Fitness Seller

Cutting cycle's

Bezoekers in dit topic

IKKE

Competitive Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
13 jan 2003
Berichten
2.268
Waardering
6
Allereerst het resultaat van cutten zal voornamenlijk afhangen van je dieet en eventuele cardio. Maar cuttingkuurtjes ernaast blijven intressant :D

Verder wil ik vermelden dat dit allemaal gestolen is van profiles (o.a. Big cat en forums.steroid.com) Voor de wetenschappelijke onderbouwing moet je bij die profiles zijn.


Zoals in alle cycles is Testosterone de basis.
Testosterone prop of enanthate versie(met toevoeging van femera e.a.)

Je wilt aromatisering tegen gaan want het is niet echt handig cutten als je oestrogeen hoog is. Daarom blijven er maar een aantal producten over :

Trenbolone
Voordelen:
  • Goede gains, omdat het quality gains zijn
  • Geen oestrogeen vorming, dus geen fat opslag en wat retentie
  • Het zal vet verminderen (net als alle androgenen) alleen echter als het niet wordt tegengewerkt door oestrogenen.
  • Goede combinatie met Winstrol voor verminderen van vet
  • Het zorgt voor gevoeligheid van sateliet cellen mbt IGF-1 en FGF, dit zorgt voor betere voedingsopname en proteine synthese.
  • Stacking is in principe niet nodig omdat het niet aromatiseert.
Nadelen:
  • Het werkt via progesteron. In combinatie met een middel wat wel aromatiseert zou dit gyno kunnen veroorzaken. Een stack met winstrol of toevoeging van nolvadex zou dit tegen kunnen gaan. (of arimidex, femera , etc.)
Dosering:

  • =>400MG week (enanthate )
  • => 75MG eod (acetate)
Winstrol
Voordelen:
  • Aromatiseert niet
  • Hoge proteine synthese
  • Omdat het een DHT variant is zal het quality gains opleveren.
  • Zorgt voor hardheid.
  • Geen water retentie
  • Werkt oestrogeen(side effects) tegen (o.a. gyno)
  • Meer rode bloedcellen, dus beter conditie
  • Goede combinatie met Boldenone, Masteron en Trenbolone
Nadelen:
  • Zeer toxisch! Daarom is de depot versie beter aangezien deze maar 1x de lever passeert.
  • Slecht voor Cholesterol, bij 6mgs/day winstrol kan HDL dalen met 33%en LDL stijgen met 29%
  • Acne, hairloss, prostate enlargement, etc
Dosering:

  • Meest gebruikte dosering is 50 MG ED of EOD voor de depot versie.
  • Tabs 30-50 MG ED
Anavar

Voordelen:
  • Mildste orale a.s voor de lever.
  • Helpt vet verbranding(met name buik)
  • Blijvende gains.(massa)
  • Weinig effect op eigen hormoon productie
  • Stimuleert phosphocreatine vorming, wat weer ATP aanvuld. Hierdoor zal kracht toename ontstaan.
  • Goede stack met Primo en Winstrol en clenbuterol
Nadelen:
  • Hoge dosering nodig voor effect.(prijzig)
  • Weinig tot geen massa gains, zal voornamenlijk kracht gains en hardheid geven.
Dosering:

  • Effecten goed merkbaar bij 80MG en hoger
Masteron
Voordelen:

  • DHT variant dus geen aromatisering of progesteron side-effects.
  • Hoog androgeen gehalte dus zal resulteren in hardheid en het verliezen van vet.
  • Geen water retentie
  • Werkt oestrogeen vorming tegen. (zie andere discussie)
  • Drostanolone, being 5-alpha reduced, cannot form estrogen upon interaction with the aromatase enzyme yet still shows a very high affinity for it.
  • Zorgt voor enorme hardheid.
  • Goede stack met Boldenone(300 MG), aangezien boldenone voor vasculariteit zorgt en masteron dan voor hardheid
  • Ook goede combinatie met Winstrol. Want Masteron werkt niet super op de Androgene receptor maar meer SHBG. En Winstrol juist wel op de Androgene receptor
Nadelen:

  • Werkt alleen goed bij al een lage bodyfat%
  • Acne, hairloss, prostate enlargement, etc
Dosering:

  • Dosering begint bij 100 MG EOD
Primobolan
Voordelen:
  • Hogere anabolische/androgeen ratio dan Masteron
  • Grote binding aan de Androgene receptor.
  • Hierdoor goed voor vet verbrading
  • Aromatiseert niet
  • Helpt Nitrogeen vast te houden in het lichaam, zorgt voor massa vast te houden tijdens dieeten. (proteine synthese)
  • Geen water retentie
  • Zorgt voor weinig onderdrukking eigen axis
  • Alternatief voor Deca of EQ, want heeft gelijkwaardige eigenschappen maar aromatiseert niet en werkt ook niet via progesteron.
  • Echter een combinatie met EQ kan wel voordelen op leveren: Methenolone is basically DHB, the 5-alpha-reduced form of boldenone. But since boldenone itself has very low affinity for 5-alpha-reduction, it should have a good synergistic effect stacking the two at 300 mg/week each.
Nadelen:

  • Hoge dosis voor langere periode nodig optimaal resultaat(prijs)
  • Moet lang gebruikt worden voor optimaal effect (10+ weken)
Dosering:
  • Tussen 400-600 MG
Boldenone
Voordelen:

  • Mild androgeen en oestrogeen effect.
  • Helpt Nitrogeen vast te houden in het lichaam, zorgt voor massa vast te houden tijdens dieeten. (proteine synthese)
  • Zorgt voor vasculariteit
  • Goede combi met Winstrol en Trenbolon
Nadelen:
  • Wekt honger gevoel op
Dosering:

  • Begint bij 300 MG per week echter de meesten mensen merken pas echt iets bij 600 MG week
Zo te zien zijn er een aantal middelen die voor synergie zorgen, maar ook een aantal wat een alternatief voor de een is.

Naast Testosterone zou ik als eerste toevoeging Trenbolone kiezen, dit omdat het o.a. een goede(sterkste) massa bouwer is zonder oestorgeen vorming.

Daarna valt er volgens mij een keuze tussen: Primo, Masteron en Boldenone.
Masteron zal voor de mensen die al behoorlijk droog staan de keuze zijn.
Primo of Boldenone (of combi in lagere doseringen) voor de mensen die iets meer vet hebben te verliezen.

Als laatste toevoeging zou ik winstrol kiezen, dit voor de laatste paar weken. Anavar zou ook intressant kunnen zijn, maar de prijs van anavar is hoog.

Ook zou er natuurlijk gekozen kunnen worden voor een test/tren/winstrol combi zonder primo/mastron/boldenone

Hopenlijk heb ik niet al te veel domme dingen getypt:rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
-fixed-
 
Laatst bewerkt:
nice, maar waar zijn de clen, t3, sth, insuline etc. ? :D
 
helemaal niet gek bro:thumbs: ik zat al te overwegen of ik een cutting cycle zou doen om wat massa te bouwen of vast te houden, naast het vet verbranden
 
eclipse..wie is die chick in je atavar...?:eek: :eyebrow: :heart:
 
interessant..zat ook te denken aan een leuke cutter!!

test/bold/tren/winny ofzo..
 
IKKE zei:
Winstrol
[/SIZE][/FONT] Voordelen:
  • Aromatiseert niet
  • Hoge proteine synthese
  • Omdat het een DHT variant is zal het quality gains opleveren.
  • Zorgt voor hardheid.
  • Geen water retentie[/SIZE]
    [*]Werkt oestrogeen(side effects) tegen (o.a. gyno)
    [*]Meer rode bloedcellen, dus beter conditie
    [*]Goede combinatie met Boldenone, Masteron en Trenbolone
Nadelen:
  • Zeer toxisch! Daarom is de depot versie beter aangezien deze maar 1x de lever passeert.
  • Slecht voor Cholesterol, bij 6mgs/day winstrol kan HDL dalen met 33%en LDL stijgen met 29%
  • Acne, hairloss, prostate enlargement, etc
Dosering:
  • Meest gebruikte dosering is 50 MG ED of EOD voor de depot versie
    ik had alleen met winnies van Gs 4kilo vocht meegesleept:( dat waterretentie en hardheid gaat helaas niet op:(
 
ECLIPSE zei:
nice, maar waar zijn de clen, t3, sth, insuline etc. ? :D
Dat kan er gewoon bij natuurlijk:D
 
zou tren op zichzelf staand ook goed als cuttingskuurtje zijn?8weekjes?
ik heb nog een vial testo cyp staan maar die wil ik pas bewaren voor september:o
 
ik zou de tren niet alleen gebruiken, daar zal je pielemoos niet blij mee zijn, probeer er anders wat winny naast te zetten.(er vanuit gaan dat je geen prop wilt gebruiken)

en van die 4kg vocht:scratch: vind ik heel vreemd, dat heeft waarschijnlijk aan je voeding gelegen!
 
top draadje,ben nu zelf in mijn 4de week Tren ac/test prop/boldone bezig.

Nu 107 kg met 9.7% en 1.65m,

perfecto
 
Super post, ga zelf binnen week of 7 à acht: test e(basis),primo,mast,winnie zal uitgebreid verslag uitbrengen van deze kuur.

Met één ding ben ik het niet eens en dat is dat je zegt da anavar de minst schadelijke oral is. Anavar is ook 17-a... dus zeer levertoxisch. Er zijn enkele orals die deze binding niet hebben zoals andriol enzo maar deze middelen komen niet vaak voor hier in Europa. Op de amerikaanse boards hoor je der afentoe wel iets over vallen.

slukes
 
Laatst bewerkt:
G21 zei:
ik zou de tren niet alleen gebruiken, daar zal je pielemoos niet blij mee zijn, probeer er anders wat winny naast te zetten.(er vanuit gaan dat je geen prop wilt gebruiken)

en van die 4kg vocht:scratch: vind ik heel vreemd, dat heeft waarschijnlijk aan je voeding gelegen!

winnies doe ik niet meer ivm met haaruitval...kheb dr finastride in huis voor gehaald wat een een ar-5 blokker is...testo varianaten helpt het wel tegen..tegn stromba niet:(

die vochtophoping vond ik ook al raar want zoveel hoor je niet vast te houden:scratch: ging pas weg na 10weken:(

achja...dan beken we de testo cyp maar aan...kben allleen niet zo blij met het vocht dat je dan gaat vasthouden zoals vorige keer met testo ...maar dat was ook niet in de cut:D
 
RobertHosper zei:
winnies doe ik niet meer ivm met haaruitval...kheb dr finastride in huis voor gehaald wat een een ar-5 blokker is...testo varianaten helpt het wel tegen..tegn stromba niet:(

die vochtophoping vond ik ook al raar want zoveel hoor je niet vast te houden:scratch: ging pas weg na 10weken:(

achja...dan beken we de testo cyp maar aan...kben allleen niet zo blij met het vocht dat je dan gaat vasthouden zoals vorige keer met testo ...maar dat was ook niet in de cut:D

das balen, is niet fijn als je haar uitvalt!

je kunt er ook voor kiezen om bold @ 500 a 600mg wk bij de tren te gebruiken,
dan heb je ook niet zo'n last van bloating!

en als je toch voor de cyp kiest, neem er dan gewoon L'dex/femara/aromasin bij!
 
G21 zei:
das balen, is niet fijn als je haar uitvalt!

je kunt er ook voor kiezen om bold @ 500 a 600mg wk bij de tren te gebruiken,
dan heb je ook niet zo'n last van bloating!

en als je toch voor de cyp kiest, neem er dan gewoon L'dex/femara/aromasin bij!

dat zowiezo:D

die bloating had ik met me stromba en testokuurtjes alle keren...ik leek wel een ****ing dam die vocht vasthield:D:o deze keer maar wat minder dus..ik ga niet extreem zwaar kuren hooguit 8weekjes...

Ik heb nog geen ervaring met boldone en dit zou dan ook de eerste keer worden met Testo cyp...was altijd enanthaat. Cyp is een klein beetje heftiger van wat ik gelezen heb, dusss:o

voornaamste doel is nu droog worden en massa drbij is nooit verkeerd...aangezien androgenen bijdragen bij cutten en massa:D...
 
Mijn perfecte cut - combinatie : test prop , tren ace , winstrol;)
 
muscleboy zei:
Mijn perfecte cut - combinatie : test prop , tren ace , winstrol;)
werkt ie ook goed zonder winstrol? en ipv prop --->cyp en tren ac. --->enanth.?? kheb nog nooit een cutcycle gedaan..enkel bulkcycles:D dus veel vreten zal dr niet inzitten met die %$#cardio
 
RobertHosper zei:
werkt ie ook goed zonder winstrol? en ipv prop --->cyp en tren ac. --->enanth.?? kheb nog nooit een cutcycle gedaan..enkel bulkcycles:D dus veel vreten zal dr niet inzitten met die %$#cardio

Indien je dus de oestrogeen vorming tegengaat van de cyp. door middel van een anti-e (femera etc.) kan het uitermate geschikt zijn. Scheelt ook weer hoop prikken.
Maar je dieet en cardio zal meer invloed hebben,
 
IKKE zei:
Indien je dus de oestrogeen vorming tegengaat van de cyp. door middel van een anti-e (femera etc.) kan het uitermate geschikt zijn. Scheelt ook weer hoop prikken.
Maar je dieet en cardio zal meer invloed hebben,

hmmm...tren enanthaat en test cyp dus...ik heb nog clen liggen , maar dat is geloof ik iets teveel van het goede:(

anti-e zorg ik zowiezo altijd voor. dus 8weken kuren en 8-12weken nakuren....dat moet het m doen dan denk ik
 
cardio zit nu op 5-6x per week 40 minuten...hoop dan niet dat dat averrechts werkt met me kuur:o
 
Back
Naar boven