XXL Nutrition

Reactive Training Systems

Bezoekers in dit topic

Mee eens, alleen denk ik niet dat overhead press echt super veel doet voor bench.
Nee ik ook niet. Bedoelde dat wanneer je je OH omhoog wilt hebben je net als BP vaak ook veel volume nodig hebt. Is persoonlijk mijn meest ondankbare lift de OH. Ik zelf heb nog nooit gemerkt van voordeel van progressie op bench -> progressie OH. Andersom ook niet.
 
Ik denk dat veel volume voor bench (en overhead presses) idd voor de meesten geldt. Zou mooie poll kunnen zijn.
Naast rows/ shrugs/pullups doe ik qua 'finisher work' altijd een mix van rear laterals, lying l-flyes en facepulls voor de achterkant.
Je ziet het ook terug bij de bro's die veel chest week doen door eerst halve rond te benchen voor de triceps, Dan 4 verschillende oefeningen chest Erin gooien om het af te maken.

De rear Delt flyes doe ik ook geregeld, echt een goede oefening om schouderproblemen voor te zijn.
Mee eens, alleen denk ik niet dat overhead press echt super veel doet voor bench.
Doen jammer genoeg weinig voor elkaar, incline daarentegen...
Nee ik ook niet. Bedoelde dat wanneer je je OH omhoog wilt hebben je net als BP vaak ook veel volume nodig hebt. Is persoonlijk mijn meest ondankbare lift de OH. Ik zelf heb nog nooit gemerkt van voordeel van progressie op bench -> progressie OH. Andersom ook niet.
Daarom heb ik ook getwijfeld om de ohp eruit te gooien voor de incline, maar dan krijgt je voorste schouderkop zoveel volume dat het wel tot een schouderblessure moet leiden.
 
OH doet geen flikker voor je bench IMO. Waarom zou 60 kg pressen iets voor je betekenen als je ook 100 kg kunt benchen? (press:bench-verhouding is vaak in die richting).
 
OH doet geen flikker voor je bench IMO. Waarom zou 60 kg pressen iets voor je betekenen als je ook 100 kg kunt benchen? (press:bench-verhouding is vaak in die richting).
Denk dat het meer de schouder in balans houdt en eventuele blessure voorkomt, want een sterke schouder is een minder blessuregevoelige schouder. Daarom doe ik ook als assistance incline oefeningen om zo uiteindelijk betere chestgains te maken. Ik zal binnenkort een foto van mijn fysiek posten, dan zien jullie dat vooral de upper chest nog wat mist.,
 
Ik heb ohp eruit gegooid. Nu wel 2 x p week incl dumbell press. Heb niet echt een voordeel ervaren van ohp voor mm bench, niks eigenlijk
 
Laatst bewerkt:
Gewicht 84,2kg

Candito cycle 2 week 5 training 1

Squat
12x20kg
8x60kg
5x95kg
2x120kg

2x155kg Moest 1-4 reps, wel VPR en vorige cycle maar 3x147,5kg gehaald.
1x155kg nog extra set gedaan omdat ik pissig was, niet op diepte.

Was wel een anti climax, de tweede rep van eerste set was niet op diepte en zat half te kotsen. Had vandaag weer cursus en was om half 7 op en pas om half 7 weer terug. Snel kip met rijst in mijn pens geduwd met een scoop pre workout en gaan liften om 7uur. Ik had al verwacht dat vandaag wat minder zou gaan, maar toch wel gehoopt op 3 reps. Denk ook dat ik mijn warming up four heb gedaan, had nog een rep met 135 moeten doen.,

Squat maar met 5kg omhoog gegaan... Feels bad. Zie wel dat mijn startgewicht van de cycld voor de Squat 155kg had moeten zijn IPV 160kg, dat is wel lomp van mij.

Deadlifts overhand Beltless
4x140kg
4x145kg
2x150kg met 5 sec hold.

Easy, maar voelde mij leeg.

Seated calf raises
12x70kg
18x70kg
12x70kg
1min rust en flink pompen.

Ab machine
3x12x50kg
 
Laatst bewerkt:
Even nog een vraag, vanmorgen weer rond de 84kg. Ga sws nog (door) op een ~500 kcals dieet zitten, maar als ik 3 dagen van tevoren nog een kilo te zwaar ben, kan ik dan het beste 16 uur van tevoren niks eten en drinken? las ook dat 3 dagen lang voornamelijk liquid helpt om je maag leeg te krijgen, iemand wat ideeën stel dat ik toch nog te zwaar ben volgende week?
 
maar als ik 3 dagen van tevoren nog een kilo te zwaar ben, kan ik dan het beste 16 uur van tevoren niks eten en drinken?

16 uur van te voren niks eten/drinken lijkt me niet ideaal voor je eerste wedstrijd. Ik zou eerder kiezen voor 3 dagen 0 carb en lichtjes depleten (cardio bv.).
 
Ik zou eerder omlaag gaan in carbs en nattium. Dat scheelt zo een paar kg.

Mn 1e meet ben ik puur door water te laden (dus niet depleten!) al ruim 3 kg verloren (in feite zorg je op deze manier ervoor dat het natrium gehalte daalt).
 
16 uur van te voren niks eten/drinken lijkt me niet ideaal voor je eerste wedstrijd. Ik zou eerder kiezen voor 3 dagen 0 carb en lichtjes depleten (cardio bv.).
En dan wandelende cardio neem ik aan?
Ik zou eerder omlaag gaan in carbs en nattium. Dat scheelt zo een paar kg.

Mn 1e meet ben ik puur door water te laden (dus niet depleten!) al ruim 3 kg verloren (in feite zorg je op deze manier ervoor dat het natrium gehalte daalt).
En hoe laad je dan water? Is dat het door 8l, 8l, 4l te drinken?
 
Ik zou eerder omlaag gaan in carbs en nattium. Dat scheelt zo een paar kg.

Mn 1e meet ben ik puur door water te laden (dus niet depleten!) al ruim 3 kg verloren (in feite zorg je op deze manier ervoor dat het natrium gehalte daalt).

Dat is mijn recente ervaring ook. Litertje extra drinken en huppa, zo een kilo eraf.
 
Dus als je gewoon gaat cutten (niet voor een wedstrijd), ook extra water drinken om meer kgs te verliezen?
 
Dus als je gewoon gaat cutten (niet voor een wedstrijd), ook extra water drinken om meer kgs te verliezen?

Doel van cutten is doorgaans niet minder kg's te zien op de weegschaal, maar om vet te verliezen.
 
Ik zou eerder omlaag gaan in carbs en nattium. Dat scheelt zo een paar kg.

Mn 1e meet ben ik puur door water te laden (dus niet depleten!) al ruim 3 kg verloren (in feite zorg je op deze manier ervoor dat het natrium gehalte daalt).

Dit is in feite een watercut, raad ik niet aan voor je eerste meet. Liever iets doen waar je al ervaring mee hebt (depleten bv.).
 
Volledige watercut is niet nodig indd. Je zou alleen kunnen water laden aangezien dat geen nadelige invloed heeft op je prestaties:) Miss beginnen met ongeveer 5 liter en kijken wat dat doet. Als je echt heel zout eet dan kan het helpen om naar 5 g te gaan en vervolgens naar 2.5 g (als dat nodig is).
 
Cutting Weight Powerlifting: 2 Hour and 24 Hour Weigh Ins

Heb deze handleiding gebruikt vorige sbd cup om van 123 naar 117 te gaan. Maar lijkt me niet nodig voor jou op dit moment toch?
Nee, dat is iets te drastisch en dat leid toch tot best veel krachtverlies of niet?
Dat is mijn recente ervaring ook. Litertje extra drinken en huppa, zo een kilo eraf.
Ja meer drinken de eerste dagen om later minder te drinken zodat je lichaam denkt dat er 8l komt en je veel moet zeiken?
Volledige watercut is niet nodig indd. Je zou alleen kunnen water laden aangezien dat geen nadelige invloed heeft op je prestaties:) Miss beginnen met ongeveer 5 liter en kijken wat dat doet. Als je echt heel zout eet dan kan het helpen om naar 5 g te gaan en vervolgens naar 2.5 g (als dat nodig is).
hmm drink gemiddeld wel een 6 later per dag ja haha. Ga eens nadenken wat het beste is en hoeveel kg ik nog moet verliezen een week voor de wedstrijd.

In ieder geval allemaal bedankt voor de input!
 
Ja meer drinken de eerste dagen om later minder te drinken zodat je lichaam denkt dat er 8l komt en je veel moet zeiken?

Nee, van alleen meer drinken verlies je al gewicht. Je gaat nog meer uitpissen uit dan je drinkt. Raar maar waar! (komt door de elektrolyten die je verliest, vooral natrium. Zoals SP al zei).

hmm drink gemiddeld wel een 6 later per dag ja haha. Ga eens nadenken wat het beste is en hoeveel kg ik nog moet verliezen een week voor de wedstrijd.

In dat geval zal meer drinken voor jou niet werken, denk ik. Je drinkt al heel veel.
 
Nee, van alleen meer drinken verlies je al gewicht. Je gaat nog meer uitpissen uit dan je drinkt. Raar maar waar! (komt door de elektrolyten die je verliest, vooral natrium. Zoals SP al zei).



In dat geval zal meer drinken voor jou niet werken, denk ik. Je drinkt al heel veel.
Hmm ik hou het in mijn achterhoofd.

Ik pak ook elke dag creatine, dat ook vermijden? Aangezien dat ook wat water weight geeft.
 
Back
Naar boven