Fitness Seller

Hulp nodig bij voeding voor een beginner (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

TheRealK

Novice
Lid geworden
19 jul 2017
Berichten
18
Waardering
1
Lengte
1m90
Massa
85kg
Beste Lezers,

Ik ben onlangs begonnen met het opstellen van mijn dieet en het gaat langzaam, omdat ik met veel vragen zit. Zie mijn foto eerst voor het verder lezen.

Eén van die vragen is hoe ik mijn calorieen verdeling moet aanpakken. Ik heb namelijk momenteel te veel vet en te weinig spieren. Ik wil dus die vet kwijt, maar wel mijn spieren laten groeien. Moet ik dan kiezen voor cutten, onderhoudsniveau of bulken?

En zodra ik heb gekozen welke ik moet doen, hoe moet ik dan mijn calorieverdeling aanpakken om mijn doel van vet verlies en spiermassa aankomen te verwezelijken? Ik doe momenteel dus 60% Koolhydraten, 25% Eiwitten en 15% Vetten.

Ten slotte nog een vraag over welke activiteitsfactor ik moet kiezen. Ik kickboks namelijk 2x per week en voor die dagen dat ik kickboks wil ik 1,75 doen en de dagen dat ik niks doe wil ik 1,2 doen. Is dit goed?

Er is zoveel wat ik nog moet leren en Googlen, maar als jullie mij hiermee zouden helpen zou het fijn zijn. PS: klopt het dat je lichaam ongeveer 30g eiwitten per keer kan opnemen dus een maaltijd met meer (bijvoorbeeld 60g eiwitten) zou nutteloos zijn?

Mvg,

TheRealK

Schermafdruk 2017-09-13 23.07.54.png
 
Beginner zou ik starten op onderhoud.
Je kan nog newbie gains maken zoals dat heet.
E/k/V is beetje persoonlijk.
Probeer anders eens oldskool 40/40/20.
Het is prima om op rustdagen wat minder te eten.
Is gewoon een vorm van carbcyclen wat je dan doet ;)
 
Beginner zou ik starten op onderhoud.
Je kan nog newbie gains maken zoals dat heet.
E/k/V is beetje persoonlijk.
Probeer anders eens oldskool 40/40/20.
Het is prima om op rustdagen wat minder te eten.
Is gewoon een vorm van carbcyclen wat je dan doet ;)

Ten eerste bedankt voor je antwoord, verwachtte een troll ofsow. Probleem is dat er andere mensen zijn die zeggen 2,5 x je vetvrije massa of 2x je gewicht of 3x je gewich voor eiwitten. Nu kom jij en je zegt 40%... het is zo onduidelijk. Misschien iemand die weet wat het beste is voor mij persoonlijk met spieren aankomen als doel en vet verliezen?
 
2x tot 2.5x je gewicht in grammen eiwit is goed om spiermassa aan te komen. Daarboven heeft geen nut.
Verder zou ik je vetten ook verhogen naar minimaal 1gr per kilogram lichaamsgewicht. Dit voor je hormonale huishouding.
 

Die voedingsschema heb ik ook en daar staat 2,5g / kg VVM (vet vrije massa) voor eiwitten. Maar anderen zeggen weer x aantal percentage etc.etc. Heeft er iemand echt met bewijs of iets dergelijks met wat ik het beste kan doen?

Het is nu allemaal zo random en zonder enig bewijs. Als iemand mij vraagt wrm ik zoveel aantal gram eiwitten eet ben ik niet veel beter dan ''heb op facebook gestaan'' mevrouw.
Ik hoop dat er iemand met een duidelijk antwoord kan komen
 
2x tot 2.5x je gewicht in grammen eiwit is goed om spiermassa aan te komen. Daarboven heeft geen nut.
Verder zou ik je vetten ook verhogen naar minimaal 1gr per kilogram lichaamsgewicht. Dit voor je hormonale huishouding.

Mijn gewicht zeg je, maar die excel lijst zegt weer vet vrije massa. Heb je misschien een betrouwbare bron die ik kan lezen die dit ondersteunt? Wat is jou mening van de 1e persoon die 40% zegt voor eiwitten of anderen die met percentages werken?

Heb je trouwens ook een link of video die ik kan bestuderen voor de 1gr vet per kilogram? Hoop dat je het niet erg vindt.
 
Dat excellijstje zegt weer
vet: 20% van de totale calorie inname....

Dit is waarom ik liever ook een soort van bewijs eracter wil, een bron die onderzoek gedaan heeft. Het is nu allemaal erg verwarrend
 
Die voedingsschema heb ik ook en daar staat 2,5g / kg VVM (vet vrije massa) voor eiwitten. Maar anderen zeggen weer x aantal percentage etc.etc. Heeft er iemand echt met bewijs of iets dergelijks met wat ik het beste kan doen?

Het is nu allemaal zo random en zonder enig bewijs. Als iemand mij vraagt wrm ik zoveel aantal gram eiwitten eet ben ik niet veel beter dan ''heb op facebook gestaan'' mevrouw.
Ik hoop dat er iemand met een duidelijk antwoord kan komen
Als jij de link en de excel echt had geopend zie je dat er staat 2-2,5 gr eiwit per kg LICHAAMSGEWICHT ;)
 
Nope:

2,5g / kg VVM (vet vrije massa). Weet je je vetpercentage niet, ga dan uit van 2,2g / kg lichaamsgewicht. Vul hiervoor in cel E11 de formule =2,2*C4 in.

Ik ben eigenlijk meer op zoek naar hulp van anderen...ik voel een discussie aankomen. Blijkbaar is jouw excellijstje iets anders, maar dat bevestigt alleen wat ik zeg. IEdereen zegt at anders. Misschien nog anderen die kunnen helpen?
 
Misschien kan mijn persoonlijke ervaring je een duidelijker beeld geven. Na enkele maanden zonder sport was mijn vp vorig jaar oktober 19%. Vervolgens 4x per week gaan sporten (combinatie duursport/kracht) en een voedingsschema (cut: TDEE - 500) opgesteld aan de hand van 50/30/20. Drie maanden later was mijn vp 13% en de spiermassa toegenomen met 2,5kg. Mijn focus lag vanzelfsprekend om het verlagen van het vp (vanwege de cut) en ik had niet eens verwacht dat de spiermassa zou toenemen. Hierna ben ik van de macro % afgestapt en verder gegaan met het principe '1g vet per kg lichaamsgewicht - max 2,5g eiwit per kg lichaamsgewicht (met krachttraining in je programma) - rest carbs' omdat ik wilde weten of dit hetzelfde effect heeft.

Om antwoord te geven op je vragen: ik zou beginnen met cutten. Zover ik weet is het niet efficiënt om je tegelijkertijd te focussen op zowel vetverlies als toename spiermassa. De PAL zou ik iedere dag gelijk houden (eigen ervaring) - in jouw geval x 1,375. Als je er tijd voor hebt krachttraining aan je weekschema toevoegen. Verschillende opvattingen over eiwitopname zijn me bekend. Ik houd de richtlijn van +/- 30g per maaltijd aan omdat mijn voedingsschema zo is opgebouwd. Bij tijdgebrek eet ik 2 maaltijden op 1 moment, dus dan is de inname op 1 moment 60g. Simpelweg een plan maken en na een aantal weken kijken wat de resultaten zijn en aanpassen wanneer nodig.
 
Bedankt allemaal voor de antwoorden!!! Ik heb al een paar beslissingen genomen dankzij de antwoorden, maar ik moet nog steeds de linkjes etc doorlezen. Heb het een beetje druk met een bedrijf die ik wil opstarten. Ik zal alle reactie lezen voor de duidelijkheid en ik waardeer echt de antwoorden!

Nogmaals gigantisch bedankt en ik weet zeker dat ik verder kan wanneer ik alles doorneem in het weekend.

:D:D:D
 
Back
Naar boven