MuscleMeat

De Islam & Moslims

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
screenshot_14.png
 
VPRO publiceert dingen over islam die u al 15 jaar weet
Soort van islamofobie bij de elitaire grachtengordelomroep VPRO (NPO)


"Bovendien zijn islamitische regels absoluut en voor eeuwig, je kunt ze niet veranderen. De regels aanpassen aan de tijd is niet im Frage.

Bestaat het individu überhaupt in de islam? Veralgemeniserend: nee.

Moslims mogen niet twijfelen. Ik hoorde op mijn reizen in Europa veel heftiger uitspraken dan tien jaar geleden onder moslims in de islamitische landen die ik bezocht. In Londen zei een man mij frank en vrij dat je gedood moet worden wanneer je van je geloof valt. Ik vind het schokkender om zoiets in Engeland te horen dan onder een palmboom in de Nijldelta.

En het zijn geen achtergestelde mensen in arme wijken die dat zeggen hè, het zijn intelligente mensen. Ze weten ook waar ik voor sta: seculiere mensenrechten. Maar ze hebben zoiets van: waarom zou jouw waarheid boven de mijne staan?

Je stuit op de gevolgen van ons postmoderne cultuurrelativisme. Ik heb geen enkel argument om tegen die moslimman te zeggen dat wat hij vindt niet goed is. Wij hebben zelf God gedood en nu is er voor ons geen waarheid meer. Maar zij hebben de Koran, dat is de waarheid.’

Het begint bij individuen die zich vrijmaken en daar openlijk voor uit durven komen. En daar heb ik in de islamitische wereld, binnen en buiten Europa, weinig voorbeelden van gezien.”

Islam light? Weinig kans - Allah in Europa - VPRO

De Vlaamse verbindende bruggenbouwer Jan Leyers (VPRO/NPO) reisde door Europa om eens te onderzoeken hoe het er nu voorstaat met die steeds zo bekritiseerde islam en kwam tot dezelfde conclusie die u vijftien jaar geleden ook al trok: het ziet er niet naar uit dat er sprake is van veel verlichting en hervorming binnen de islamitische gemeenschap.

Sterker nog, het lijkt eerder op het tegenovergestelde. Nog sterker, dat hebben we aan onszelf te danken door ons aanhoudende postmoderne cultuurrelativistische christenbashen en het voortdurende ‘er bestaat geen echte waarheid’ of ‘weg met ons’ roepen.

Dergelijk bevrijdend realisme lees je normaal gesproken alleen op het internet. Realistisch zijn over islam betekent islamkritiek wat dan weer automatisch ‘islamofobie’ betekent, aldus moslims, links, D66, Ineke Valk, de UvA, oude media, Joop.nl en de NPO.

Maar nu zet de VPRO (NPO) deze ‘islamofobie’ zomaar online! En gaat diezelfde VPRO het ook nog eens laten zien op televisie! Welkom in de twilight zone!

Allah in Europa - VPRO

Ik heb wel eens op internet gelezen dat de dit de straf voor ons ongelovigen zijn omdat steeds minder mensen in God geloven en God de islam naar ons toe heeft gestuurd om ons te heropvoeden
 
Ik heb wel eens op internet gelezen dat de dit de straf voor ons ongelovigen zijn omdat steeds minder mensen in God geloven en God de islam naar ons toe heeft gestuurd om ons te heropvoeden



Pssst,niet alles geloven wat op het internet staat
 
Het gaat om het begrip geradicaliseerd en de definitie. Je hebt ook begrippen voor mensen die niks doen maar ermee instemmen, mensen die zich kunnen voorstellen dat ze meedoen, mensen die het niet goedkeuren maar wel begrijpen, mensen die het niet zouden aangeven bij instanties als ze wisten dat bekenden aanslag zouden beramen, mensen die de islam en sharia boven de nationaal geldende wetten stellen enz enz. Als je dat allemaal op zou tellen dan kom je op een veel en veel grotere groep.

#islamisvrede
 
Het gaat om het begrip geradicaliseerd en de definitie. Je hebt ook begrippen voor mensen die niks doen maar ermee instemmen, mensen die zich kunnen voorstellen dat ze meedoen, mensen die het niet goedkeuren maar wel begrijpen, mensen die het niet zouden aangeven bij jnstanties als ze wisten dat bekenden aanslag zouden beramen, enz enz. Als je dat allemaal op zou tellen dan kom je op een veel en veel grotere groep.

#islamisvrede

Zouden er wel eens veel meer dan 50 000 kunnen zijn die geradicaliseerd zijn. Maar ja voor de meeste mensen is dat voorlopig de ver hun bed show.
 
Tweet ziet er weer ongelofelijk legit uit. Of hap ik nu? :p
 
Krijgen ze nu een lintje?
 
Niks mis met ons een beetje aan te passen aan hen?
De fase 'een beetje' is al lang achter ons. Wat versta je in hemelsnaam onder 'een beetje' anno 2017. Of bedoel je dit niet serieus.
 
De fase 'een beetje' is al lang achter ons. Wat versta je in hemelsnaam onder 'een beetje' anno 2017. Of bedoel je dit niet serieus.
Geef ze gewoon sharia law, zit best goed in elkaar en een stuk eerlijker dan onze manier van berechten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven