AndroidHealthClinic

Eten in de late avond: kom je er sneller van bij? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Pieter1992

Cool Novice
Lid geworden
21 jul 2011
Berichten
82
Waardering
3
Lengte
1m83
Massa
86kg
Vetpercentage
12%
Heb onlangs een artikeltje geschreven over eten in de late avond.
Er is de populaire misvatting: “Wanneer je in de late avond eet, kom je meer vet of gewicht bij”. Dit is dus niet volledig het geval.
Hiernaast zijn er wel een aantal redenen waarom ’s avonds laat eten WEL zou kunnen leiden tot te veel en te ongezond eten. Heb er ook wat handige tips bij gezet om dit te voorkomen.

Eten in de late avond: kom je er sneller van bij?

Wat is jullie mening hierover en hebben jullie nog andere tips om te voorkomen dat je de koelkast plundert tijdens een avondlijke schrokpartij?

 
Wat is jullie mening hierover en hebben jullie nog andere tips om te voorkomen dat je de koelkast plundert tijdens een avondlijke schrokpartij?
Nee daa kom je niet van bij. Je komt aan als je meer eet dan je verbrand. Timiing is daarbij niet van belang.
Voorkomen van vreetpartijen.... overdag genoeg eten en niet op een crash/hongerdieetje leven.
Verder als je al aan je kcal zit... aanvullen met groentes.. tomaatjes/ komkommer/radijs/bleebseledrij etc... Groentes vullen ook. ;)
 
Nee daa kom je niet van bij. Je komt aan als je meer eet dan je verbrand. Timiing is daarbij niet van belang.
Voorkomen van vreetpartijen.... overdag genoeg eten en niet op een crash/hongerdieetje leven.
Verder als je al aan je kcal zit... aanvullen met groentes.. tomaatjes/ komkommer/radijs/bleebseledrij etc... Groentes vullen ook. ;)

En voeg daar ook nog een beetje wilskracht aan toe. Je moet tegen jezelf "nee" kunnen zeggen.
 
Idd groenten vullen ook en zijn eigenlijk het beste alternatief. Maar sommige mensen zeggen dan "groenten is voor de konijnen" of "moet ik gewoon droge groenten zitten eten?"... Is in ieder geval inderdaad wat wilskracht voor nodig.
 
Ik ben zelf gek op cherrytomaatjes en radijs bijvoorbeeld. Je moet dingen nemen die je lekker vind.
Groenten hoef je echt niet droog te eten.
Maak een salade met bijvoorbeeld sla/tomaat/komkommer/uienringen en doe er een dressing overheen van wat yoghurt/azijn en kruiden zoals kerrie. Ook weinig aan kcal en wel zo lekker. Dipjes kan je ook maken van yoghurt en kruiden.

Je kan ook gewoon roerbak groenten lekker roerbakken met wat kruiden erdoorheen.
Shakes ervan maken is ook nog een optie.

Zorg in ieder geval dat je met smaak eet. Kruiden zijn je vrienden in zo een geval :)
 
Ik doe met zulk soort trek een berg groenten bereiden (of rauw) en dan gewoon een truck load knoflook sriracha eroverheen!:)

En zelfgemaakte popcorn fitten in m'n schema, want dat lijkt net of je vet veel mag eten als het eenmaal gepoft is:)
 
Veel eten tijdens de late avond zorgt er enkel voor dat je lichaam in rust de suikers en vetten niet erg nodig heeft.

Tijdens de nacht is het metabolisme zeer laag want je lichaam verbruikt bijna niks.

Ik hou het op een platte yoghurt of snel een banaan eten helpt ook tegen dat hongergevoel.

Geen pizza's of fastfood, al zie ik in hardcore gyms dat iedereen tijdens de winter een vetlaagje heeft wat beter is voor de spiergroei. Gaat er toch supersnel af als je dagelijks met zware gewichten gaat trainen. ;)
 
Inderdaad. Zweltens, in de OP heb ik het artikel gezet met de uitleg dat dit een mythe is. Je moet metabolisme en vetverbranding niet zo op korte termijn zien. Gewicht is afhankelijk van de energiebalans van je lichaam. En deze energiebalans kan je best per dag of per week bekijken. Niet per uur. Dan verlies je het overzicht...
Als je totaal ingenomen kcal en je bewegingsgedrag (energieverbruik) onveranderd blijven, zal later eten niet meer gewichtstoename veroorzaken dan vroeger eten.

Dat gezegd zijnde heb ik ook wel een aantal argumenten TEGEN eten in de laatavond opgesomd. Het is, zoals vaak met voeding, geen zwart-wit verhaal.
 
Per week is beste denk ik.

Zou overigens wel interessant zijn hoeveel dagen je nou hebt om je kcal inname te compenseren als je bijvoorbeeld een dag slecht gegeten hebt.
 
Back
Naar boven