatste vind ik de belangrijkste en geeft mij de meeste spanning op de quads.
 
Die tekening van BenscoNL is fantastisch en veelzeggend.
 
Ooow apart, ik doe beiden maar als ik atg doe heb ik altijd last van mijn glutes de volgende dag (En ook quads uiteraard.)
Nou ja het enige andere advies dat ik kan geven is een 5 kg bumper plaat pakken en met je hielen erop gaan staan, je benen zo dicht mogelijk bij elkaar en met je hamstring je kuiten raken voor 20 reps.
Die gaf mij altijd wel goede spierpijn. (Wat geen indicatie is voor growth ik weet het, maar het is wel een indicatie voor welke spieren het werk deden en dit waren de quads en glutes)
 
Back
Naar boven