Fitness Seller

Lying leg curl

Bezoekers in dit topic

revange

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
1 sep 2011
Berichten
415
Waardering
31
Lengte
1m78
Massa
75kg
Vetpercentage
10%
Hallo allemaal.

Ik vroeg me af hoe je de lying leg curl goed doet.
Als ik mijn voeten 90° hou en alles flink aanspan dan kan ik een stuk zwaarder pakken dan als ik mijn voeten de tegenover gestelde richting doe. Dus meer de voeten 120°. Dan pak ik een stuk minder maar wel meer het gevoel dat ik de hamstrings pak.

Dus als je op je buik ligt en je benen staan omhoog dan de tenen in de lucht zeg maar.

Ik heb het geprobeerd zo goed mogelijk uit te leggen. Hoop dat jullie het snappen.

Edit: heb trouwens als ik mijn voeten 90° hou en alles aanspan dat mijn knie holtes beginnen te knakken. Vandaar dat ik een beetje ben gaan vogelen en alles ging ontspannen en mijn voet ging kantelen.

Deze afbeelding bedoel ik met 90°
Kennisgeving voor omleiding

Deze afbeelding bedoel ik met 120°
Kennisgeving voor omleiding

je zult het zelf is moeten proberen als jullie de lying leg curl doen.
 
Laatst bewerkt:
Knieschijf moet vrij kunnen bewegen, dus niet met knie op de padding van de bank liggen. Verder is het een hefbomen verhaal. Ik zou kiezen voor de variant waarmee je zwaarder kunt pakken in een gecontroleerde bewegingsbaan waarbij de rollers ter hoogte van de enkel gepositioneerd zijn.
 
zou me niet zo druk om maken als je je hamstrings goed voelt is het toch goed?
 
Waarschijnlijk werkt je kuitspier in de houding waarbij je meer gewicht kan gebruiken effectiever mee.
 
zou me niet zo druk om maken als je je hamstrings goed voelt is het toch goed?

Ja klopt dat is ook. Vroeg me het gewoon af. Ga ook met gewicht omhoog dus wat ik doe werkt ook.

Waarschijnlijk werkt je kuitspier in de houding waarbij je meer gewicht kan gebruiken effectiever mee.

Ah oke. Zal dan wel is wat afwisselen een keer.
 
Hallo allemaal.

Ik vroeg me af hoe je de lying leg curl goed doet.
Als ik mijn voeten 90° hou en alles flink aanspan dan kan ik een stuk zwaarder pakken dan als ik mijn voeten de tegenover gestelde richting doe. Dus meer de voeten 120°. Dan pak ik een stuk minder maar wel meer het gevoel dat ik de hamstrings pak.

Dus als je op je buik ligt en je benen staan omhoog dan de tenen in de lucht zeg maar.

Ik heb het geprobeerd zo goed mogelijk uit te leggen. Hoop dat jullie het snappen.

Edit: heb trouwens als ik mijn voeten 90° hou en alles aanspan dat mijn knie holtes beginnen te knakken. Vandaar dat ik een beetje ben gaan vogelen en alles ging ontspannen en mijn voet ging kantelen.

Deze afbeelding bedoel ik met 90°
Kennisgeving voor omleiding

Deze afbeelding bedoel ik met 120°
Kennisgeving voor omleiding

je zult het zelf is moeten proberen als jullie de lying leg curl doen.
tenen richting je knieen trekken, heupen in het bankje draaien, billen aanspannen, en dan pas rep inzetten
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Knieschijf moet vrij kunnen bewegen, dus niet met knie op de padding van de bank liggen. Verder is het een hefbomen verhaal. Ik zou kiezen voor de variant waarmee je zwaarder kunt pakken in een gecontroleerde bewegingsbaan waarbij de rollers ter hoogte van de enkel gepositioneerd zijn.

Ik zal het is doen. Krijg dan wel soms knakken in mijn knieholtes. Is iemand daar bekend mee?

tenen richting je knieen trekken, heupen in het bankje draaien, billen aanspannen, en dan pas rep inzetten

Bedankt voor de reactie.

Weet voldoende. Bedankt allemaal!
 
Alleen wanneer de bank in een knik loopt thv de heup. Wanner het een platte bank betreft moet je dit ivm passieve insufficiëntie juist niet doen.
Lopen ze vrijwel allemaal toch? Atleast the ones i know
 
Nieuwere merken/modellen meestal wel met een knik, maar van die ouwe rechttoe/rechtaan dingen meestal niet :)
 
Dat bankje loopt bij ons in een knik.
Heeft iemand soms ook last van knakkende knieholtes?
 
Dat bankje loopt bij ons in een knik.
Heeft iemand soms ook last van knakkende knieholtes?
ik, maar niet bij de machines.

Mijn gym heeft geen liggende dus boots ik de oefening na met een dumbell tussen m'n voeten. Daarbij knakt er af en toe wel eens iets
 
ik, maar niet bij de machines.

Mijn gym heeft geen liggende dus boots ik de oefening na met een dumbell tussen m'n voeten. Daarbij knakt er af en toe wel eens iets
Doe m staand in de leg extension dan?
 
Could be a pussy. Maar zodra ik dit doe scheur ik m'n hele kuit open due to dat rollertje wat blijft draaien/verplaatst.
Pad lager leggen dan, richting je enkel. En tenen naar knieeen trekken
 
meh, er is dan een fase waarin ik geen kracht moet gebruiken om dat het voetpad omhoog 'schiet'
Dan draai je je heupen etc niet goed in aangezien je hams niet heel veel verder dan 90 graden komen als je alles vastzet
 
Pad lager leggen dan, richting je enkel. En tenen naar knieeen trekken
Ik ga het volgende leg tren weer eens proberen. Meen dat ik alle opties al heb geprobeerd, maar wie weet.

Ook wel eens lying leg curl in de kabel geprobeerd, maar is zo'n drama om klaar te zetten.
 
Back
Naar boven